Βγήκαν τα μαχαίρια για τους οδικούς άξονες

Βγήκαν τα μαχαίρια για τους βαλτωμένους οδικούς άξονες καθώς οι διαρροές του ΥΠΑΝ περί πιθανής ματαίωσης του Ε65 προκάλεσε την αντίδραση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Βγήκαν τα μαχαίρια για τους οδικούς άξονες
Βγήκαν τα μαχαίρια για τους βαλτωμένους οδικούς άξονες καθώς οι διαρροές του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών περί πιθανής ματαίωσης του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) προκάλεσε την αντίδραση του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, που μαζί με τους ισπανικούς κολοσσούς ACS και Ferrovial έχει αναλάβει την κατασκευή και την εκμετάλλευση του έργου.

Οι χθεσινές δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΚ Τέρνα Γ. Περιστέρη, σύμφωνα με τις οποίες το Δημόσιο εμφανίζεται πρόθυμο να πληρώσει αποζημιώσεις μέχρι και 1 δισ. (τόσα θα διεκδικήσουν οι εργολήπτες και οι τράπεζες) με τη ματαίωση του Ε65, ενώ με τα ίδια χρήματα θα μπορούσε να ολοκληρώσει το έργο, προκάλεσαν αμηχανία στον παριστάμενο υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών Κ. Χατζηδάκη.

Οι επόμενες ημέρες θα είναι δύσκολες για τον Κ. Χατζηδάκη καθώς εκτός από τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας θα κριθεί και η τύχη των υπόλοιπων τριών οδικών αξόνων που έχουν βαλτώσει από τον Νοέμβριο του 2010: της Ιονίας Οδού, του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί και του άξονα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα (Ολυμπία Οδός).

Ο Ευθ. Βιδάλης, ειδικός διαπραγματευτής της κυβέρνησης με τους εργολάβους και τις τράπεζες που συμμετέχουν στους τέσσερις οδικούς άξονες, φαίνεται πως συμφωνεί με τη «θυσία» του Ε65 ώστε να καταστεί πιο ελκυστικό το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί, την κατασκευή του οποίου έχει αναλάβει κοινοπραξία με επικεφαλής τη γερμανική Hochtief και με συμμετοχή της γαλλικής Vinci και των ομίλων Ελλάκτωρ, J&P ΑΒΑΞ και ΑΕΓΕΚ.

Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από τις διαρροές των τελευταίων ημερών, οι οποίες εμφανίζουν όχι μόνο ως επίφοβο τον άξονα Ε65, αλλά και ως εξασφαλισμένο το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί.

Την ίδια στιγμή, στο υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών εμφανίζονται έτοιμοι να περικόψουν το φυσικό αντικείμενο της Ολυμπίας Οδού, ώστε η νέα σύμβαση παραχώρησης να περιλαμβάνει μόνο το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα. Το υπόλοιπο, σύμφωνα με τις ίδιες διαρροές, θα κατασκευαστεί «κάποτε» ως δημόσιο έργο.

Στην Ολυμπία Οδό συμμετέχουν οι ίδιοι εργολάβοι που έχουν αναλάβει το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί, με την προσθήκη της ΓΕΚ Τέρνα.

Προς το παρόν, τίποτα δεν έχει κλείσει. Η τύχη των οδικών αξόνων θα κριθεί από το συνολικό μοντέλο για τις προβλέψεις κυκλοφορίας (αισθητά περιορισμένες σε σχέση με τις προβλέψεις του 2008, όταν ανατέθηκαν οι οδικοί άξονες). Είναι σίγουρο πως χωρίς τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας επωφελείται το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί, γι' αυτό και αρκετοί αναρωτιούνται για τη βιασύνη των υπευθύνων και τις απανωτές διαρροές.

Η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα υποστηρίζει πως ο άξονας Ε65, που ξεκινά από τον ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας και φτάνει μέχρι την Εγνατία Οδό, αφού διασχίσει μεγάλο τμήμα της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας, είναι ένα καθαρά αναπτυξιακό έργο (γι’ αυτό και είχε προβλεφθεί επιδότησή του) και πέραν των υπολοίπων προσφέρει πρόσβαση σε τουριστικούς προορισμούς (Μετέωρα, Λίμνη Πλαστήρα κ.α.).

«Αντί να προτάσσονται επενδύσεις που θα χρειαστούν τουλάχιστον 1-2 χρόνια για να εγκριθούν και να παρκάρονται χρήματα του ΕΣΠΑ ως προκαταβολές χωρίς καμία πρακτική χρησιμότητα, θα πρέπει να εξοφληθούν αμέσως τα οφειλόμενα σε ήδη υλοποιημένες επιδοτούμενες επενδύσεις», είπε χθες ο Γ. Περιστέρης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v