Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σαράντης: Βελτίωση κερδών και τελικών τιμών

Σύμφωνα με τον κ. Ροζακέα, CFO του ομίλου, η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες σύναψης ευνοϊκότερων συμφωνιών με τους προμηθευτές, τάση που φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα.

Σαράντης: Βελτίωση κερδών και τελικών τιμών

Διατηρώντας τις πωλήσεις σταθερές -παρά την κάμψη της εγχώριας ζήτησης- ο όμιλος Σαράντη παρουσίασε θεαματική αύξηση κερδοφορίας στο πρώτο μισό της τρέχουσας χρήσης, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τις τιμές προς τον τελικό καταναλωτή.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, αποφασιστικό ρόλο για την επίτευξη καθαρής κερδοφορίας αυξημένης κατά 111,59% αποτέλεσε η σημαντική βελτίωση του περιθωρίου μικτού κέρδους κατά 2% περίπου (από 49,58% σε 47,93%). Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στον αποτελεσματικό έλεγχο των λειτουργικών δαπανών και της λειτουργικής μόχλευσης αλλά και στην εξοικονόμηση κόστους από προμήθεια υλών και υπηρεσιών.

Σύμφωνα με τον κ. Ροζακέα, CFO του ομίλου, η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες σύναψης ευνοϊκότερων συμφωνιών με τους προμηθευτές, τάση που φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα, πριμοδοτώντας τη λειτουργία του ομίλου Σαράντη.

Σημειώνεται ότι η βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους είναι μεγαλύτερη του τελικώς απεικονιζόμενου ποσοστού, καθώς ο όμιλος μετακύλισε μέρος του οφέλους στον τελικό καταναλωτή, μειώνοντας τιμές σε σειρά προϊόντων.

Όσον αφορά την εμπορική δραστηριότητα, στο α' εξάμηνο του 2013 οι πωλήσεις στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά 3,3% για τον όμιλο, όταν η συνολική αγορά λιανικής αλλά και εκείνη του σούπερ μάρκετ εμφάνισαν υποχώρηση σε αξία κατά 11%.

Η διοίκηση του ομίλου παρατηρεί ότι υπήρξε πτώση της ζήτησης κυρίως εποχικών προϊόντων (όπως τα αντιηλιακά), που αποδίδεται στο ήπιο φετινό καλοκαίρι αλλά και στην πτώση της τουριστικής κίνησης εκ μέρους των Ελλήνων. Η υποχώρηση στην ελληνική αγορά αντισταθμίστηκε από την αύξηση των πωλήσεων στις θυγατρικές εξωτερικού κατά 1%, οι οποίες καταλαμβάνουν το 59% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών.

Τα μηνύματα για την πορεία του β' εξαμήνου παραμένουν θετικά, καθώς ο Ιούλιος κινείται στο ίδιο πλαίσιο με το β' τρίμηνο, ενώ ο όμιλος προετοιμάζεται για την προοπτική εισόδου στο κανάλι των σούπερ μάρκετ και με τα βιταμινούχα σκευάσματα.

Ως γνωστόν, είναι ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης η έναρξη διάθεσης μη συνταγογραφούμενων σκευασμάτων σε καταστήματα λιανικής εκτός φαρμακείου από τον προσεχή Σεπτέμβριο, και ο όμιλος σκοπεύει να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία διεύρυνσης των πωλήσεών του σε ένα ευρύτερο κανάλι διανομής, προωθώντας το χαρτοφυλάκιο προϊόντων (π.χ. Lanes), αλλά και αξιοποιώντας την τεχνογνωσία εξυπηρέτησης μεγάλων πελατών όπως τα σούπερ μάρκετ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v