Ακτώρ: Διεκδικεί σε κοινοπραξία έργο στη Ρουμανία

Ενδεικτικό της πολυπλοκότητας του έργου είναι πως θα κατασκευαστούν 53 γέφυρες και αντίστοιχα έργα, καθώς και 18 σήραγγες (συνολικού μήκους περί τα 2,9 χιλιόμετρα). Η διάρκεια κατασκευής έχει υπολογιστεί σε τέσσερα χρόνια.

Ακτώρ: Διεκδικεί σε κοινοπραξία έργο στη Ρουμανία

Οι κοινοπραξίες Vinci (Γαλλία) – Strabag (Αυστρία) – ΑΚΤΩΡ (Ελλάδα) και Impregilo – Salini (Ιταλία) κατέθεσαν την προηγούμενη εβδομάδα δεσμευτικές προσφορές για την κατασκευή και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου Comarnic – Brasov στη Ρουμανία, συνολικού κόστους περί τα 4 δισ. ευρώ.

Ο νικητής του διαγωνισμού, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές, θα ανακοινωθεί στο τέλος της εβδομάδας και ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση (για περίοδο 30 ετών) ενός από τα δυσκολότερα τμήματα του οδικού άξονα που συνδέει το Βουκουρέστι με τα ουγγρικά σύνορα.

Στην περίπτωση που η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΑΚΤΩΡ επικρατήσει στο διαγωνισμό, η τεχνική εταιρεία θα ενισχύσει περαιτέρω το ανεκτέλεστο υπόλοιπο από τις αγορές του εξωτερικού που σήμερα προσεγγίζει τα 930 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για οδικό άξονα που θεωρείται στοιχειωμένος, καθώς μια κοινοπραξία της Vinci με την ΑΚΤΩΡ είχε κερδίσει το 2009 τη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και εκμετάλλευση μεγάλου τμήματος του ίδιου άξονα. Η κοινοπραξία είχε αποχωρήσει ένα χρόνο μετά εξαιτίας προβλημάτων χρηματοδότησης, όπως είχε ανακοινωθεί.

Τότε η Strabag είχε κινήσει ουρανό και γη ώστε να ακυρώσει την ανάθεση καθώς έχει ισχυρή παρουσία στην Ρουμανία με σειρά θυγατρικών εταιρειών. Ακόμα παλαιότερα, το 2004, η Vinci είχε αναλάβει, πάλι με σύμβαση παραχώρησης που είχε υπογραφεί παρουσία των τότε πρωθυπουργών της Γαλλίας και της Ρουμανίας, να κατασκευάσει τμήμα του οδικού άξονα. Εκείνη η συμφωνία είχε προκαλέσει έντονη πολιτική αντιπαράθεση και ακυρώθηκε.

Ενδεικτικό της πολυπλοκότητας του έργου είναι πως στο συγκεκριμένο τμήμα θα κατασκευαστούν 53 γέφυρες και αντίστοιχα έργα καθώς και 18 σήραγγες (συνολικού μήκους περί τα 2,9 χιλιόμετρα). Η διάρκεια κατασκευής έχει υπολογιστεί σε τέσσερα χρόνια, κάτι που θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο από μηχανικούς που έχουν ασχοληθεί με τις μελέτες. Μάλιστα κάποιοι πιστεύουν πως οι μελέτες, που είναι από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, χρειάζονται επικαιροποίηση.

Ο τοπικός Τύπος μεταδίδει πως έχουν προστεθεί και τρεις νέες σήραγγες, ώστε να παρακαμφθούν τρεις μεγάλες πόλεις από τις οποίες θα διέρχονταν ο οδικός άξονας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v