Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ντιλ 95 εκατ. για Τέρνα Ενεργειακή

Προσωρινός ανάδοχος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο ο όμιλος σε κοινοπραξία με την LG. Στόχος του έργου είναι να αποκτήσει επιτέλους η Αθήνα τις υποδομές που θα επιτρέψουν την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής στις αστικές συγκοινωνίες.

Ντιλ 95 εκατ. για Τέρνα Ενεργειακή

Η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ με τον κορεατικό κολοσσό LG ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την εγκατάσταση και λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, συνολικού ύψους περίπου 95.000.000 ευρώ.

Η κοινοπραξία της ελληνικής εταιρείας με την LG CNS, τη θυγατρική της LG που ασχολείται με μεγάλα τεχνολογικά έργα, επικράτησε στον διαγωνισμό για την υλοποίηση του έργου μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έναντι σοβαρών ανταγωνιστών.

Είναι χαρακτηριστικό πως και οι τρεις υποψήφιοι κατέθεσαν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές αφού εκτός από τον προσωρινό ανάδοχο είχαν ενδιαφερθεί οι κοινοπραξίες ΜΕΤΚΑ – ΑΤΕΣΕ – Thales (ο γνωστός γαλλικός όμιλος) και Intrasoft International – Intrakat – Cubic.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, πρόκειται για το πρώτο έργο ΣΔΙΤ στο οποίο υπάρχει συμμετοχή ξένου ομίλου ως συνεταίρου στην ανάδοχο κοινοπραξία, αλλά και ως χρηματοδότη. Η LG CNS, η οποία έχει υλοποιήσει και συντηρεί το νέο σύστημα συλλογής κομίστρου στη Σεούλ, σε 9.500 λεωφορεία και 390 σταθμούς μετρό, δεν θα είναι απλώς τεχνολογικός συνέταιρος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής.

Θα είναι μέτοχος της κοινής εταιρείας που θα αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αθήνα, ενώ θα καλύψει τη συμμετοχή της μέσω δανεισμού από κορεατική τράπεζα. Η σύμβαση που θα υπογράψει ο ανάδοχος προβλέπει πως θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, εγκατάσταση, υποστήριξη λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται κατά την περίοδο λειτουργίας του, βάσει μηχανισμού πληρωμών ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Στόχος του έργου είναι να αποκτήσει επιτέλους η Αθήνα τις υποδομές που θα επιτρέψουν την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής στις αστικές συγκοινωνίες (μετρό, τρόλεϊ, λεωφορεία κ.λπ.) που στοιχίζει δεκάδες εκατομμύρια ετησίως στους οργανισμούς.

Το σημερινό χάρτινο εισιτήριο θα αντικατασταθεί από ηλεκτρονικό το οποίο θα είναι δύο τύπων, ενώ θα επικυρώνονται εξ αποστάσεως, χωρίς ο επιβάτης να χρειάζεται να εισάγει την κάρτα του στο μηχάνημα.

Ο πρώτος τύπος θα αντικαταστήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και ο δεύτερος τις δεσμίδες εισιτηρίων. Θα υπάρξει όμως ένα μεταβατικό στάδιο κάποιων μηνών μέχρι να εκπαιδευτεί ο κόσμος, όπου θα λειτουργεί και το συμβατικό σύστημα. Στο μετρό και στον προαστιακό θα εγκατασταθούν πύλες στο πλαίσιο της μετατροπής του συστήματος σε κλειστό.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής με την LG CNS προσέφερε έκπτωση περί το 18%, επί του αρχικού τιμήματος, ενώ η δεύτερη (ΜΕΤΚΑ – ΑΤΕΣΕ – Thales) πρόσφερε έκπτωση 12%. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v