Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τηλέτυπος: Zητούμενο παραμένει το growth

Το μέτωπο των προοπτικών φαίνεται να αποτελεί τη μεγαλύτερη τροχοπέδη για την πορείας της μετοχής του Τηλέτυπου αφού η εταιρία παραμένει ”υγιής”, με σημαντικά κέρδη και μερισματική απόδοση περί το 3%. Επιπροσθέτως ο περιορισμός των δαπανών φαίνεται μια δύσκολη υπόθεση για την εισηγμένη.

Τηλέτυπος: Zητούμενο παραμένει το growth
του Στέφανου Κοτζαμάνη

* Οι αναλυτικοί πίνακες δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”.

Το 2003, όταν ο Γενικός Δείκτης του Χ.Α. βρισκόταν πολύ χαμηλότερα από τις 2.000 μονάδες, η μετοχή της Τηλέτυπος διαπραγματευόταν μεταξύ των 5 και 6,5 ευρώ. Σήμερα, με τον Γενικό Δείκτη σε υπερδιπλάσιο επίπεδο, η ίδια μετοχή κυμαίνεται μόλις στα 4,30, δηλαδή έως και 34% χαμηλότερα...

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί ένα απλό δείγμα του τι σημαίνει η όξυνση του ανταγωνισμού στον κλάδο των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Η Τηλέτυπος βέβαια εξακολουθεί να παραμένει υγιής εταιρεία, να επιτυγχάνει σημαντικά κέρδη (6 εκατ. ευρώ το 2006) και να αποφέρει μερισματική απόδοση γύρω στο 3%, αφού διανέμει στους μετόχους της το σύνολο σχεδόν των κερδών της (από τα 17 ευρωλεπτά ανά μετοχή που ήταν τα καθαρά κέρδη του 2006 διανέμει τα 13, ή το 76,5%). Αυτό όμως που φαίνεται να εμποδίζει τη μετοχή να σημειώσει άνοδο είναι το ”μέτωπο” των προοπτικών.

Η διαφημιστική δαπάνη αναμένεται να αυξηθεί τη διετία 2007 - 2008 μόλις κατά 4,5% (χαμηλότερα από το ΑΕΠ), ενώ ειδικότερα η τηλεοπτική διαφημιστική δαπάνη αναμένεται να ”τρέξει” με χαμηλότερους ρυθμούς (μόλις 2% φέτος).

Επιπλέον, το δυσμενές δεδομένο για τις προοπτικές της Τηλέτυπος είναι ότι διαθέτει ήδη υψηλό μερίδιο σε αυτή τη μάλλον στάσιμη αγορά, το οποίο στο τελευταίο τρίμηνο του 2006 έφτασε στο 30,9% (το μέσο μερίδιο του 2006 ήταν 29,6% και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο Μουντιάλ του Ιουνίου, οπότε η τηλεθέαση και η διαφημιστική δαπάνη ”μονοπωλήθηκαν” από την κρατική τηλεόραση).

Και αν τα πράγματα είναι δύσκολα όσον αφορά στην αύξηση των εσόδων, εξίσου δύσκολα φαίνεται να είναι και στο σκέλος του περιορισμού των δαπανών. Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι είναι πολύ δύσκολο στο ορατό μέλλον να κατορθώσει κάποιος σταθμός να περιορίσει αισθητά το κόστος του προγράμματός του, λόγω του οξύτατου ανταγωνισμού, ακόμη και από τηλεοπτικούς σταθμούς που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και, λογικά, θα έπρεπε να βρίσκονταν σε ”θέση άμυνας”.

Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, το θέμα είναι ότι υπάρχουν τηλεοπτικοί σταθμοί που, αν και χρόνια ζημιογόνοι, συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια ποσά προκειμένου να ενισχύσουν το πρόγραμμά τους και να αυξήσουν το μερίδιό τους στην πίτα της διαφήμισης. Αν και κάτι τέτοιο λογικά δεν μπορεί να συνεχίζεται επ’ άπειρο, δεν υπάρχει κάποιος που να προβλέπει ότι θα διακοπεί στο ορατό μέλλον. Αν γίνει κάτι τέτοιο, τότε οι επιδόσεις της Τηλέτυπος θα εκτιναχθούν στα ύψη.

Η Τηλέτυπος είχε επιχειρήσει τη μείωση του κόστους από το 2002, πλην όμως έπειτα από μια μεταβατική περίοδο ανοδικής κερδοφορίας της στοίχισε σε μερίδια αγοράς και φυσικά σε επιδόσεις. Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος της μεγάλης πτώσης της τιμής της μετοχής το 2004. Αυτό πάντως που θα επιχειρήσει η Τηλέτυπος είναι μια στροφή προς το ελληνικό πρόγραμμα, κίνηση που θα συμβάλει σε κάποιο βαθμό στον περιορισμό των εξόδων.

H Alpha Finance προβλέπει αυξημένο μερίδιο της Τηλέτυπος την επόμενη τριετία, με το περυσινό 29,6%, να ανέρχεται φέτος στο 30,3% και στα επόμενα χρόνια να υποχωρεί ελαφρά στο 30,05%. Ως προς τον κύκλο εργασιών, οι προβλέψεις αναφέρονται σε επίδοση 150 και 157 εκατ. ευρώ για τα έτη 2007 και 2008 αντίστοιχα (145 εκατ. το 2006), ενώ ως προς τα καθαρά κέρδη κάνουν λόγο για 6 και 7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, έναντι 6 εκατ. το 2006. O χρηματιστηριακός οίκος διατηρεί ”ουδέτερη” θέση (neutral) για τη μετοχή, δίνοντας τιμή-στόχο τα 4,71 ευρώ.

Με ενδιαφέρον αναμένονται οι δημοσιεύσεις των ετήσιων αποτελεσμάτων των εταιρειών του κλάδου, καθώς, αν και αναμένεται σχετική βελτίωση σε σύγκριση με τις επιδόσεις του εννεαμήνου (λόγω θετικής εποχικότητας στο τελευταίο τρίμηνο), αρκετές εισηγμένες από τον χώρο τόσο των εφημερίδων όσο και των περιοδικών δεν θα αποφύγουν τις ”βαριές” ζημίες.

Η δυσμενής συγκυρία δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστες και τις τιμές των μετοχών στο χρηματιστήριο, όπου πολλές μετοχές του κλάδου όχι μόνο δεν ακολούθησαν το ”πάρτι” του τελευταίου δωδεκαμήνου, αλλά αντίθετα υποχρεώθηκαν σε πτώση (π.χ. Λαμπράκης -18,6%, Τεγόπουλος -26,7% κ.ά.). Αντίθετα, μεγάλη αύξηση καταγράφεται στην απόδοση της μετοχής (+93%) για τον τηλεοπτικό σταθμό Alter, κυρίως λόγω της μεγάλης ανόδου του κατά το πρώτο δίμηνο του 2007. Η άνοδος αυτή αποδόθηκε από κύκλους της αγοράς σε φημολογίες για πώληση του σταθμού, αλλά και σε εκτιμήσεις για ανοδικά μερίδια αγοράς. Κατά το πρώτο φετινό δίμηνο, οι περισσότερες εισηγμένες του κλάδου καταγράφουν απώλειες.

* Οι αναλυτικοί πίνακες δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”.

** Αναδημοσίευση από το φύλλο 468 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”, 9-13/3/2007.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v