Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κλωστ. Ναυπάκτου: Στοίχημα οι νέες δραστηριότητες

Υπάρχει επιχείρηση που, αν αποφασίσει να κλείσει, τότε οι μέτοχοι θα δουν την περιουσία τους να αυξάνεται; Και, αν ναι, μπορεί αυτή η εταιρεία να διαπραγματεύεται σε ένα ”ώριμο” χρηματιστήριο, όπου στις μέρες μόνο οι αξίες των ”οχημάτων” αποτιμώνται μεταξύ 5 και 10 εκατ. ευρώ; Πρόκειται για την Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου.

Κλωστ. Ναυπάκτου: Στοίχημα οι νέες δραστηριότητες
του Στέφανου Κοτζαμάνη

Υπάρχει επιχείρηση που, αν αποφασίσει να κλείσει, τότε οι μέτοχοι θα δουν την περιουσία τους να αυξάνεται; Και, αν ναι, μπορεί αυτή η εταιρεία να διαπραγματεύεται σε ένα ”ώριμο” χρηματιστήριο, όπου στις μέρες μόνο οι αξίες των ”οχημάτων” αποτιμώνται μεταξύ 5 και 10 εκατομμυρίων ευρώ;

Η απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα είναι θετική. Πρόκειται για την Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου, η μετοχή της οποίας δεν έχει ”τρέξει” ούτε κατά το τελευταίο ”θερμό” δωδεκάμηνο για την περιφέρεια της Σοφοκλέους (κέρδη στο ταμπλό μόλις 7,1%), ούτε κατά την τελευταία ιδιαίτερα ανοδική τριετία για τον Γενικό Δείκτη του Χ.Α. (απώλειες 24,5%).

Ενώ λοιπόν, με βάση το κλείσιμο της 9ης Αυγούστου, η Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου διαπραγματεύεται με μια κεφαλαιοποίηση γύρω στα 12 εκατ. ευρώ, διαθέτει (στοιχεία 31ης/3/2007):

1. Ταμείο ύψους 5,4 εκατομμυρίων ευρώ.

2. Πελάτες και αποθέματα (ποσά δηλαδή που πρόκειται να γίνουν μετρητά σε λιγότερο από δώδεκα μήνες) που υπερβαίνουν το σύνολο των -μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων- υποχρεώσεων της εταιρείας κατά 10,3 εκατ. ευρώ (8,1 εκατ. τα αποθέματα, 8,72 εκατ. οι πελάτες, 6,5 εκατ. το σύνολο των υποχρεώσεων).

3. Και, φυσικά, αφού είναι βιομηχανική μονάδα, πάγιο ενεργητικό, δηλαδή ακίνητα και εξοπλισμό, που αποτιμώνται γύρω στα 10 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, μεταξύ θεωρίας και πράξης υπάρχει μια σημαντική διαφορά. Η εταιρεία δεν πρόκειται να κλείσει και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι η τιμή της μετοχής στο ταμπλό της Κοινής Πλατφόρμας θα προσαρμοστεί σε μικρό χρονικό διάστημα στην αξία των, σύντομα τουλάχιστον, ρευστοποιήσιμων στοιχείων της εισηγμένης.

Βλέποντας μάλιστα τόσο τα αποτελέσματα α΄ τριμήνου, όσο πιθανότατα και αυτά του εξαμήνου, θα διαπιστώσει ένα ζημιογόνο αποτέλεσμα, που ωστόσο είναι σαφώς χαμηλότερο από τις υπόλοιπες νηματουργίες.

Η στρατηγική

Το ”κλειδί της επιτυχίας” για την Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου είναι ότι όλα αυτά τα πολύ δύσκολα χρόνια για τον κλάδο έχει καταφέρει είτε να αποφύγει τα ζημιογόνα αποτελέσματα ή έστω να επιτυγχάνει κέρδη προ αποσβέσεων, με αποτέλεσμα η πραγματική θέση της εταιρείας να ενισχύεται και όχι να αποδυναμώνεται.

Σ’ αυτό έχουν συντελέσει παράγοντες όπως η ανυπαρξία χρεωστικών τόκων, το χαμηλό κόστος παραγωγής, η καθετοποίηση μέσα από τη δραστηριοποίηση στο ύφασμα και στον χώρο των εκκοκκιστηρίων κ.λπ. Μόνο φέτος πιθανολογείται ότι θα υποχρεωθεί σε αρνητικό αποτέλεσμα προ αποσβέσεων, ωστόσο το νούμερο αυτό θα είναι σαφώς περιορισμένο.

Το ζητούμενο τώρα είναι το πώς η διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας αντιδρά απέναντι στις πρωτόγνωρα αρνητικές συνθήκες για τον κλάδο της νηματουργίας.

Η διοίκηση της Κλωστοϋφαντουργίας Ναυπάκτου επιμένει να ”παραμείνει” στον κλάδο, ωστόσο φαίνεται να γνωρίζει καλά ότι οι κερδοφορίες του 1 δισ. παλαιών ελληνικών δραχμών του παρελθόντος δεν θα ξανάρθουν ποτέ, όσο και αν βελτιωθεί η κατάσταση στον κλάδο της νηματουργίας.

Το ”στοίχημα” λοιπόν είναι στη διεύρυνση των δραστηριοτήτων, με τον χώρο της εμπορίας ένδυσης να αποτελεί σήμερα ένα υποσχόμενο πεδίο δράσης.

Μέσω της θυγατρικής της Polaris αντιπροσωπεύει σήμερα τα Lee Cooper και Lois, στα οποία προστέθηκε και το Bee Band, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, γίνονται κινήσεις και για την προσθήκη ενός νέου ακόμη brand name από την Ιταλία. Κάποιες κινήσεις επίσης έχουν γίνει και στον χώρο της λιανικής. Η ουσία είναι ότι στόχος της Polaris είναι να σημειώσει break even το 2008 και από το 2009 να περάσει στην κερδοφορία.

Οι άλλες δραστηριότητες

Το ζητούμενο τώρα είναι αν τελικά η διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας προσανατολίζεται και στην περαιτέρω διεύρυνση των δραστηριοτήτων της, πέρα από τον χώρο της ένδυσης, που θεωρείται άλλωστε ως ”φυσική προέκταση” της κλωστοϋφαντουργίας.

Κάποια σχετική απόφαση δεν έχει ληφθεί, όμως το βέβαιο είναι ότι πριν από κάποια χρόνια είχε μελετηθεί μια τέτοια κίνηση μέσω της δημιουργίας μιας θυγατρικής (ΒΙΟΠΩΛ), η οποία θα δραστηριοποιούνταν στον χώρο της εμπορίας αγροτικών προϊόντων.

Κάτι τέτοιο τελικά δεν προχώρησε, με αποτέλεσμα η ΒΙΟΠΩΛ να βρίσκεται σε αδράνεια. Όμως η κίνηση αυτή αναδεικνύει τον προβληματισμό της Κλωστοϋφαντουργίας Ναυπάκτου να διευρύνει την γκάμα των δραστηριοτήτων της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v