Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΤΑΙΠΕΔ: Μαραθώνια διαβούλευση για ΟΛΘ και ακίνητα Θεσσαλονίκης

Διαγωνισμό που θα δίνει έμφαση στις επενδύσεις υποσχέθηκε για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ. Ποια είναι τα σχέδια για τα ακίνητα φιλέτα της συμπρωτεύουσας.

ΤΑΙΠΕΔ: Μαραθώνια διαβούλευση για ΟΛΘ και ακίνητα Θεσσαλονίκης

"Θα εφαρμόσουμε διαγωνιστική διαδικασία που θα υποχρεώνει τον επενδυτή να προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στο λιμάνι από την αρχή" υποστήριξε ο πρόεδρος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Στέργιος Πιτσιόρλας για την πώληση του ΟΛΘ, κατά τη διάρκεια πολύωρης εκδήλωσης στη Θεσσαλονίκη με θέμα τη διαβούλευση με τοπικούς φορείς για την αξιοποίηση 12 σημαντικών ακινήτων. Στη συζήτηση εμφανίστηκαν και κατέθεσαν απόψεις 18 φορείς της Θεσσαλονίκης με τον κ. Πιτσιόρλα να επαναλαμβάνει πως οι αποφάσεις για τα συγκεκριμένα ακίνητα θα ληφθούν σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία. 

Σημειώνεται πως το αναπτυξιακό σχέδιο (Master Plan) για τον ΟΛΘ προβλέπει επενδύσεις 309 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021. Κατά τον κ. Πιτσιόρλα, μέχρι το τέλος του μήνα θα ολοκληρωθεί η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ΟΛΘ και του ελληνικού δημοσίου ενώ στα τέλη Ιουλίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές από όποιους εκ των οκτώ αρχικών ενδιαφερομένων έχουν παραμείνει στη διαδικασία. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, πέντε εκ των οκτώ ομίλων διατηρούν το ενδιαφέρον τους.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως το ΤΑΙΠΕΔ διαχειρίζεται ακίνητα η αξιοποίηση των οποίων μπορεί να επηρεάσει το μέλλον της Θεσσαλονίκης για δεκαετίες. Ο κ. Πιτσιόρλας υποστήριξε πως θα συζητήσει με τους δήμους ώστε να επιλυθούν τα ανοικτά ζητήματα για την αξιοποίηση των συγκεκριμένων ακινήτων, ενώ δήλωσε πως η διοίκηση του Ταμείου δεν πρόκειται να προχωρήσει στην έκδοση Ειδικών Χωροταξικών Σχεδίων (ΕΣΧΑΔΑ) αν και έχει αυτή τη δυνατότητα από το νόμο.

Ειδικά για τις χρήσεις στους χώρους που ανήκουν στον ΟΛΘ, ο Στ. Πιτσιόρλας υποστήριξε πως είναι λογικό να διατηρηθεί η σχέση του δήμου με το λιμάνι. Πρόσθεσε πως οι συμβάσεις παραχώρησης αλλάζουν (όπως συνέβη και στον ΟΛΠ) ώστε κάποια τμήματα των χερσαίων ζωνών που δεν είναι χρήσιμα για τη λειτουργία των λιμανιών να χρησιμοποιηθούν από τις δημοτικές αρχές.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρθηκε, κατόπιν σχετικής ερώτησης, και στο ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ. Υποστήριξε πως "δεν πρόκειται να πωληθούν" αν και ένα μειοψηφικό ποσοστό παραμένει και θα παραμείνει στην ιδιοκτησία του ταμείου. "Δεν τίθεται θέμα μη ελέγχου του δημοσίου επί των δύο εταιρειών" ξεκαθάρισε.

Για την αγορά Μοδιάνο, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ (το ταμείο κατέχει το 43,3% του ιστορικού ακινήτου) υποστήριξε πως το κόστος αποκατάστασης ώστε να επαναλειτουργήσει ως αγορά τροφίμων προσεγγίζει τα 3,5 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο ποσοστό του ακινήτου ανήκει σε πολλούς ιδιοκτήτες και στην Ισραηλιτική Κοινότητα με τον κ. Πιτσιόρλα να εμφανίζεται αισιόδοξος πως θα επιτευχθεί συμφωνία για τη σύσταση εταιρείας που θα αναλάβει την αξιοποίηση της αγοράς Μοδιάνο.

Στα 12 σημαντικά ακίνητα της Θεσσαλονίκης, εκτός από τους χώρους του ΟΛΘ και του αεροδρομίου "Μακεδονία" (παραχωρείται στην κοινοπραξία υπό τη γερμανική Fraport) περιλαμβάνονται και ακίνητα στην Πυλαία, στο Πλαγιάρι Μίκρας, το στρατόπεδο ΣΕΔΕΣ, το Camping Επανομής, το Camping Αγίας Τριάδας, η μαρίνα Αρετσούς, αλλά και το πρώην στρατόπεδο Γκόνου που ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v