«Ζεσταίνεται» η αγορά του αυτοκινήτου

Με κινητήριο μοχλό τον εισερχόμενο τουρισμό, αναμένεται φέτος και νέα αύξηση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά οχημάτων. Οι επιδόσεις των τριών εισηγμένων του κλάδου για το 2016 και οι φετινές προοπτικές. Αναλυτικός πίνακας.

«Ζεσταίνεται» η αγορά του αυτοκινήτου

Σαφή βελτίωση σημείωσαν το 2016 οι οικονομικές επιδόσεις των τριών εισηγμένων εταιρειών (Σφακιανάκης, Μοτοδυναμική και Πετρόπουλος), που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη αγορά των οχημάτων (αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες), καθώς η εγχώρια ζήτηση κινήθηκε ανοδικά, ενώ δεν έλειψαν και κάποιες περιορισμένες εξαγωγές.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα, ο κύκλος εργασιών των τριών εισηγμένων Ομίλων αυξήθηκε πέρυσι αθροιστικά κατά 10,5% σε σύγκριση με το 2015, ενώ το σύνολο των εταιρειών βελτίωσε σημαντικά την «κάτω γραμμή» των αποτελεσμάτων του (άνοδος καθαρών κερδών για Πετρόπουλο και Μοτοδυναμική, δραστικός περιορισμός ζημιών για Σφακιανάκη).

Θετικότερο ωστόσο είναι το στοιχείο ότι οι εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς αναφέρονται σε νέα ανάκαμψη της εγχώριας ζήτησης για τη φετινή χρονιά.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Σφακιανάκη Σταύρος Τάκη εκτιμά πως η εγχώρια αγορά του αυτοκινήτου θα ανεβεί φέτος κατά 7% έως 9%, με τις πωλήσεις σε τεμάχια από τις 78.000 του 2016 να διαμορφώνονται κοντά στις 85.000 μέσα στο 2017.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, βασικός παράγοντας ανάκαμψης είναι οι εταιρικές πωλήσεις, οι οποίες με τη σειρά τους είναι κυρίως αποτέλεσμα του ανοδικού εισερχόμενου τουρισμού και των μεγαλύτερων παραγγελιών από τις επιχειρήσεις Rent A Car.

Άλλα στελέχη της αγοράς όπως ο CEO της Μοτοδυναμικής Σωτήρης Χατζίκος θεωρούν πως η πτώση της εγχώριας ζήτησης είχε υποχωρήσει σε υπερβολικά επίπεδα ακόμη και με βάση το μειωμένο ΑΕΠ της χώρας, εξέλιξη που οφείλεται (και) στην αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών.

Το σύνολο πάντως των στελεχών της αγοράς παραδέχεται ότι ο στόλος των οχημάτων έχει παλιώσει σε μεγάλο βαθμό κατά την τελευταία επταετία λόγω της πολύ περιορισμένης ζήτησης, με αποτέλεσμα σημαντικό ποσοστό των οδηγών να οδηγηθεί σε αντικατάσταση των οχημάτων του μέσα στα επόμενα χρόνια, ιδίως στην περίπτωση που η ελληνική οικονομία αρχίσει να ανακάμπτει.

Ο Σταύρος Τάκη προβλέπει για τον όμιλο Σφακιανάκη νέα βελτίωση των οικονομικών του επιδόσεων μέσα στο 2017, λόγω της αυξημένης αγοράς και των διευρυμένων μεριδίων που εκτιμά ότι θα σημειώσει η εταιρεία του.

Από την πλευρά της, η διοίκηση της Μοτοδυναμικής αναφέρει για την πορεία του 2016 και τις προοπτικές του 2017: «Με θετικά πρόσημα κινήθηκαν το 2016 οι αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος (αυτοκινήτων, δικύκλων και εξωλέμβιων). Ο όμιλος, έχοντας νέα μοντέλα δικύκλων υψηλότερης μέσης αξίας, κατάφερε μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορές έναντι του ανταγωνισμού. Στα προϊόντα της Porsche υπήρξε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών αλλά και του μεικτού περιθωρίου. Εξαιτίας αυτών υπήρξε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών και του EBITDA.

Για το 2017 αναμένεται μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης, γεγονός που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη των αγορών και περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων».

 

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v