Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η πρώτη κολόνια του Γιάννη Αντετοκούνμπο ήταν το… STR8  

Τα σχέδια του ομίλου Σαράντη για τη διεθνή καριέρα του αρωματικού του προϊόντος στην μπασκετική Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ασία. Τι συνέδεσε τις δύο πλευρές.

Η πρώτη κολόνια του Γιάννη Αντετοκούνμπο ήταν το… STR8

Ένα ανανεωμένο πενταετές συμβόλαιο με τους Μιλγουόκι Μπακς, η αυξανόμενη αναγνωρισιμότητα και η υψηλή δημοφιλία του (βρέθηκε στην τοπ δεκάδα των παικτών της σεζόν στις ΗΠΑ) αποτέλεσαν τα στοιχεία που ανάδειξαν τον διεθνούς εμβέλειας Έλληνα παίκτη του ΝΒΑ Γιάννη Αντετοκούνμπο σε πρεσβευτή του STR8, του αρωματικού προϊόντος του ομίλου Σαράντη.

Για τον ίδιο τον Αντετοκούμπο, όπως δήλωσε σε σχετική εκδήλωση που διοργανώθηκε προκειμένου να τιμηθεί ο ίδιος αλλά και η επικείμενη έναρξη συνεργασίας των δύο πλευρών, η συναίνεσή του στην πρόταση ήταν άμεση και αδιαπραγμάτευτη. Κι αυτό γιατί πριν από μια δεκαετία σχεδόν -στα 13 χρόνια του- ο έφηβος Αντετοκούνμπο λάμβανε για πρώτη φορά ως δώρο από τον συνομήλικο φίλο του μια κολόνια. Κι αυτή ήταν το STR8. Όπως ο ίδιος δήλωσε, «κάθε συνεργασία που κάνω έχει σχέση με την ίδια μου τη ζωή, υπάρχει κάποια αναφορά σ’ αυτήν, κι έτσι όταν μου ανακοίνωσαν τι ήθελαν, είπα αμέσως ναι».  

Για τον όμιλο Σαράντη δεν είναι η πρώτη φορά που αξιοποιεί ένα προβεβλημένο πρόσωπο για τις καμπάνιες του, καθώς στο παρελθόν είχε συνεργασία τόσο με την Αντριάνα Σκλεναρίκοβα όσο και με τον Σάκη Ρουβά, ωστόσο είναι η πρώτη φορά που αξιοποιεί τη δημοφιλία ενός προσώπου για να επεκταθεί στην παγκόσμια αγορά.

Οι βλέψεις της παραπάνω συνεργασίας ξεπερνούν τα όρια του δικτύου θυγατρικών του ομίλου στη ΝΑ Ευρώπη και εκτείνονται σε ολόκληρη την ηπειρωτική Ευρώπη (Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Αυστρία, Λετονία, Εσθονία κ.α.) αλλά και στις τεράστιες αγορές των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ασίας. Σύμφωνα με τον κ. Βαγγέλη Κυπριώτη, Chief Commercial Officer του ομίλου Σαράντη, η συνεργασία αποτελεί την απαρχή ενός σχεδίου διεύρυνσης των εξαγωγών και ανοίγματος αγορών, όπου σήμερα ο όμιλος δεν έχει παρουσία, ωστόσο ο ρυθμός «εκτέλεσης» του σχεδίου θα εξαρτηθεί από τις ενδείξεις που θα φέρει η προκαταρκτική έρευνα αγοράς που πραγματοποιεί ο όμιλος για το συγκεκριμένο προϊόν.

Το επίσημο λανσάρισμα του νέου STR8 θα γίνει τον προσεχή Φεβρουάριο σε Ελλάδα και στις θυγατρικές του ομίλου, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Κυπριώτη, η είσοδος στις ΗΠΑ δεν αναμένεται πριν την πάροδο μιας διετίας. Την ίδια στιγμή όμως βολιδοσκοπούνται και οι αγορές της Ασίας, όπου το μπάσκετ αποκτά υψηλή δημοφιλία, και άρα και ο Γιάννης Αντετοκούνμπο έχει το κοινό του.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Σαράντη διαθέτει στενούς δεσμούς με τον κολοσσό της διεθνούς κοσμετολογίας Estee Lauder καθώς αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη της φίρμας στην Ελλάδα, μέσω μικτής εταιρίας. Υπενθυμίζεται ότι μια δεκαετία πριν -το 2007- η Σαράντης είχε συνάψει συμφωνία συνεργασίας με την εταιρία Aramis & Designer Fragrances, διεθνή ηγέτη στην παγκόσμια αγορά αρωμάτων επιλεκτικής που ανήκει στην Estee Lauder, για το λανσάρισμα του ανδρικού αρώματος Mustang στην αμερικανική αγορά. Η συγκεκριμένη συμφωνία δεν μακροημέρευσε, ωστόσο η τωρινή προσπάθεια του ομίλου κινείται σε διαφορετικό πλαίσιο, βασιζόμενη σε ένα από τα πιο δυνατά brands του χαρτοφυλακίου τους.

Το αρωματικό προϊόν STR8 (και ολόκληρη η σειρά που το συνοδεύει π.χ. αποσμητικά, after shave κ.τλ.) κυκλοφορεί από το 1998, κατέχει ηγετικό μερίδιο στην ελληνική αγορά αλλά και στις  αγορές όπου ο όμιλος διαθέτει θυγατρικές, ενώ συμμετέχει  και στις εξαγωγές του ομίλου σε τρίτες χώρες. Σήμερα οι συνολικές εξαγωγές του ομίλου ανέρχονται σε 11-12 εκατ. ευρώ, ποσό στο οποίο ωστόσο περιλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες ιδιοπαραγόμενων προϊόντων του ομίλου.   

Ο όμιλος έχει εκφράσει την πρόθεσή του να διεθνοποιήσει περαιτέρω σήματα του χαρτοφυλακίου του, που σήμερα δεν έχουν παρουσία στο σύνολο των αγορών όπου δραστηριοποιείται, αλλά και να τα προωθήσει σε νέες αγορές. Η πρώτη δράση αφορά το σήμα Noxzema, για το οποίο ο όμιλος προετοιμάζει την εξαγωγή του και στις υπόλοιπες αγορές της ΝΑ Ευρώπης.

Η παραπάνω στρατηγική αναμένεται να οδηγήσει με τη σειρά της στην υλοποίηση σημαντικής επένδυσης στο εργοστάσιο του ομίλου στα Οινόφυτα, ύψους 7-8 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα υλοποίησης το 2018. Σήμερα στο εργοστάσιο των Οινοφύτων έχει μεταφερθεί το σύνολο της παραγωγής καλλυντικών του ομίλου, ενώ το 2015 μεταφέρθηκε και η παραγωγή των προϊόντων Noxzema από τη Βρετανία, όπου παράγονταν σε hub της προηγούμενης ιδιοκτήτριας Procter&Gamble. To εργοστάσιο λειτουργεί σε full capacity, οπότε οι προσθήκες γραμμών παραγωγής κρίνονται επιβεβλημένες, προκειμένου ο όμιλος να εξυπηρετήσει τα νέα σχέδια που διαθέτει για την ανάπτυξη της κατηγορίας ιδιοπαραγόμενων καλλυντικών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v