Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ellinair: Η ενηλικίωση μιας αεροπορικής... Σταχτοπούτας

Αύξηση επιβατών 79% στο πρώτο τρίμηνο κατέγραψε η αεροπορική εταιρεία του ομίλου Μουζενίδη που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη. Η ραγδαία ανάπτυξη και το φετινό στοίχημα του 1 εκατ. επιβατών.

Ellinair: Η ενηλικίωση μιας αεροπορικής... Σταχτοπούτας

Τον «πήχη» του 1 εκατ. επιβατών φιλοδοξεί να περάσει για πρώτη φορά στην ιστορία της το 2018 η αεροπορική εταιρεία Ellinair του ομίλου Μουζενίδη.

Ένα «ψυχολογικό» όριο που σηματοδοτεί τη φάση ενηλικίωσης στην οποία εισέρχεται η αεροπορική εταιρεία στον πέμπτο χρόνο δραστηριοποίησής της στην ελληνική αγορά, χρησιμοποιώντας ως εφαλτήριο τη ρωσική πελατεία του τουριστικού ομίλου Μουζενίδη και ως ορμητήριο όχι την Αθήνα αλλά τη Θεσσαλονίκη.

Κάπως έτσι, η αεροπορική… θυγατέρα (Ellinair)  του Mouzenidis Group που ιδρύθηκε το 1995 με διοικητική έδρα στη Θεσσαλονίκη,  εξελίσσεται σε βασικό πυλώνα ενός σχεδόν καθετοποιημένου τουριστικού ομίλου ο οποίος περιλαμβάνει 5 εταιρείες (18 εμπορικά σήματα), διατηρεί γραφεία σε 18 χώρες, απασχολεί 3.000 εργαζόμενους ενώ οι δραστηριότητές του  ξεκινούν από τη διακίνηση τουριστών (τουρ οπερέϊτορ Mouzenidis Travel), επεκτείνονται στον ξενοδοχειακό κλάδο (αναπτύσσει την αλυσίδα Bomo η οποία διαχειρίζεται, ήδη, 8 ξενοδοχεία στην Ελλάδα) και φθάνουν μέχρι την αγορά real estate (GREKODOM) και το εμπόριο γουναρικών (GREEKFURS).

Η Ellinair ιδρύθηκε το 2013 με αρχικό στόχο να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες του ομίλου Μουζενίδη ο οποίος διακινεί το 1/3 των Ρώσων τουριστών στην Ελλάδα.

Η εταιρεία γεννήθηκε τη χρονιά (2013) που οι Ρώσοι επισκέπτες έφταναν σε ένα ιστορικό ρεκόρ φθάνοντας το 1,35 εκατ. ταξιδιώτες. Η συνέχεια, ωστόσο, δεν ήταν ανάλογη καθώς η τουριστική κίνηση από τη Ρωσία άρχισε να μειώνεται από το 2014 και υποχώρησε στους 418.000 επισκέπτες το 2017.

Η… Σταχτοπούτα Ellinair, ωστόσο, απέφυγε να την κατασπαράξουν οι λύκοι, κυρίως χάρη στην ισχυρή παρουσία του ομίλου Μουζενίδη στη αγορά διακίνησης τουριστών μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας. Η εταιρεία που στο ξεκίνημά της διέθετε δύο τετρακινητήρια τζετ αεροπλάνα Avro RJ85 (96 θέσεων) πραγματοποίησε στην παρθενική της χρονιά (2014)  1.618 πτήσεις διαθέτοντας συνολικά 178.104 θέσεις και διακίνησε 144..992 επιβάτες. Τρία χρόνια αργότερα, ολοκλήρωσε το 2017 πραγματοποιώντας 7.042 πτήσεις, διαθέτοντας συνολικά 1.027.548 θέσεις και μετέφερε 792.096 επιβάτες.

Για το 2018 η Ellinair έχει προγραμματίσει 8.504 πτήσεις (+21% σε σύγκριση με το 2017) με  1.355.082 θέσεις (+32%) και εκτιμά πως θα διακινήσει περί το 1,06 εκατ. επιβάτες (+34%).

Η εταιρεία έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2018 πραγματοποιώντας 825 πτήσεις με πληρότητα 71%, διέθεσε συνολικά 130.212 θέσεις (+69%) και μετέφερε 91.813 επιβάτες (+79%).

Στη χρονιά που διανύουμε ο στόλος της Ellinair θα ενισχυθεί με δύο αεροπλάνα και θα αποτελείται συνολικά από δέκα: 3 Airbus 319 (144 θέσεων),  5Airbus 320 (180 θέσεων) και 2 Boeing 737-300 (148 θέσεων). Σύμφωνα με εκπροσώπους της εταιρείας από το 2019 ο στόλος της Ellinair θα περιλαμβάνει αποκλειστικά αεροπλάνα Airbus 320.

Τα 10 αεροπλάνα της Ellinair θα χρησιμοποιούν ως αφετηρία  τις τρεις βάσεις της εταιρείας στην Ελλάδα (Θεσ/νίκη, Ηράκλειο, Κέρκυρα) ενώ φέτος προτίθεται μια τέταρτη στη Μόσχα. Η βάση της Μόσχας προορίζεται, μεταξύ άλλων,  να στηρίξει την καθιέρωση μόνιμου απευθείας δρομολογίου Μόσχα – Αθήνα - Μόσχα το οποίο θα πραγματοποιείται δώδεκα μήνες το χρόνο.

Για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο η εταιρεία προσθέτει 7 νέα δρομολόγια ενώ αυξάνει τη συχνότητα των δρομολογίων της σε συνολικά 30 προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό όπου πετάει.

Τα 7 νέα καλοκαιρινά δρομολόγια θα συνδέουν τη Θεσ/νίκη με τα Χανιά, την Κέρκυρα με τις ρωσικές πόλεις Βορονέζ, Νίζνι Νόβγκοροντ και Κρασνοντάρ  καθώς, επίσης, τα Χανιά με το Μόναχο και το Ηράκλειο με την Κλουζ (Ρουμανία) και το Πόζναν (Πολωνία).

Η Ellinair ενισχύει φέτος σημαντικά τα δρομολόγιά της προς Κρήτη. Είναι χαρακτηριστικό πως το φετινό καλοκαίρι θα συνδέει το Ηράκλειο με την Θεσ/νίκη, την Αθήνα, τη Μόσχα, το Βερολίνο, το Μόναχο, την Αγία Πετρούπολη, το Βελιγράδι, το Βουκουρέστι, την Κλουζ (Ρουμανία), τα Κατοβίτσε (Πολωνία), το Κίεβο και το Λβιβ (Ουκρανία) και την Τιφλίδα (Γεωργία) ενώ θα συνδέει τα Χανιά με Θεσ/νίκη και Μόσχα.

Το ερχόμενο καλοκαίρι η εταιρεία  θα πετά προς ευρωπαϊκούς προορισμούς όπως Στουτγάρδη, Φρανκφούρτη, Μόναχο, Βερολίνο, Κλουζ, Βαρσοβία, Κατοβίτσε, Ταλίν, Ρίγα και Βελιγράδι. Ταυτόχρονα, διατηρεί τη σύνδεση της Θεσ/νίκης με 17 πόλεις της Ρωσίας, 5 της Ουκρανίας, 2 του Καζακστάν και την Τιφλίδα της Γεωργίας.

Για τις προοπτικές της τουριστικής κίνησης από τη Ρωσία στην Ελλάδα φέτος, τα στελέχη του ομίλου Μουζενίδη μετέφεραν την εκτίμηση παραγόντων της ρωσικής αγοράς πως οι επισκέπτες θα προσεγγίσουν το 1 εκατ. ταξιδιώτες.

Σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου οι κρατήσεις κατέγραφαν αύξηση έως και 35% σε σύγκριση με πέρυσι έως τα τέλη Ιανουαρίου. Στη συνέχεια, ωστόσο, οι κρατήσεις πάγωσαν με αποτέλεσμα η συνολική αύξηση να έχει υποχωρήσει στο 10%. Πάντα σε ότι αφορά κρατήσεις στα συστήματα του ομίλου Μουζενίδη και όχι στο σύνολο της αγοράς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v