Μοτοδυναμική: Τι λέει για τη διεκδίκηση της Sixt

Τι δήλωσε η διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας, στο πλαίσιο της χθεσινής τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της. Προσδοκίες από το νέο «παπί» της Yamaha. Αποχώρησε από το Δ.Σ. ο Οδυσσέας Κυριακόπουλος, μετά από 37χρονη παρουσία.

Μοτοδυναμική: Τι λέει για τη διεκδίκηση της Sixt

«Το 2017 ήταν άλλη μια κερδοφόρος χρονιά μετά το 2015, κατά την οποία επιβεβαιώθηκε η ανάκαμψη των αποτελεσμάτων μας. Προσδοκούμε συνέχιση της καλής μας πορείας». Αυτά δήλωσε ο πρόεδρος της Μοτοδυναμικής Πάρης Κυριακόπουλος, στο πλαίσιο της χθεσινής τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, συμπληρώνοντας πως την προηγούμενη χρονιά υλοποιήθηκε με επιτυχία και χωρίς κραδασμούς πρόγραμμα αναδιοργάνωσης της εταιρείας.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης Σωτήρης Χατζίκος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στους στόχους και στις προοπτικές της Μοτοδυναμικής μέσα στη φετινή χρονιά, σημειώνοντας:

• Η εταιρεία αύξησε κατά το πρώτο φετινό τετράμηνο τόσο τις πωλήσεις της όσο και τη μικτή της κερδοφορία.

• Στον τομέα των μηχανών υπήρξε ένα «μουδιασμένο» ξεκίνημα λόγω της καθυστέρησης που παρατηρήθηκε στην παραλαβή κάποιων μοντέλων, ωστόσο η δυναμική ήδη έχει επανέλθει (πριν το εποχικά ισχυρό δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου) και η εταιρεία έχει μεγάλες προσδοκίες από το επικείμενο λανσάρισμα του νέου «παπιού» της Yamaha. Επιβοηθητική είναι η μέχρι τώρα πορεία της εγχώριας αγοράς (+9,7% οργανική αύξηση μέσα στο πρώτο φετινό τετράμηνο, σε αντίθεση με το 2017, όπου η πτώση της αγοράς κυμάνθηκε στο 12%).

• Στον κλάδο της λιανικής αναμένεται η έναρξη λειτουργίας νέου κομβικού καταστήματος μέχρι τον Ιούλιο.

• Ο κλάδος αυτοκινήτου (Porsche) ξεκίνησε πολύ δυνατά το 2018, συνεχίζοντας την αυξητική πορεία της προηγούμενης χρονιάς. Όμως, υπάρχει κίνδυνος διακοπής της παραλαβής νέων μοντέλων για κάποιους μήνες, εξαιτίας του ότι εκατοντάδες μοντέλα αυτοκινήτων θα κληθούν να επαναλάβουν τις μετρήσεις εκπομπής ρύπων. «Από την πλευρά μας, έχουμε προπαραγγείλει αυτοκίνητα και έχουμε οργανωθεί προκειμένου να περιορίσουμε τις όποιες τυχόν απώλειες, όμως η κατάσταση αυτή είναι πρωτόγνωρη στην Ευρώπη» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά. Κατά το πρώτο φετινό τετράμηνο, η εγχώρια αγορά αυτοκινήτων «έτρεξε» με +27%.

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις των μετόχων, η διοίκηση της Μοτοδυναμικής σημείωσε:

• Ο ισολογισμός μας μπορεί να «σηκώσει» και άλλες δραστηριότητες και γενικότερα πιστεύουμε ότι το management είναι σε θέση να κάνει περισσότερα πράγματα απ’ ό,τι σήμερα. Τώρα, το αν θα είναι η SIXT η νέα δραστηριότητα ή κάποια άλλη, θα φανεί στο μέλλον. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε να ανακοινώσουμε κάτι.

• Η δυνατότητα αγοράς ιδίων μετοχών ισχύει έως την 9η Μαΐου του 2019, καθώς σχετική απόφαση διετούς διάρκειας είχε ψηφιστεί στην περυσινή τακτική γενική συνέλευση.

• Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Porsche: «Το περιμένουμε με κομμένη την ανάσα» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

• Το γεγονός ότι με μια μικρή αύξηση του κύκλου εργασιών προέκυψε πέρυσι μια πολύ μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος κερδών, οφείλεται στη λειτουργική μόχλευση της εταιρείας, καθώς για νέα έσοδα απαιτούνται σχετικά μικρές πρόσθετες δαπάνες.

Τέλος, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση αποφασίστηκαν, μεταξύ άλλων:

• Η επιστροφή κεφαλαίου ύψους 0,04 ευρώ ανά μετοχή (έναντι 0,03 ευρώ το 2017).

• Η εξουσιοδότηση της διοίκησης για σύναψη απλού ομολογιακού δανείου έως 5 εκατ. ευρώ, διάρκειας έως πέντε ετών, με στόχο την αναχρηματοδότηση υφιστάμενων υποχρεώσεων.

Η εκλογή νέου επταμελούς διοικητικού συμβουλίου, με κύριο χαρακτηριστικό την αποχώρηση του κ. Οδυσσέα Κυριακόπουλου, ο οποίος είχε συνεχή παρουσία στην εταιρεία από το 1981. Ο κ. Κυριακόπουλος ήταν μέχρι προ τριών ετών πρόεδρος της Μοτοδυναμικής (τον αντικατέστησε ο γιος του Πάρης) και μέχρι χθες μέλος του διοικητικού της συμβουλίου.

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v