Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μπρουμίδης: Περιθώριο ανάπτυξης 50% για τη συνδρομητική TV

Η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης έχει προοπτική καθώς βρίσκεται χαμηλότερα από τη Δυτική Ευρώπη, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Vodafone Ελλάδος. Μπορεί να φτάσει το 1,5 εκατ. από 1 εκατ. συνδρομητές.

Μπρουμίδης: Περιθώριο ανάπτυξης 50% για τη συνδρομητική TV

Σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης έχει η αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, υποστήριξε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας Χάρης Μπρουμίδης. Κατά τη διάρκεια παρουσίασης της αναβαθμισμένης πλατφόρμας Vodafone TV, ο κ. Μπρουμίδης τόνισε πως η αγορά του συνδρομητικού περιεχομένου μπορεί να φτάσει το 1,5 εκατ. νοικοκυριά, από περίπου 1 εκατομμύριο σήμερα. Να αυξηθεί δηλαδή κατά 50%.

Οι δηλώσεις του κ. Μπρουμίδη έρχονται σε μια περίοδο που κάποιοι από τους ανταγωνιστές της Vodafone υποστηρίζουν πως η αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης έχει πιάσει το πλαφόν του 1.000.000 νοικοκυριών, ωρίμασε και θα κινηθεί με χαμηλότερους ρυθμούς. Οι χαμηλότεροι ρυθμοί αποδίδονται και στη βαριά φορολόγηση, το «τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης» του 10% που έχει επιβληθεί από πέρυσι και έπληξε (μαζί με το «τέλος σταθερής τηλεφωνίας» του 5%) σοβαρά την αγορά.

Σήμερα ο ΟTE διαθέτει περίπου 526.000 συνδρομητές του Cosmote TV, η Nova είχε ανακοινώσει 417.000 πελάτες συνδρομητικής τηλεόρασης στο τέλος του 2017, η Vodafone TV, όπως ειπώθηκε χθες, έχει περίπου 100.000 συνδρομητές και η Wind Hellas έχει προσελκύσει σε περίπου 2,5 μήνες από το λανσάρισμα του Wind Vision περισσότερους από 10.000 συνδρομητές.

Ο κ. Μπρουμίδης βασίζει τις θετικές προβλέψεις του για την αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης σε αρκετά σημεία. Μεταξύ αυτών, στο γεγονός πως «οι έξυπνες συσκευές-οθόνες (smartphones, tablets) είναι πολλαπλάσιες πια από τον αριθμό των τηλεοπτικών δεκτών. Ένα μέσο σπίτι έχει κατά μέσο όρο 5,4 συσκευές, την ώρα που μπορεί να διαθέτει από καμία έως δύο τηλεοράσεις». Αυτό σημαίνει ότι «η κατανάλωση περιεχομένου γίνεται από πολλές συσκευές -για την ακρίβεια από 3,4 συσκευές κατά μέσον όρο». Από την ίδια έρευνα της Vodafone προέκυψε πως οι καταναλωτές δεν θέλουν πλέον μόνο μία ή δύο κατηγορίες περιεχομένου, αλλά έξι «όπως πχ. σειρές και αθλητικά, αλλά και on line περιήγηση μέσω από εφαρμογές όπως π.χ. το YouTube, όπου βρίσκουμε ειδικές ή θεματικές κατηγορίες που δεν υπάρχουν αλλού».

Η αγορά συνδρομητικού περιεχομένου φτάνει το 87% των νοικοκυριών στην Πορτογαλία, το 39% στην Ισπανία, το 60% στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τον μέσο όρο της Ευρώπης στο 57%. Στην Ελλάδα η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης φτάνει σήμερα το 26% και συνεπώς, κατά τον κ. Μπρουμίδη, «υπάρχει πολύς χώρος για να μεγαλώσει αυτή η αγορά, κυρίως ξεκλειδώνοντας τη χρήση και τις περιστάσεις χρήσης -και αυτό θα γίνει πολύ καλά με τις δυνατότητες που δίνει η πλατφόρμα του Vodafone TV».

Στη Vodafone εκτιμούν πως μεταξύ των διαφόρων μορφών μετάδοσης τηλεοπτικού περιεχομένου θα κυριαρχήσει η τηλεόραση μέσω διαδικτύου (IP TV). Όπως είπε και ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας, «η ιντερνετική εμπειρία σού δίνει άλλες δυνατότητες, υπάρχει μεγαλύτερη διάδραση ανάμεσα στον χρήστη και το περιεχόμενο, το βλέπουμε άλλωστε να συμβαίνει στις νεότερες γενιές». Επιπλέον, «περνάμε στο τέλος της εποχής του ζάπινγκ, που ήταν κυρίαρχο στην εποχή της θέασης, και πηγαίνουμε στην εποχή που ο θεατής πια διαμορφώνει το περιεχόμενο την ώρα που το θέλει».

Η νέα Vodafone TV είναι διαθέσιμη ανεξάρτητα από το δίκτυο που έχει επιλέξει ένας συνδρομητής, με τη διοίκηση της εταιρείας να υποστηρίζει πως «μιλώντας για πλατφόρμα ψυχαγωγίας, το περιεχόμενο ήταν, είναι και θα είναι ο βασιλιάς. Όλα ξεκινούν από εκεί. Στη Vodafone έχουμε φτιάξει πολύ πλούσιο περιεχόμενο, με πολλές κατηγορίες για όλα τα κοινά. Όλες οι πρεμιέρες των μεγάλων ταινιών θα είναι στο Vodafone TV, μετά την προβολή στην κινηματογραφική αίθουσα. Δίνουμε τη δυνατότητα στους συνδρομητές να κατεβάσουν την ταινία και να τη δουν σε περιπτώσεις που δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ -πρόκειται για μία καινούρια και μοναδική λειτουργία στην αγορά».

Η Vodafone TV προσφέρει και τη δυνατότητα εγγραφής (για όλα τα προγράμματα) για 100 ώρες ανά χρήστη στο cloud, χωρίς ο πελάτης να χρειάζεται σκληρό δίσκο. «Μπορεί κάποιος να ανεβάσει το περιεχόμενο στο cloud και να το δει όποτε θέλει, από οποιαδήποτε συσκευή».

Ο κ. Άρης Γεωργόπουλος, Διευθυντής Καταναλωτικών Προϊόντων της Vodafone Ελλάδας, είπε χθες πως η εταιρεία προσφέρει «ένα τεράστιο πλήθος περιεχόμενου -τον μεγαλύτερο κατάλογο τίτλων, που ξεπερνά τους 15 χιλιάδες και τον μεγαλύτερο κατάλογο δωρεάν ταινιών για να απολαμβάνει κανείς ό,τι θέλει, όποτε θέλει».

Πρόσθεσε πως «είναι μία πλατφόρμα που παίζει από όποια συσκευή θέλεις και ακόμη και offline -γιατί κατεβάζεις και το βλέπεις όπου και όποτε θέλεις». Για τους υφιστάμενους πελάτες Vodafone TV υπάρχει ειδική πολιτική προκειμένου να ενταχθούν στη νέα πλατφόρμα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v