Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εξοδο από το τούνελ βλέπει ο Δρομέας

Ο πρόεδρος της εισηγμένης βιομηχανίας επίπλου δηλώνει πως τα δυσκολότερα για τον Δρομέα βρίσκονται πίσω του. Απειλές για μεταφορά έδρας στην Κεντρική Ευρώπη την επόμενη τριετία, προκειμένου να μειωθεί το κόστος δανεισμού.

Εξοδο από το τούνελ βλέπει ο Δρομέας

O Δρομέας άφησε τα δυσκολότερα πίσω του και έχει μπει σε μια εποχή θετικότερων προσδοκιών, δήλωσε ο πρόεδρος της εισηγμένης βιομηχανίας επίπλων Αθανάσιος Παπαπαναγιώτου, στα πλαίσια του χθεσινού συνεδρίου του ΧΑ για τις εταιρείες της μικρής κεφαλαιοποίησης.

Ο κ. Παπαπαναγιώτου αφού ανέλυσε μια σειρά μεγάλων επενδύσεων που κατέστησαν τη μονάδα παραγωγής των Σερρών πλήρως καθετοποιημένη με ότι αυτό συνεπάγεται (ευελιξία, χαμηλό κόστος, σύντομες παραδόσεις), αναφέρθηκε στην καταβαράθρωση της εγχώριας ζήτησης κατά την περίοδο της κρίσης και στην αναγκαιότητα που προέκυψε να διεκδικηθούν μεγάλες παραγγελίες στην Ευρώπη, προκειμένου η εταιρεία να μπορέσει να επιβιώσει.

Η ανάληψη σημαντικών κρατικών συμβάσεων στο εξωτερικό είχε ως αποτέλεσμα την επιστροφή της εισηγμένης στα κέρδη το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Για το σύνολο της φετινής χρονιάς αναμένονται κύκλος εργασιών γύρω στα 17 εκατ. ευρώ (7,8 εκατ. στο α’ εξάμηνο) και EBITDA γύρω στα 3,6-3,7 εκατ. ευρώ (1,5 εκατ. στο α’ εξάμηνο).

«Φιλοδοξούμε ότι η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί και θεωρούμε σίγουρο ότι ο κύκλος εργασιών του 2019 δεν είναι χαμηλότερος από το φετινό», υποστήριξε ο κ. Παπαπαναγιώτου, συμπληρώνοντας:

• Πέρα από τους μεγάλους διαγωνισμούς του δημοσίου στο εξωτερικό, ο Δρομέας θα εντείνει τις κινήσεις του για τη διεκδίκηση σημαντικών εργασιών από ιδιώτες κατασκευαστές.

Περιθώρια ανόδου των πωλήσεων υπάρχουν και στην ελληνική αγορά, από τη στιγμή που αυτή θα ανακάμψει. Η εγχώρια αγορά κατρακύλησε από τα 24 στα 4-5 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια της κρίσης, με αποτέλεσμα η εταιρεία να παραμένει η μόνη που εξακολουθεί να έχει παραγωγή στην Ελλάδα. Το 2018 παρατηρείται μια τόνωση της ζήτησης κατά 9% και στο βαθμό που η αύξηση θα συνεχιστεί και στα επόμενα χρόνια, θα υπάρξουν ευκαιρίες ανάληψης πρόσθετων εργασιών, καθώς θα εμφανιστούν στην πράξη τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της εταιρείας.

• Η εταιρεία έχει πολύ ευνοϊκό κοστολόγιο σε σύγκριση με τις ξένες εταιρείες, ωστόσο στους διεθνείς διαγωνισμούς της Κεντρικής Ευρώπης καλείται να αντιμετωπίσει το υψηλό κόστος μεταφοράς (από 5% έως 12% των πωλήσεων) και το κατά πολύ επαχθέστερο επιτόκιο δανεισμού (6% έναντι 2%).

Μάλιστα, ο κ. Παπαπαναγιώτου υποστήριξε πως αν ο Δρομέας καταφέρει να ανακάμψει όπως σχεδιάζει, σε περίπου τρία χρόνια από σήμερα θα αναγκαστεί να μεταφέρει την έδρα του εκτός Ελλάδας, σε κάποια χώρα της κεντρικής Ευρώπης, σε μια προσπάθειά του να μειώσει το κόστος χρηματοδότησης από το τρέχον 6% με το οποίο επιβαρύνεται.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v