Επισήμως στον όμιλο Καλογρίτσα και το 4ο τμήμα του άξονα Πάτρα - Πύργος

Λίγες εβδομάδες μετά την απόφαση για ανάθεση του πρώτου τμήματος του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος, με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, ο όμιλος Καλογρίτσα αναλαμβάνει και το τέταρτο τμήμα. Ο ρόλος της Intrakat.

Επισήμως στον όμιλο Καλογρίτσα και το 4ο τμήμα του άξονα Πάτρα - Πύργος

Στην κοινοπραξία των εταιρειών Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών, του ομίλου Καλογρίτσα ανατέθηκε και το τέταρτο τμήμα (Κυλλήνη - Βάρδα) του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος. Ο ίδιος όμιλος ανέλαβε προ εβδομάδων και το πρώτο τμήμα του οδικού άξονα (Πύργος - Δουναίικα), ενώ τα άλλα δύο τμήματα (το δεύτερο και τρίτο) στο οποίο έχει μειοδοτήσει, οδεύουν προς την Intrakat η οποία θα έχει τελικά κυρίαρχο ρόλο στην κατασκευή του δρόμου των 130 χιλιομέτρων. Η απόκτηση του 20% της Intrakat και της θέσης του προέδρου από τον κ. Δημήτρη Κούτρα φαίνεται πως ήταν ο καταλύτης για σειρά ανατροπών. Ετσι η εταιρεία του ομίλου Intracom Holdings θα συμμετάσχει στην κατασκευή των τεσσάρων από τα οκτώ τμήματα του Πάτρα - Πύργος αφού θα συνεργαστεί με τον όμιλο Καλογρίτσα ώστε να προχωρήσουν οι εργολαβίες που αυτός έχει αναλάβει.

Οπως έχει γράψει το Euro2day.gr, στους διαγωνισμούς για το δεύτερο τμήμα (Δουναίικα-Αμαλιάδα) και για το τρίτο τμήμα (Αμαλιάδα-Κυλλήνη) είχε μειοδοτήσει ο όμιλος Καλογρίτσα αλλά στη συνέχεια αποσύρθηκε. Για το δεύτερο τμήμα, δεύτερος μειοδότης ήταν η ιταλική GD Infrastrutture (με έκπτωση 49,33%) και τρίτος μειοδότης η Intrakat (με 45,50%). Στον διαγωνισμό για το τρίτο τμήμα υπήρξε «αιματοκύλισμα» καθώς εκτός από τον πρώτο μειοδότη (όμιλος Καλογρίτσα) αποκλείστηκαν ο δεύτερος (η κυπριακή Cyfield Development) και ο τρίτος (η κοινοπραξία Θεμέλη-Ελληνική Υδροκατασκευή), με αποτέλεσμα να κληθεί να αιτιολογήσει την προσφορά ο τέταρτος, που είναι πάλι η ιταλική GD Infrastrutture. Τελικά το έργο οδεύει προς τον πέμπτο μειοδότη, την Intrakat.

Οι τέσσερις τελευταίοι διαγωνισμοί του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος αφορούσαν τα τμήματα Βάρδα-Σαγαίικα (μειοδότησε η κοινοπραξία Ξανθάκης - Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%), Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά (μειοδότησε η GD Infrastrutture με έκπτωση 53,40%), Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας (μειοδότησε η Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99%) και ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι (μειοδότησε πάλι η GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με τη Μηχανική, με έκπτωση 52,4%). Oι τέσσερις συγκεκριμένες εργολαβίες είχαν γίνει με το νέο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις (μάλιστα οι δύο τελευταίες για τα τμήματα 7 και 8 είχαν γίνει με ηλεκτρονική δημοπρασία)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε προ μηνών τη χρηματοδότηση του οδικού άξονα των 130 χιλιομέτρων, ο συνολικός προϋπολογισμός του οποίου προσεγγίζει τα 450 εκατ. ευρώ. Με βάση τις εκπτώσεις που συνοδεύουν τις προσφορές, το κόστος περιορίζεται στα 240 εκατ. ευρώ περίπου.

 

Φώτης Κόλλιας fotisk2@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus