Δείτε εδώ την αποκλειστική συνεργασία του Euro2day.gr

Με... τουρκικά αεροπλάνα οι πτήσεις Αθήνα-Φρανκφούρτη της Lufthansa

Ποιους λόγους επικαλείται η γερμανική αεροπορική εταιρεία για την κίνηση. Τα ερωτήματα και οι ερμηνείες στελεχών της εγχώριας τουριστικής αγοράς. Τα σενάρια αναβάθμισης του ρόλου της SunExpress στην ελληνική αγορά.

Με... τουρκικά αεροπλάνα οι πτήσεις Αθήνα-Φρανκφούρτη της Lufthansa

Με μισθωμένα αεροπλάνα από τη γερμανική θυγατρική της τουρκικής αεροπορικής εταιρείας SunExpress θα πετούν οι επιβάτες της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa που πρόκειται να ταξιδέψουν από την Αθήνα στη Φρανκφούρτη και αντίστροφα, το επόμενο δίμηνο.

Σε σχετική ενημέρωσή της προς τα ελληνικά γραφεία ταξιδίων, η Lufthansa αιτιολόγησε την κίνησή της επικαλούμενη «την κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών στα ευρωπαϊκά δρομολόγια». Διευκρινίζει ταυτόχρονα πως το θέμα αφορά στις πτήσεις που θα πραγματοποιηθούν στο διάστημα από 1 Φεβρουαρίου έως 30 Μαρτίου 2019.

Σύμφωνα με την ενημέρωση της Lufthansa, στο συγκεκριμένο διάστημα, το δρομολόγιο Αθήνα-Φρανκφούρτη θα εξυπηρετείται από δύο αεροπλάνα Boeing 737-800, 183 θέσεων, τα οποία μίσθωσε με τη μορφή wet lease (σ.σ. το αεροπλάνο μαζί με πλήρωμα) από την εταιρεία SunExpress (XD). Η Lufthansa συμπλήρωσε στη σχετική της ενημέρωση πως το catering θα εξακολουθήσει να γίνεται από την ίδια, ενώ διαβεβαιώνει πως «η Sun Express πληροί όλα τα πρότυπα ασφαλείας της Lufthansa».

Πρόκειται για τη θυγατρική που δημιούργησε το 2010 (λειτούργησε το 2011) με έδρα τη Φρανκφούρτη η τουρκική αεροπορική εταιρεία SunExpress. Η SunExpress με τη σειρά της εδρεύει στην Αττάλεια και αποτελεί κοινοπραξία (50%-50%) της Turkish Airlines και της Lufthansa.

Έμπειρα στελέχη ελληνικών ταξιδιωτικών γραφείων με τα οποία επικοινώνησε το Euro2day.gr πιθανολογούν πως η Lufthansa επέλεξε να τοποθετήσει τα δικά της αεροπλάνα σε πιο αποδοτικές γραμμές μέχρι το τέλος του χειμερινού προγράμματος δρομολογίων (τέλη Μαρτίου). Εξέφραζαν, ωστόσο, απορίες για την επιλογή της Lufthansa να μισθώσει αεροπλάνα που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά τουριστών τους καλοκαιρινούς μήνες και δεν συμπεριλαμβάνουν καθίσματα διακεκριμένης θέσης (business class).

Επεσήμαναν ταυτόχρονα πως στο συγκεκριμένο δρομολόγιο μετακινούνται κατά κόρον επιχειρηματίες, στελέχη επιχειρήσεων και ιδιώτες που κατευθύνονται σε προορισμούς της Βόρειας (κυρίως)
Αμερικής και άλλους μακρινούς προορισμούς και θα συνεχίζουν το ταξίδι τους αλλάζοντας αεροπλάνο στη Φρανκφούρτη.

Τουριστικοί παράγοντες, την ίδια στιγμή, αναρωτιούνταν αν η κίνηση της Lufthansa θα πρέπει να ερμηνευθεί ως συγκυριακή, μεμονωμένη κίνηση ή σηματοδοτεί σκέψεις της γερμανικής εταιρείας να αναθέσει αναβαθμισμένο ρόλο στη SunExpress στην ελληνική αγορά. Υπενθυμίζεται πως η Lufthansa ενισχύει διαρκώς την παρουσία της σε τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας την τελευταία διετία, σε μια προσπάθεια να αποσπάσει σημαντικό μερίδιο της τουριστικής κίνησης από τη Γερμανία προς τη χώρα μας.

Οι ίδιες πηγές επεσήμαιναν, επιπλέον, το γεγονός πως η Lufthansa δεν επέλεξε να καλύψει τις όποιες επιχειρησιακές της ανάγκες στη γραμμή Αθήνα-Φρανκφούρτη μέσω άλλων λύσεων. Σημείωναν χαρακτηριστικά πως η Lufthansa συνεργάζεται με την Aegean και μάλιστα μέσω συμφωνιών για πτήσεις κοινού κωδικού μεταξύ Ελλάδας-Γερμανίας. Επίσης στη χώρα μας δραστηριοποιείται και η θυγατρική της Lufthansa εταιρεία χαμηλού κόστους Eurowings. Η οποία δεν πετά, μεν, προς τη Φρανκφούρτη, αλλά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αεροπλάνα της. Συμπλήρωναν, μάλιστα, πως τα αεροπλάνα της Eurowings είναι πανομοιότυπα (Airbus) με τα Boeing που μίσθωσε από τη θυγατρική της τουρκικής SunExpress.

Επιχειρηματίες του τουρισμού επεσήμαναν πως η SunExpress ήταν η πρώτη ιδιωτική τουρκική εταιρεία που πραγματοποίησε διεθνείς πτήσεις, συνδέοντας την Αττάλεια με τη Φρανκφούρτη. Όπως εξηγούν, μάλιστα, η ίδρυσή της ως κοινοπραξία της Turkish Airlines με τη Lufthansa επιβεβαιώνει το γεγονός πως δημιουργήθηκε για να αναβαθμιστεί η ευρύτερη περιοχή της Αττάλειας σε κύριο προορισμό διακοπών για τους Γερμανούς.

Κάτι που συνέβη τα χρόνια που ακολούθησαν, με αποτέλεσμα να θεωρείται μια από τις βασικότερες «μητροπόλεις» διακοπών της Μεσογείου σήμερα.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής ifandis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus