Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δύο κοινοπραξίες στην τελική φάση του διαγωνισμού για τα διόδια

Ο νικητής θα κριθεί από την οικονομική προσφορά που κατέθεσε. Ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ. Οι τεχνικές προδιαγραφές.

Δύο κοινοπραξίες στην τελική φάση του διαγωνισμού για τα διόδια

Οι κοινοπραξίες Nusz - Mυτιληναίος και ΑΚΤΩΡ - Autostrade - Ιntrakat - Intrasoft International δίνουν την τελική μάχη στον διαγωνισμό για το σύστημα δορυφορικών, αναλογικών, διοδίων.

Οι δύο κοινοπραξίες πέρασαν στο τελικό στάδιο μετά το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών και ο νικητής θα κριθεί από την οικονομική προσφορά που κατέθεσε. Ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ. περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων, με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους».

Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών:

1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια Εποχούμενη Συσκευή (On Board Unit - OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS).

2. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading - ANPR).

Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις, σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους και χρεώνονται αναλογικά με τη χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο κ.α.). Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

 

Φώτης Κόλλιας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v