Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ξεκίνησε η διαδικασία πώλησης του 30% στο «Ελ. Βενιζέλος»

Δημοσιεύεται σήμερα η προκήρυξη για την πώληση του 30% της εταιρείας που λειτουργεί το αεροδρόμιο της Αθήνας. Ο ρόλος της AviAlliance και οι σχέσεις της μητρικής της εταιρείας με το Δημόσιο. Ανακοινώσεις από το ΤΑΙΠΕΔ.

Ξεκίνησε η διαδικασία πώλησης του 30% στο «Ελ. Βενιζέλος»

 Σήμερα προκηρύσσεται ο διαγωνισμός του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για την πώληση του 30% της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» (ΔΑΑ), που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Η απόφαση του τελευταίου διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, που ελέγχει το προς πώληση 30%, για άμεση εκκίνηση του διαγωνισμού συνδέεται με τη συγκατάθεση (waiver) που είχε δώσει ο ιδιώτης μέτοχος της ΔΑΑ, η AviAlliance. Η τελευταία, που ελέγχει το 40% της ΔΑΑ, είχε δώσει την συγκατάθεσή της για την πώληση του 30% (το δημόσιο θα διατηρήσει το 25% και η οικογένεια Κοπελούζου το 5%), αλλά το waiver λήγει στις 30 Ιουνίου.

Αν δεν προκηρυχθεί μέχρι τις 30 Ιουνίου ο διαγωνισμός, τότε η AviAlliance μπορεί να θέσει όρους για τον επενδυτή που θα αγοράσει το 30%, προκειμένου να δώσει εκ νέου τη συγκατάθεσή της. Υπό τον φόβο πως αν δεν προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και η AviAlliance, που ελέγχεται από τον καναδικό όμιλο PSP, θέσει όρους στο μέλλον, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε πρόσφατα να προκηρύξει άμεσα τον διαγωνισμό που σέρνεται επί μήνες.

Σημειώνεται πως ισχυρότατο ενδιαφέρον για την απόκτηση του 30% έχει εκδηλώσει η AviAlliance, ενώ αμέσως μετά τις ευρωεκλογές έκανε την εμφάνισή του και ο αυστραλιανός επενδυτικός όμιλος Macquarie. Οι Αυστραλοί κατέχουν κυρίαρχη θέση παγκοσμίως σε επενδύσεις στον τομέα των υποδομών, ενώ είχαν εμφανιστεί και στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Τους τελευταίους μήνες, οι σχέσεις της κυβέρνησης και του καναδικού ομίλου PSP είχαν διαταραχθεί, καθώς είχε δοθεί μεγάλη μάχη για το ποιος θα διορίσει ένα από τα εννέα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΔΑΑ, λόγω παραίτησης του ανεξάρτητου μέλους που είχε τοποθετήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), η οποία είχε συμμετάσχει στη χρηματοδότηση των έργων κατασκευής του αεροδρομίου.

Η κυβέρνηση επιδίωκε να διορίσει κάποιον φίλα προσκείμενο στον ΣΥΡΙΖΑ και έδωσε εντολή στο ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει σε τοποθέτηση του ένατου μέλος, στη θέση του εκπροσώπου της ΕΤΕπ. Οι Καναδοί αντέδρασαν σθεναρά και μέχρι στιγμής δεν έχει επέλθει συμφωνία.

Φαίνεται, όμως, πως ο φόβος για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η εκπνοή του waiver που είχαν δώσει οι Καναδοί για την πώληση του 30% οδήγησε τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στη σημερινή προκήρυξη του διαγωνισμού.

Ούτως ή άλλως, οι αποφάσεις θα ληφθούν από την επόμενη κυβέρνηση, ανάλογα και με το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί.

* Σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ, αναφέρει πως η διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις, με την προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος να λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v