Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Παναγιωτάκης: Η ΔΕΗ δεν είναι στα πρόθυρα κατάρρευσης

Τα υδροηλεκτρικά, είναι το πιο επικερδές περιουσιακό στοιχείο, τόνισε ο απερχόμενος επικεφαλής της Επιχείρησης στη Γενική Συνέλευση. Το Δίκτυο Διανομής είναι το πολυτιμότερο. Δεν πρέπει να καταργηθεί η έκπτωση συνέπειας.

Παναγιωτάκης: Η ΔΕΗ δεν είναι στα πρόθυρα κατάρρευσης

«Οι προοπτικές και η δυναμική της εταιρείας, είναι λαμπρές» υποστήριξε ο Μανώλης Παναγιωτάκης στην ομιλία του στο πλαίσιο της Γ.Σ. της ΔΕΗ συμπληρώνοντας ότι με τις διαρθρωτικές αλλαγές και τις επιχειρηματικές δράσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, που έχουμε σχεδιάσει ή προτείνει, η ΔΕΗ το 2022 μπορεί να έχει 5πλάσιο EBITDA σε σχέση με σήμερα.

Δήλωσε ότι ακούει πολύ θετικά από τον υπουργό το τρίπτυχο: Δεν πωλούνται Υδροηλεκτρικά. Τα ΝΟΜΕ πρέπει να καταργηθούν. Το μερίδιο της ΔΕΗ δεν θα μειωθεί στο 50%.

Όπως είπε, «τα Υδροηλεκτρικά, τα οποία έχουν παραμείνει στην επιχείρηση μετά τη ματαίωση του μοντέλου της «Μικρής ΔΕΗ», είναι το πιο επικερδές περιουσιακό στοιχείο της μητρικής ΔΕΗ, με ακόμη θετικότερες προοπτικές ενόψη του νέου μοντέλου της αγοράς, του Target Model. Για τα ΝΟΜΕ, πέρα από τις αλλεπάλληλες δημόσιες παρεμβάσεις μας, έχουμε προσφύγει στο ΣτΕ από το 2016. Μάλιστα η υπόθεση εκδικάστηκε στις αρχές Ιουνίου και αναμένεται σχετική απόφαση. Για το μερίδιο της ΔΕΗ στην αγορά έχουμε από τον Απρίλιο του 2017 παρουσιάσει μελέτη στους θεσμούς σε συναντήσεις μας στο Χίλτον, με την οποία αποδεικνύαμε ότι ο στόχος που έχουν θέσει για μερίδιο της ΔΕΗ 50% είναι ανεδαφικός, καθώς αυτό συνεπάγεται μετακίνηση από τη ΔΕΗ 4.800.000 πελατών σε 2,5 χρόνια».

Το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρισμού συνεπάγεται μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγεί σε κανιβαλισμό της και υπονόμευση του μέλλοντος της, υποστήριξε.

Όπως είπε «αν τα Υδροηλεκτρικά είναι το πιο κερδοφόρο κομμάτι της μητρικής ΔΕΗ, το Δίκτυο Διανομής είναι το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο του ομίλου ΔΕΗ. Κι αυτό όχι μόνο για την μεγάλη αναπόσβεστη λογιστική του αξία, ύψους 3,6 δις ευρώ. Όχι μόνο γιατί εισφέρει στο EBITDA της ΔΕΗ 350 εκατ. € το χρόνο. Αλλά κυρίως για τις πολύ μεγάλες υπεραξίες που κρύβει, οι οποίες με κατάλληλες δράσεις θα αποφέρουν στη ΔΕΗ και στη χώρα τεράστια οφέλη».

«Η ΔΕΗ κάθε άλλο παρά στα πρόθυρα της κατάρρευσης είναι, λυπάμαι πολύ και ανησυχώ όταν ακούγονται παρόμοιες δηλώσεις», δήλωσε ο Μ. Παναγιωτάκης. «Τα βραχυπρόθεσμα προβλήματα ρευστότητας, της τάξης των 300 εκατ. ευρώ, και η επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών που άρχισε να εμφανίζεται από το 2ο εξάμηνο του 2018 με αποτέλεσμα στο κλείσιμο του έτους ζημιές 356 εκατ. (χωρίς εννοείται τις εφάπαξ λογιστικές εγγραφές), ήταν συνέπεια των γνωστών εξωγενών παραγόντων, σε συνδυασμό με την παρατεταμένη κοινωνική πολιτική μη μετακύλισης των επιβαρύνσεων στην κατανάλωση. Μια πολιτική που έχει πλέον φθάσει στα όρια της. Ωστόσο αυτά μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά με συγκεκριμένες δράσεις. Δεν χρειάζεται δραματοποίηση».

Περιγράφοντας τα βήματα που έγιναν υποστήριξε:

* Ήδη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο η τιτλοποίηση των οφειλών που έχει ξεκινήσει από το Φεβρουάριο. Αναμένονται αποτελέσματα τον Οκτώβριο.

* Είναι σε εξέλιξη το σχέδιο που έχουμε επεξεργαστεί από τον Απρίλιο για αναζήτηση κατ’ αρχάς των οφειλών από τους 65.000 μεγαλύτερους οφειλέτες – τελικούς πελάτες, που χρωστούν συνολικά ποσό της τάξης των 700 εκατ. Μπορεί να υπάρξουν πολύ θετικές εξελίξεις στο επόμενο 12μηνο.

* Ανανεώθηκε τον Ιούλιο η συνεργασία με την Qualco, ενώ βελτιώνεται αισθητά η επίδοση των εισπρακτικών μηχανισμών της ίδιας της ΔΕΗ, μετά τις οργανωτικές αλλαγές που έχουμε κάνει και τις δράσεις που έχουν προγραμματιστεί.

* Για τις ΥΚΩ του 2011, ύψους € 680 εκατ., υποβάλαμε πρόσφατα στο Υπουργείο συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις και προτάσεις. Μπορούν και είναι αρκετό να δοθεί φέτος από τον κρατικό προϋπολογισμό ποσό της τάξης των € 300 εκατ. και τα υπόλοιπα σε προοπτική 5ετίας.

* Σε ότι αφορά στις αναγκαίες τιμολογιακές προσαρμογές, με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα, δεν πρέπει να αγγίξουν την έκπτωση συνέπειας που καθιερώσαμε το 2016. Όχι μόνο γιατί μπορεί να έχουμε απώλειες στο καλύτερο πελατολόγιό μας αλλά γιατί η επιβράβευση της συνέπειας έχει πλέον καταστεί συστατικό στοιχείο του αξιακού συστήματος των σχέσεών μας με τους πελάτες μας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v