Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελ. Βενιζέλος: Οι... σίγουρες υποψηφιότητες για το 30%

Οι δύο υφιστάμενοι μέτοχοι της ΔΑΑ που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» φέρονται ως σίγουροι στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 30%. Ελπίδες πως θα αυξηθούν οι υποψήφιοι.

Ελ. Βενιζέλος: Οι... σίγουρες υποψηφιότητες για το 30%

Δύο σίγουρους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι είναι, όμως, υφιστάμενοι μέτοχοι της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) έχουν στο ΤΑΙΠΕΔ για τον διαγωνισμό πώλησης του 30% του ΔΑΑ, της εταιρείας που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ετσι μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, οπότε και λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος (με αρκετές πιθανότητες παράτασης) αναζητείται και ο τρίτος, ουδέτερος υποψήφιος, καθώς δεν είναι σίγουρο πως θα εμφανιστούν οι Αυστραλοί της Macquarie, οι οποίοι εμφανίστηκαν αρχικά «ζεστοί».

Όμως, τόσο η AviAlliance, που ελέγχεται από τον καναδικό όμιλο PSP, όσο και ο όμιλος Κοπελούζου (σε συνεργασία με διεθνή όμιλο, όπως είχε πράξει και στην περίπτωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων με τη Fraport) φέρονται ως σίγουροι υποψήφιοι.

Η AviAlliance, μέσω των θυγατρικών AviAlliance GmbH και AviAlliance Capital GmbH, κατέχει περί το 40% των μετοχών της ΔΑΑ και διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Τέσσερα μέλη της οικογένειας Κοπελούζου (Δημ. Κοπελούζος, Χρ. Κοπελούζος, Κυρ. Κοπελούζου και Ελένη-Ασημίνα Κοπελούζου) ελέγχουν περί το 5%. Το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει στο Υπερταμείο (25%) και το ΤΑΙΠΕΔ (30%), το οποίο και είναι ο πωλητής.

Ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% βρήκε στον αέρα στα τέλη Ιουνίου με διαδικασία-εξπρές, ώστε να αξιοποιηθεί συμφωνία του ΤΑΙΠΕΔ με τον όμιλο PSP. Η διοίκηση του τελευταίου δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον της για την απόκτηση του πρόσθετου ποσοστού, υποσχόμενοι και σειρά νέων επενδύσεων οι οποίες ούτως ή άλλως πρέπει να γίνουν.

Η κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή, επιχείρησε την αύξηση των υποψηφίων για το 30%, με στόχο να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να προκύψει καλύτερο τίμημα για το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό δημόσιο. Νωπές είναι οι μνήμες από την υπόθεση με την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελευθ. Βενιζέλος» μέχρι το 2046, όταν και χρειάστηκε η παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να διπλασιαστεί το αρχικά συμφωνηθέν τίμημα.

Στην κυβέρνηση θα κληθούν, επίσης, να προχωρήσουν και σε αλλαγές των εκπροσώπων του δημοσίου στο διοικητικό συμβούλιο της ΔΑΑ. Με βάση τη συμφωνία μετόχων, το δημόσιο ορίζει τα τέσσερα μέλη (μεταξύ των οποίων και τον πρόεδρο), οι Καναδοί τα υπόλοιπα τέσσερα, ενώ το ένατο μέλος ορίζεται μετά από συμφωνία μεταξύ του δημοσίου και των μετόχων πλειοψηφίας. Αν δεν επιτευχθεί συμφωνία, ορίζεται από τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), που είναι και ο μεγαλύτερος πιστωτής της ΔΑΑ.

Σημειώνεται πως ο σημερινός πρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΑΑ, ο κ. Δημ. Δημητρίου, είναι προσωπικός φίλος του τέως υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v