Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Περισσότερες επενδύσεις και νέα προϊόντα ετοιμάζει η Chipita

Μεσοπρόθεσμο πλάνο επέκτασης υλοποιεί ο όμιλος με σχέδια για νέες παραγωγικές μονάδες αλλά και την κυκλοφορία νέας κατηγορίας σνακ. Διατηρείται το σχέδιο εισαγωγής σε Χρηματιστήριο αλλά τοποθετείται στο απώτερο μέλλον.

Περισσότερες επενδύσεις και νέα προϊόντα ετοιμάζει η Chipita

Σε αύξηση του επενδυτικού πλάνου την επόμενη τετραετία προχωρά η διοίκηση της Chipita προκειμένου να υλοποιήσει το μεσοπρόθεσμο πλάνο ανάπτυξης της στις διεθνείς αγορές.

Ειδικότερα, ο όμιλος στοχεύει σε οργανική ανάπτυξη με λανσάρισμα νέων προϊόντων, τη δημιουργία νέων παραγωγικών μονάδων αλλά και την περαιτέρω διείσδυση σε αγορές όπως αυτές των ΗΠΑ και της Ινδίας.

Ο προυπολογισμός επενδύσεων αναμένεται να κυμανθεί στα 45-50 εκατ.ευρώ ετησίως από 25-30 εκατ. ευρώ. Ήδη υλοποιούνται επενδύσεις για τη δημιουργία 4 νέων γραμμών παραγωγής στο εργοστάσιο της Σλοβακίας, με ορίζοντα σταδιακής λειτουργίας την άνοιξη του 2020 και την άνοιξη του 2021. Ταυτόχρονα, εξετάζεται η πιθανότητα δημιουργίας νέου δεύτερου εργοστασίου στη Ρωσία, αλλά και η δημιουργία μονάδας στις ΗΠΑ, αγορά που «ξαναβλέπει» πλέον πιο επιθετικά ο όμιλος.

Πρόσφατα, εξάλλου, η Chipita ανακοίνωσε την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής (51%) της εταιρίας EPTA America, η οποία υπήρξε από το 2012 αποκλειστικός αντιπρόσωπος και διανομέας των προϊόντων της Chipita στις ΗΠΑ και στον Καναδά.

Η κίνηση αυτή αποτελεί, σύμφωνα με τον κ.Σπύρο Θεοδωρόπουλο, πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο του ομίλου Chipita το πρώτο βήμα του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού της Chipita για την αγορά της Βόρειας Αμερικής. Σε ορίζοντα 2-3 ετών και εφόσον οι πωλήσεις στην περιοχή διευρυνθούν ο όμιλος σχεδιάζει τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής κρουασάν.

Ταυτόχρονα, ενισχύει τα διεθνή joint venture παραγωγής κρουασάν και σνακς προκειμένου να αναπτύξει περαιτέρω το αποτύπωμά της. Υπενθυμίζεται ότι η Chipita διαθέτει επτά ιδιόκτητα εργοστάσια (2 στην Ελλάδα και από ένα σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Πολωνία, Ρωσία και Τουρκία). Επίσης, διαθέτει μέσω συνεργασιών (joint ventures) 4 εργοστάσια σε Σαουδική Αραβία, Μεξικό, Μαλαισία και Ινδία.

Πραγματοποιεί απευθείας πωλήσεις σε 43 χώρες και μέσω των κοινοπραξιών σε ακόμη 13 αγορές, οι οποίες αποτελούν το 85% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών της.

Ταυτόχρονα, η Chipita επενδύει στην εσωτερική ανάπτυξη νέων προϊόντων, τα οποία θα λανσάρει σταδιακά στις αγορές, ενώ μέσα στο 2021 αναμένεται να λανσάρει νέα κατηγορία προϊόντων που σήμερα δεν υπάρχει στην αγορά, σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο. Το προϊόν έχει ήδη αναπτυχθεί και βρίσκεται πλέον στη φάση προετοιμασίας της παραγωγής του.

Για το σύνολο του 2019 ο όμιλος αναμένει αύξηση πωλήσεων σε όγκους και σε αξίες. Υπενθυμίζεται ότι ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών (εξαιρουμένων των κοινοπραξιών) του ομίλου το 2018 ανήλθε στα 510,2 εκατ. ευρώ έναντι 461 εκατ. ευρώ το 2017, καταγράφοντας άνοδο της τάξης του 10,7%. Το προσαρμοσμένο EBITDA, συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών, άγγιξε τα 75,7 εκατ. ευρώ έναντι 68,4 εκατ. ευρώ (+10,7%).

Τέλος, η διοίκηση της Chipita διατηρεί ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας δημόσιας εγγραφής και εισαγωγής της εταιρίας στο Χρηματιστήριο αλλά στο απώτερο μέλλον. Παρά την προετοιμασία που έχει πραγματοποιήσει ο όμιλος, η διοίκηση έκρινε σκόπιμο να τηρήσει στάση αναμονής προκειμένου να δοκιμάσει την εισαγωγή της σε χρόνο κατά τον οποίο θα έχει αποκτήσει μεγαλύτερη αξία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v