Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Θετική εκτίμηση για το 2020

Διατηρούν τη δυναμική τους οι ελληνικές ετικέτες μπίρας. Θετική πρόβλεψη για αύξηση της κατανάλωσης και το 2020. Οι επενδύσεις και η ενίσχυση των εξαγωγών με νέα λανσαρίσματα.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Θετική εκτίμηση για το 2020

Ανάπτυξη πωλήσεων στην εσωτερική αγορά και διατήρηση του επιπέδου εξαγωγών της αναμένει το 2020 ο όμιλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σύμφωνα με την εκτίμηση του επικεφαλής Αλέξανδρου Δανηιλίδη.

Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης, ανάφερε πως την περασμένη χρονιά διατηρήθηκε η θετική δυναμική των πωλήσεων στην Ελλάδα και δεδομένων των βασικών εκτιμήσεων για αύξηση του ΑΕΠ αλλά και του τουριστικού ρεύματος, υποστηρίζεται η πρόβλεψη για συνέχεια των θετικών επιδόσεων και την τρέχουσα χρονιά.

Υπενθυμίζεται ότι το 2018 ο όμιλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας παρουσίασε βελτίωση της επίδοσής του στην Ελλάδα -τόσο σε όγκο όσο και σε αξία- καθώς σύμφωνα με τη δημοσιευμένη λογιστική κατάσταση, πέτυχε αύξηση πωλήσεων σε όγκο κατά 1,8%. Σε αξία, οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 324,7 εκατ. ευρώ από 314,513 εκατ. ευρώ το 2018, με τις καθαρές πωλήσεις (εξαιρουμένου δηλαδή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) να διαμορφώνονται σε 206,826 εκατ. ευρώ από 197,963 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,5%. Το εν λόγω ποσοστό προήλθε, κατά τη διοίκηση της εταιρείας, τόσο από τη θετική πορεία της μπίρας ΑΛΦΑ όσο και από τα νέα λανσαρίσματα στις βασικές κατηγορίες μπίρας αλλά και σε νέα σήματα, όπως η Μάμμος αλλά και ο μηλίτης.

Ο όμιλος διατηρεί μερίδιο κοντά στο 50% στην εσωτερική αγορά μπίρας (με βάση τα στοιχεία πωλήσεων στη «ζεστή αγορά», δηλαδή το οργανωμένο λιανεμπόριο) και εξάγει το 10% περίπου της παραγωγής του. Η δυναμική των πωλήσεων στην Ελλάδα υποστηρίζεται από τα ελληνικά σήματα μπίρας -όπως το σήμα ΑΛΦΑ, αλλά και Μάμμος και εσχάτως Νύμφη- ενώ η Αθηναϊκή Ζυθοποιία σκοπεύει να επαναλανσάρει τα σήματα μπίρας Αthenian και Μarathon, τα οποία απευθύνονται αποκλειστικά για εξαγωγές.

Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές ετικέτες μπίρας έχουν κερδίσει μερίδια έναντι διεθνών σημάτων, φτάνοντας πλέον να έχουν μερίδιο πάνω από 50% στη συνολική κατανάλωση μπίρας στην Ελλάδα.

Αναφορικά με τις επενδύσεις, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για την τριετία 2019-2021 έχει σχεδιάσει επενδυτικό πρόγραμμα 46 εκατ. ευρώ, το οποίο όμως, όπως γνωστοποίησε, «ανάλογα με τις ανάγκες και τις εξελίξεις στην ευρύτερη αγορά, ενδέχεται να αναθεωρηθεί προς τα πάνω». Σημειώνεται ότι αθροιστικά την τελευταία 10ετία, ο όμιλος έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις που προσεγγίζουν τα 150 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v