Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελλάκτωρ: Η απάντηση της διοίκησης στη φημολογία και οι νέοι στόχοι

Ερευνα για τις συναλλαγές της προηγούμενης Πέμπτης, που οδήγησαν σε κατακόρυφη πτώση της μετοχής, ζήτησε η διοίκηση του ομίλου. Τι είπαν Γ. Προβόπουλος και Αναστ. Καλλιτσάντσης για τις φήμες και τους στόχους του ομίλου. Οι έξι άξονες στρατηγικής.

Ελλάκτωρ: Η απάντηση της διοίκησης στη φημολογία και οι νέοι στόχοι

Για ανυπόστατες και ανήθικες φήμες, για τις οποίες η διοίκηση της Ελλάκτωρ ζήτησε την παρέμβαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ώστε να διερευνηθούν οι συναλλαγές της προηγούμενη Πέμπτης και Παρασκευής, οπότε και η μετοχή υποχώρησε κατά σχεδόν 30%, μίλησε ο πρόεδρος του ομίλου Γιώργος Προβόπουλος στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές.

Ο κ. Προβόπουλος επανέλαβε, όπως είχε πράξει και στην ανακοίνωση του ομίλου την Παρασκευή, πως «ουδέποτε εξέφρασα την πρόθεσή μου να παραιτηθώ από το διοικητικό συμβούλιο της Eλλάκτωρ» και επισήμανε πως το 2020 θα είναι η πρώτη χρονιά που η Eλλάκτωρ, μετά τις οργανωτικές και άλλες αλλαγές του τελευταίου 18μήνου, θα λειτουργήσει ως πραγματικά ενιαίος όμιλος.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αναστάσιος Καλλιτσάντης (φωτό) επισήμανε πως όταν η παρούσα διοίκηση ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο της Eλλάκτωρ πριν από 18 μήνες, παρουσίασε αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα και τη στρατηγική της, που βασίζονταν σε έξι άξονες. Όπως είπε, και στους έξι υπήρξε σημαντική πρόοδος.

Στον πρώτο άξονα, που αφορούσε την αξιοποίηση της ηγετικής θέσης του ομίλου στον τομέα των παραχωρήσεων, αυξήθηκε το ποσοστό που ελέγχει στην Αττική Οδό σε επίπεδα άνω του 65%, ενώ στο τέλος Μαρτίου υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου, σε μια επένδυση που θα φτάσει τα 100 εκατ. Επιπλέον ο όμιλος συμμετέχει σε όλους τους μεγάλους διαγωνισμούς για παραχωρήσεις όπως η Εγνατία Οδός, ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), τα ΣΔΙΤ για τον άξονα Καλαμάτα - Μεθώνη και τις φοιτητικές κατοικίες στην Κρήτη και η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος.

Στον δεύτερο άξονα, που αφορούσε την ενίσχυση της παρουσίας στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), με υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος 200 εκατ. ευρώ, η συνολική ισχύς των αιολικών πάρκων του ομίλου θα φτάσει τα 491 MW στο τέλος Μαρτίου, με στόχο για 580 MW μέχρι το τέλος του έτους, από 296 MW προ διετίας.

Ο τρίτος άξονας, είπε ο κ. Καλλιτσάντσης, ήταν η αναδιάρθρωση του ομίλου, με σημαντικότερη κίνηση τη συγχώνευση Eλλάκτωρ με ΕΛΛΤΕΧΝ Ανεμος, και ο τέταρτος, η διαφοροποίηση των πηγών χρηματοδότησης με την έκδοση δύο πραγματικά διεθνών ομολόγων συνολικού ύψους 670 εκατ. ευρώ.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η προσπάθεια στον πέμπτο άξονα, δηλαδή στην πώληση μη κύριων περιουσιακών στοιχείων, όπου έχει ήδη προχωρήσει η πώληση των κεντρικών γραφείων του ομίλου, του ποσοστού στην Elpedison, του (μικρού) ποσοστού στην Eldorado Gold. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η διοίκηση του ομίλου υποστήριξε πως θα προχωρήσει και στη διάθεση του ποσοστού στην Ελληνικός Χρυσός, περιουσιακού στοιχείου στη Βουλγαρία, κ.ά.

Ιδιαίτερα αναφέρθηκαν τόσο ο κ. Αναστ. Καλλιτσάντσης όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Αλ. Εξάρχου στον έκτο άξονα, που αφορούσε την αντιμετώπιση της ζημιογόνου δραστηριότητας στον κλάδο των κατασκευών και τη στροφή προς κερδοφόρα έργα. Όπως είπε ο κ. Καλλιτσάντσης, τον Σεπτέμβριο του 2018 η διοίκηση βρέθηκε αντιμέτωπη με μια εξαιρετικά δυσάρεστη εικόνα: Εννέα έργα σε Ρουμανία, Σερβία και Αλβανία είχαν σχεδόν εγκαταλειφθεί, με τους κυρίους των έργων να απειλούν με έκπτωση εγγυητικών επιστολών, ενώ η επικοινωνία είχε σχεδόν διακοπεί και η φήμη της εταιρείας είχε δεχθεί σοβαρό πλήγμα.

Η διοίκηση υποστήριξε πως τους τελευταίους 18 μήνες η εταιρεία πέτυχε να προχωρήσει τα συγκεκριμένα έργα, ώστε να διαφυλάξει το κύρος της, να διαπραγματευθεί με υπεργολάβους και συνεργάτες, ώστε να αντιμετωπιστούν οι καθυστερήσεις πληρωμών. Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Εξάρχου, στη Ρουμανία (που θα αποτελέσει και την κύρια αγορά δραστηριοποίησης του ομίλου στο εξωτερικό) όχι μόνο υπήρξε αντιστροφή της αρνητικής πορείας, αλλά η ΑΚΤΩΡ υπέγραψε ως μέλος κοινοπραξίας και δύο σημαντικές νέες συμβάσεις.

Εκτενής ήταν η αναφορά του κ. Καλλιτσάντση και στη γνωστή υπόθεση με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που δημιούργησε κύμα καθυστερήσεων και ακυρώσεων διαγωνισμών στην Ελλάδα, με αφορμή τα «απόνερα» του συμβιβασμού μεταξύ ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων και Επιτροπής Ανταγωνισμού το 2017. Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Eλλάκτωρ, εξαιτίας της συγκεκριμένης εμπλοκής, ο όμιλος δεν υπέγραψε συμβάσεις 450 εκατ. ευρώ, ενώ καθυστέρησε για έναν χρόνο ο διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, όπου μία κοινοπραξία της ΑΚΤΩΡ είναι ένας από τους δύο διεκδικητές.

Η διοίκηση παραδέχθηκε πως στον τομέα των κατασκευών διαπίστωσε πως χρειάζεται περισσότερος χρόνος ώστε να αποτυπωθούν στα αποτελέσματα οι αλλαγές του τελευταίου 18μ;hνου. Σε ερωτήσεις για τις τυχόν μελλοντικές ζημιές της ΑΚΤΩΡ από υφιστάμενες συμβάσεις, ο κ. Εξάρχου επικεντρώθηκε σε τρία συμβόλαια κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων στην Αυστραλία τα οποία, όπως είπε, ολοκληρώνονται στο δεύτερο τρίμηνο του έτους. Οι συμβάσεις για κατασκευή φωτοβολταϊκών σε Αυστραλία και Λατινική Αμερική αποδείχθηκαν υψηλού ρίσκου, επισήμανε και ο κ. Καλλιτσάντσης.

Στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη συμμετείχε και ο αντιπρόεδρος του ομίλου Δημήτρης Καλλιτσάντσης, ο οποίος, απαντώντας σε σχετική φημολογία για τις σχέσεις του με τον αδερφό του, υποστήριξε πως συμμετέχει και αυτός στην επίτευξη των κοινών στόχων που είχαν τεθεί από τη νέα διοίκηση τον Ιούλιο του 2018. Η διοίκηση ενημέρωσε πως σε αντικατάσταση του κ. Ιορδ. Αϊβάζη που παραιτήθηκε πρόσφατα από το Δ.Σ. για προσωπικούw λόγους θα τοποθετηθεί ο κ. Γιάννης Πεχλιβανίδης, με πολυετή θητεία στον τραπεζικό κλάδο.

Οσο για τις πληροφορίες περί αύξησης κεφαλαίου, η διοίκηση υποστήριξε πως έχει επαρκή κεφάλαια για να καλύψει τις επενδυτικές ανάγκες. Ειδικά για τη μαρίνα Αλίμου τόνισε πως η συμφωνία με τις τράπεζες για τη χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου βρίσκεται σε τελικό στάδιο.

 

* Δείτε αναλυτικά τις τοποθετήσεις της ηγεσίας της εταιρείας στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v