Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανάσες από εξαγορές και επενδύσεις παίρνει η Σαράντης

Από το β’ τρίμηνο ξεκινά η ενσωμάτωση της Luksja στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών. Νέες επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ στην παραγωγική μονάδα της Πολωνίας. Με +40% έτρεξαν οι πωλήσεις της Ergopack στην Ουκρανία.

Ανάσες από εξαγορές και επενδύσεις παίρνει η Σαράντης

Την ενσωμάτωση νέων μεγεθών, την απόδοση προηγούμενων επενδύσεων, αλλά και τον προγραμματισμό νέων προσμετρά στην τρέχουσα χρήση ο όμιλος Σαράντη, ο οποίος και εκ της συγκυρίας διένυσε ένα εντυπωσιακό πρώτο τρίμηνο. 

Πέρα από τη θετική επίδραση του κορωνοϊού κατά το τρέχον διάστημα σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του και σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος το 2020, αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω από την πρόσφατη εξαγορά της φίρμας καλλυντικών Luksja (από τον ελληνοβρετανικών συμφερόντων όμιλο PZ Cussons), η οποία ολοκληρώθηκε τυπικά στα τέλη Φεβρουαρίου 2020, μετά τις σχετικές εγκρίσεις από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού.

Η φίρμα διαθέτει σημαντική διείσδυση στην πολωνική αγορά με πωλήσεις της τάξης των 16 εκατ. ευρώ το 2018 και αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη μεγαλύτερη από άποψη μεγέθους θυγατρική του ομίλου στην Κεντρική και ΝΑ Ευρώπη. Επιπλέον, με την παραπάνω εξαγορά ο όμιλος Σαράντη αποκτά το αποκλειστικό δικαίωμα αντιπροσώπευσης των σημάτων Morning Fresh, Carex, Original Source κ.ά. που διανέμονται στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, με εκτιμώμενες πωλήσεις της τάξης των 6 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι το 2018, η Πολωνία εισέφερε το 16,92% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών της Σαράντης, ενώ η παραγωγική Polipack (που εδράζεται επίσης στην Πολωνία), το 5,59%. Το 2019 η επίδοση της πολωνικής θυγατρικής σημείωσε κάμψη, καθώς συνεισέφερε το 15,07% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών και η Polipack, το 5,59%. Η χώρα, όμως, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά -μετά την Ελλάδα- για τον όμιλο. Μάλιστα σύμφωνα με την πρόσφατη ενημέρωση από τη διοίκηση του ομίλου, η πολωνική θυγατρική ενισχύθηκε επίσης με νέο management που προήλθε από την εξαγορασθείσα Luksja.

Πέρα από την εξαγορά, ωστόσο, ο όμιλος προγραμματίζει νέες επενδύσεις στην Πολωνία, ύψους 10 εκατ. ευρώ, για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των παραγωγικών εγκαταστάσεων της Polipack, η οποία αποτελεί βιομηχανία πλαστικών συσκευασιών.

Εκτός της ενίσχυσης στην πολωνική αγορά, ο όμιλος προσμετρά και την απόδοση της ουκρανικής Ergopack, η οποία εξαγοράστηκε στις αρχές του 2018 και το 2019 έφθασε να αντιπροσωπεύει το 7,46% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών του ομίλου. Σύμφωνα δε με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και CFO του ομίλου Κ. Ροζακέα, η Ergopack στο α' τρίμηνο του 2020 εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 40%.

Παρά τις παραπάνω θετικές παραδοχές και το γεγονός του ότι ο όμιλος διαθέτει επίσης σειρά νέων λανσαρισμάτων, η διοίκηση του ομίλου παραπέμπει στο μέλλον τις όποιες εκτιμήσεις για την επίδοση του 2020, δεδομένων των ειδικών συνθηκών που επιβάλλει η πανδημία στην κοινωνία αλλά και την οικονομία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v