Οι άμυνες της Flexopack κόντρα στην πανδημία

Συγκρατημένη αισιοδοξία για περιορισμένο επηρεασμό των φετινών οικονομικών επιδόσεων από την κρίση. Ολοκληρώθηκε πέρυσι πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα 35 εκατ. ευρώ. Πού αποσκοπεί η νέα θυγατρικής στις ΗΠΑ.

Οι άμυνες της Flexopack κόντρα στην πανδημία

Τη σαφή ικανοποίησή της για τις οικονομικές επιδόσεις του 2019 εξέφρασε προς τους αναλυτές η διοίκηση της Flexopack, προσθέτοντας παράλληλα και τη συγκρατημένη αισιοδοξία της ότι η φετινή πορεία του ομίλου δεν θα επηρεαστεί ιδιαίτερα από την πανδημία της Covid-19.

Ειδικότερα, στα πλαίσια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 (αύξηση πωλήσεων 5,7%, EBITDA +2,7% και καθαρά κέρδη από 7,096 σε 7,195 εκατ. ευρώ) το μέλος του Δ.Σ. της εισηγμένης Σπύρος Γκινοσάτης σημείωσε: «Το 2019 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για εμάς. Βελτιώσαμε τις οικονομικές μας επιδόσεις, ενώ παράλληλα περιορίσαμε ακόμη περισσότερο τον καθαρό μας δανεισμό (μόλις 1,3 εκατ. ευρώ) παρά το ότι ολοκληρώσαμε πέρυσι ένα πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα, συνολικού ύψους 35 εκατ. ευρώ».

Ο κ. Γκινοσάτης επανέλαβε τη στρατηγική του εισηγμένου ομίλου (παραγωγική διαδικασία σε τρεις χώρες, το 90% των συνολικών πωλήσεων κατευθύνεται στο εξωτερικό), η οποία επικεντρώνεται όχι μόνο στον σύγχρονο παραγωγικό εξοπλισμό και στις συνεχείς επενδύσεις σε έρευνα (προκειμένου τα προϊόντα να ανταποκρίνονται στις συχνά μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πελατών), αλλά επίσης και στην ανάπτυξη των ανά τον κόσμο δικτύων πωλήσεων και όλα αυτά μέσα από τη διατήρηση ισχυρής κεφαλαιακής διάρθρωσης.

Ενδεικτική ήταν η θετική πορεία της θυγατρικής εμπορικής εταιρείας στη Γαλλία το 2019 (είχε ιδρυθεί το 2018), ενώ πρόσφατα δημιουργήθηκε αντίστοιχη θυγατρική στις ΗΠΑ, προκειμένου να αυξηθούν περαιτέρω οι πωλήσεις εντός της συγκεκριμένης χώρας.

Επίσης, ο κ. Γκινοσάτης απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις αναλυτών, σημείωσε μεταξύ άλλων:

• Μέχρι σήμερα δεν έχουν παρατηρηθεί αξιοσημείωτες επιπτώσεις στη λειτουργία και στη ζήτηση των προϊόντων της εταιρείας εξ’ αιτίας της πανδημίας. «Απευθυνόμαστε κυρίως στο χώρο των τροφίμων, έναν κλάδο που χαρακτηρίζεται από σχετικά ανελαστική ζήτηση. Δεν μπορούμε βέβαια να προβλέψουμε απόλυτα το πρωτόγνωρο περιβάλλον στο οποίο ζούμε, ωστόσο είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος ότι δεν θα επηρεαστούμε ιδιαίτερα από την κρίση.

• Γενικότερη πολιτική μας είναι η συνέχιση των επενδύσεων, όσο ανεβαίνει η ζήτηση για τα προϊόντα μας. Ωστόσο, άμεσα θα πρέπει να δούμε πρώτα την ωρίμανση του επενδυτικού προγράμματος που ολοκληρώθηκε πέρυσι.

• Η πρώτη ύλη που χρησιμοποιούμε αποτελεί παράγωγο του πετρελαίου και η σύνδεση των δύο τιμών δεν είναι άμεση. Μέχρι τώρα, δεν έχουμε δει πτωτική διαφοροποίηση στο κόστος της πρώτης ύλης. Ενδεχομένως να προκύψει κάποια στο μέλλον, η οποία όμως μάλλον δεν θα είναι άξια αναφοράς.

• Δεν υπάρχει πλάνο για έξοδο της Flexopack από το Χρηματιστήριο της Αθήνας.

Τέλος, στις ετήσιες λογιστικές καταστάσεις του 2019 η διοίκηση της Flexοpack είχε αναφερθεί σε πιθανό κίνδυνο από τη δρομολογούμενη έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ειδικότερα, στο Ηνωμένο Βασίλειο κατευθύνεται περίπου το 10% των πωλήσεων του ομίλου, το οποίο ενδεχομένως να επηρεαστεί από το έτος 2021 λόγω αβεβαιοτήτων περί πιθανών δασμών και μεταβολών στις συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v