Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί η Ελλάδα αποδείχτηκε «θετική έκπληξη» για την Σαράντης

Αύξηση κατά 31,57% στην Ελλάδα έναντι 16,19% στις αγορές του εξωτερικού κατέγραψε στο α’ τρίμηνο. Συνεχίστηκε η ανοδική τάση και τον Απρίλιο. Στο β’ τρίμηνο θα αρχίσουν να προσμετρώνται οι πωλήσεις αντιηλιακών και αντισηπτικών.

Γιατί η Ελλάδα αποδείχτηκε «θετική έκπληξη» για την Σαράντης

Συνέχεια και τον Απρίλιο του 2020 είχε η αύξηση πωλήσεων του ομίλου Σαράντη, ο οποίος κατά το διάστημα των πρώτων τριών μηνών του έτους κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ αύξησης εσόδων κατά 21,04%.

Αν και ο κύριος όγκος πωλήσεων αφορά στις θυγατρικές εξωτερικού (65% του ενοποιημένου τζίρου) εν τούτοις μεσούσης της πανδημίας και των lock down των οικονομιών, η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων κατά 31,57% έναντι του 16,19% που εμφάνισε συνολικά η δραστηριότητα του ομίλου στις αγορές της Κεντρικής και ΝΑ Ευρώπης.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η επίδοση αυτή – η οποία καταδεικνύει αντιστροφή της τάσης που κατά τελευταία τρίμηνα έφερνε πρώτες σε ανάπτυξη τις αγορές εξωτερικού- αποδίδεται κυρίως στη φύση των δικτύων λιανικής. Έτσι, σε κάποιες αγορές τα σούπερ μάρκετ δεν διαθέτουν non food προϊόντα, εν αντιθέσει με το οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα, όπου το εμπορικό μείγμα είναι μικτό.

Άλλη παράμετρος, στάθηκε η διαφορετική μορφή των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν ανά αγορά, όπου η Σαράντης έχει παρουσία, αλλά και το γεγονός του ότι στην Ελλάδα καταγράφηκε υψηλότερο ποσοστό υπεραποθεματοποίησης εκ μέρους των καταναλωτών.

Πέραν των παραπάνω εξελίξεων που ωφέλησαν την προώθηση της προϊοντικής γκάμας του ομίλου (είδη οικιακής χρήσης και προσωπικής περιποίησης) κατά τη διάρκεια του lockdown εξαιτίας της πανδημίας κατά το 4μηνο του 2020, η διοίκηση του ομίλου εξακολουθεί να διατηρεί χαμηλή «ορατότητα» για την εξέλιξη της χρήσης.

Στον αντίποδα των θετικών επιδόσεων, τοποθετούνται αφενός η καταναλωτική συμπεριφορά σ’ένα περιβάλλον ύφεσης και αφετέρου το πώς θα διαμοιραστεί το όποιο καταναλωτικό εισόδημα μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων και το σταδιακό άνοιγμα της υπόλοιπης αγοράς.

Σε κάθε περίπτωση, ο όμιλος προωθεί το λανσάρισμα των αντιηλιακών σειρών (που συνήθως τοποθετούνταν στο α’ τρίμηνο της χρονιάς), ενώ εντός του β’ τριμήνου θα αρχίσει να προσμετράτε και το «άνοιγμά» του στην αγορά αντισηπτικών προϊόντων, καθώς ξεκινά η τοποθέτηση τους στις αγορές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v