Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΔΜΗΕ: Πράσινο φως για τη λειτουργία της «Μεγαλόπολης 5» στα 811 MW

Ενέκρινε ο Διαχειριστής τη δυνατότητα λειτουργίας της μονάδας της ΔΕΗ στην ανώτατη ισχύ των 811 MW. Το αίτημα και το επιχείρημα της επιχείρησης για την κατάργηση του πλαφόν των 500 MW. Στο φουλ η παραγωγή με την ολοκλήρωση του έργου του ΑΔΜΗΕ του Δυτικού Διαδρόμου στην Πελοπόννησο.

ΑΔΜΗΕ: Πράσινο φως για τη λειτουργία της «Μεγαλόπολης 5» στα 811 MW

Την απόφαση του για τη μετατροπή της θερμικής ισχύος της μονάδας φυσικού αερίου της ΔΕΗ, «Μεγαλόπολη 5», από τα 500 στα 811 MW έδωσε ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο ΑΔΜΗΕ έδωσε τη σχετική έγκριση, κατόπιν κι αίτησης της ΔΕΗ, ενώ το κείμενο κοινοποιήθηκε στη ΡΑΕ και το Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας. Έτσι η μονάδα που εγκαινιάστηκε το 2015 αλλά δεν λειτούργησε ποτέ στην ονομαστική της ισχύ των 811 MW έχει τη δυνατότητα εντασσόμενη στο μητρώο των μονάδων να μπαίνει στο σύστημα ηλεκτροπαραγωγής με τις μηχανές της στο φουλ…

Σχετική πρόβλεψη για την άρση του πλαφόν των 500 MW υπήρχε και σε διατάξεις του περιβαλλοντικού νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα. Πηγές του ΑΔΜΗΕ αναφέρουν ότι ουσιαστικά η «Μεγαλόπολη 5» θα μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα κι όταν ολοκληρωθεί και το μεγάλο έργου του Διαχειριστή της επέκτασης του δικτύου των 400 kV προς τη Μεγαλόπολη.

Το επενδυτικό σχέδιο έχει κολλήσει στη σθεναρή αντίσταση… της Ιεράς Μονής Καλαβρύτων. Η Μονή αντιδρά στην τοποθέτηση δύο – τριών πυλώνων κι έτσι ενώ η γραμμή Μεγαλόπολης – Πάτρας – Αιτωλοακαρνανίας θα έπρεπε να ηλεκτριστεί τον Φεβρουάριο, εντούτοις κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί.

Η πλήρης λειτουργία της Μεγαλόπολης 5 δεν επιτρεπόταν λόγω του κορεσμένου δικτύου της Πελοποννήσου, ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση είχε οριοθετήσει το πλαφόν των 500 MW κι εν είδει κινήτρου για την επιδιωκόμενη τότε πώληση των λιγνιτικών σταθμών της Μελίτης και της Μεγαλόπολης.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η νέα διοίκηση της ΔΕΗ έχοντας σχεδόν σβήσει τη λιγνιτική παραγωγή ρεύματος επιχειρηματολογεί με τη δυνατότητα ένταξης της συγκεκριμένης μονάδας στο σύστημα καθώς υπάρχει χωρητικότητα στο σύστημα μεταφοράς.

Χρήστος Κολώνας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v