Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς κινήθηκε στην καραντίνα η Κλουκίνας-Λάππας

Με μικρή κάμψη πωλήσεων έκλεισε η περυσινή χρήση της αλυσίδας, η οποία προέβη και σε αλλαγή σχέσεων με τους προμηθευτές της. Η δυναμική των πωλήσεων το 2020 και οι επενδύσεις σε φυσικό και ψηφιακό κανάλι.

Πώς κινήθηκε στην καραντίνα η Κλουκίνας-Λάππας

Κάμψη πωλήσεων σε Ελλάδα και Βαλκάνια, όπου διαθέτει εμπορική παρουσία, παρουσίασε το 2019 η εμπορική εταιρεία Κλουκίνας-Λάππας, γνωστή μέσω των δικτύων Mothercare και ELC.

Ειδικότερα, πέρυσι οι πωλήσεις στην Ελλάδα, όπου διατηρούσε 32 καταστήματα, διαμορφώθηκαν στα 22,7 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 3,15% έναντι του 2018. Το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 11,715 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 3,47%, τα έξοδα διάθεσης μειώθηκαν κατά 4,80% ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημιές ποσού 1,699 εκατ. ευρώ έναντι κερδών ποσού 270.821 ευρώ το 2018.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις (συμπεριλαμβανομένων των 9 καταστημάτων στα Βαλκάνια) ανήλθαν σε 26,423 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 3,43%, το μεικτό κέρδος μειθώθηκε κατά 3,78%, τα έξοδα διάθεσης μειώθηκαν κατά 5,40% ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημιές 1,880 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 310.004 ευρώ το 2018.

Κατά την περασμένη χρήση, η εταιρεία αναγκάστηκε να αλλάξει το μοντέλο εφοδιασμού της, καθώς η βρετανική πολυεθνική Mothercare (με την οποία διέθετε τη βασική σύμβαση franchise για Ελλάδα και Βαλκάνια) ανέστειλε την εμπορική της δραστηριότητα παγκοσμίως, διατηρώντας ωστόσο τη φίρμα και συμβόλαια για τον εφοδιασμό των πελατών της.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρέχεται στην αναλυτική οικονομική κατάσταση της Κλουκίνας-Λάππας για το 2019, συμφωνήθηκε η υπογραφή τριμερούς σύμβασης μεταξύ κατασκευαστών, της Mothercare Global Brand και της ελληνικής εταιρείας. Με βάση αυτή τη σύμβαση, ο franchisee θα πληρώνει απευθείας τον κατασκευαστή και η συμφωνία αυτή θα ισχύει μέχρι να ξεπεραστεί το πρόβλημα της πανδημίας και να επανέλθει η κανονικότητα στις αγορές και στην οικονομία.

Παράλληλα, η Κλουκίνας-Λάππας έχει προχωρήσει σε στρατηγικές συμφωνίες με πολλούς νέους τοπικούς και ξένους προμηθευτές, προκειμένου να εκμεταλλευτεί ευκαιρίες, να ενισχύσει τη θέση της στoν συγκεκριμένο κλάδο και να μειώσει τον κίνδυνο εξάρτησης από έναν κύριο προμηθευτή. Η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει τον εφοδιασμό της αλυσίδας για το καλοκαίρι του 2020 και το φθινόπωρο/χειμώνα του 2021.

Το 2020, προ lockdown, η αλυσίδα έτρεχε με αύξηση πωλήσεων κατά 6%. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας, αν και λειτουργούσε μόλις από τα μέσα του 2019, είχε καταστεί το 6ο κατάστημα από άποψη τζίρου λίγο πριν την αναγκαστική παύση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων τον Μάρτιο του 2020. Στο διάστημα ωστόσο του δίμηνου lockdown η ζήτηση εκτοξεύτηκε, με αποτέλεσμα η εταιρεία να πραγματοποιήσει πωλήσεις που αγγίζουν το 48% των πωλήσεων του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία επενδύει στη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος και στη Ρουμανία (όπου ήδη διαθέτει παρουσία με 6 φυσικά καταστήματα), προκειμένου να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που δημιουργείται στη συγκυρία.

Πέραν των τεχνολογικών επενδύσεων (Data Intelligence, CRM κ.λπ.), η εταιρεία έχει προγραμματίσει επίσης την ίδρυση ενός ακόμη καταστήματος στη Σερβία (ήδη λειτουργεί ένα κατάστημα στην τοπική αγορά).

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v