Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η πανδημία τόνωσε τα περιθώρια κέρδους της Σαράντης

Ο συνδυασμός αυξημένων πωλήσεων και παγωμένων εξόδων ώθησαν την κερδοφορία. Ποια η θετική επίδραση και οι προσδοκίες από Coty και Luksja. Θετικές ενδείξεις και για το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου.

Η πανδημία τόνωσε τα περιθώρια κέρδους της Σαράντης

Η πανδημία δεν ευνόησε μόνον τις πωλήσεις αλλά και την κερδοφορία του ομίλου Σαράντη στο α' εξάμηνο του 2020, καθώς πέρα από την αυτονόητη εύνοια του υψηλότερου τζίρου, η βελτίωση των περιθωρίων κέρδους που πέτυχε ανά τομέα και ανά γεωγραφική περιοχή εκτόξευσαν τα αποτελέσματα.

Με την περικοπή λειτουργικών εξόδων λόγω των lockdowns και του παγώματος όλων των εξόδων μάρκετινγκ και προώθησης, ο όμιλος κατάφερε να πουλά τα προϊόντα του (είδη προσωπικής υγιεινής, καλλυντικά και είδη οικιακής χρήσης, που ούτως ή άλλως είναι ανθεκτικά εν προκειμένω και στην πανδημία), χωρίς να ξοδεύει για την υποστήριξη αυτής της διαδικασίας.

Έτσι τα περιθώρια κέρδους ανέβηκαν τρεις μονάδες βάσεις, με το περιθώριο EBITDA να διαμορφώνεται στο 15,48% από 12,2% ένα χρόνο πριν και το ΕΒΙΤ margin στο 12,12% από 9,10% το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, κατά την τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών, η παραπάνω εικόνα δεν θα διατηρηθεί στο β’ εξάμηνο του έτους, δεδομένου ότι θα ενεργοποιηθούν προγράμματα μάρκετινγκ, ωστόσο, το κέρδος έχει καταγραφεί.

Πέραν των παραπάνω ο όμιλος ευνοήθηκε και σε επίπεδο πωλήσεων από την εισφορά των πρόσφατων εξαγορών του, όπως η Lukcsja στην Πολωνία, αλλά και η αντιπροσωπεία των αρωματικών προϊόντων της Coty. Σημειώνεται πως η μεν νέα δραστηριότητα ενσωματώθηκε μόλις τον Φεβρουάριο του 2020 στον όμιλο, προσφέροντας ήδη 5 εκατ. ευρώ πωλήσεων.

Για το σύνολο του έτους, ο όμιλος εκτιμά ότι μπορεί να ενσωματώσει συνολικά 16 εκατ. ευρώ από την προσθήκης της Lukcsja στο χαρτοφυλάκιό του και ακόμη 6 εκατ. ευρώ από τις φίρμες που απέκτησε ως αντιπροσωπεία από την εν λόγω εξαγορά (Carex, Imperial Leather). Μάλιστα η παραπάνω προσθήκη ευνόησε συνολικά τις πωλήσεις των θυγατρικών του εξωτερικού (αντιστοιχούν στο 63,2% του ενοποιημένου τζίρου) καθώς αυτές θα ήταν οριακά θετικές στο α’ εξάμηνο (και αρνητικές κατά 1,5% περίπου, αν ληφθεί υπόψη η επίπτωση από συναλλαγματικές διαφορές που έγραψε ο όμιλος στο α’ εξάμηνο).

Εντυπωσιακή επίσης ήταν η συνεισφορά της αντιπροσωπείας των αρωμάτων της Coty, η οποία ώθησε κατά 20,6% τις πωλήσεις του κλάδου επιλεκτικής διανομής καλλυντικών μέσα στο α’ εξάμηνο, εποχή που οι προτεραιότητες της καραντίνας δεν ευνοούσαν θεωρητικώς τις δαπάνες για ακριβά καλλυντικά. Οι πωλήσεις των αρωμάτων Coty που πραγματοποίησε ο όμιλος στο εξάμηνο ανήλθαν σε 4 εκατ. ευρώ, ενώ με βάση την πρόβλεψη της διοίκησης του ομίλου, ενδεχομένως έως το τέλος του 2020, ο τζίρος της δραστηριότητας να αγγίξει τα 12 εκατ. ευρώ.

Πέραν των παραπάνω, ο όμιλος προσδοκά οφέλη -που προς το παρόν δεν έχει αποτιμήσει- και από την παραγωγή και διακίνηση αντισηπτικών προϊόντων. Προς το παρόν, αυτά κυκλοφορούν στην Ελλάδα από τον Ιούνιο, ενώ ο όμιλος επιδιώκει να λάβει σχετική άδεια κυκλοφορίας επώνυμων αντισηπτικών σε όλες τις υπόλοιπες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης όπου δραστηριοποιείται.

Η διοίκηση του ομίλου, αν και επικαλούμενη την προφανή αβεβαιότητα, δεν προχώρησε σε πρόβλεψη για τα μεγέθη της χρονιάς, εντούτοις ανέφερε πως το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου οι πωλήσεις είναι ανοδικές σε όλες τις αγορές, με τον αναπληρωτή CEO του ομίλου Κ. Ροζακέα να κάνει λόγο για ένα ακόμη ισχυρότερο β’ εξάμηνο στην τρέχουσα χρήση.

Πέννυ Κούτρα [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v