Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Απάντηση» ΟΛΠ με σειρά επενδύσεων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος

Επενδύσεις αναβάθμισης των λειτουργικών δυνατοτήτων αλλά και επένδυση σε μια ακόμη δεξαμενή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη από την ΟΛΠ Α.Ε.

«Απάντηση» ΟΛΠ με σειρά επενδύσεων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος

Ανακοίνωση για σειρά επενδύσεων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος εξέδωσε ο ΟΛΠ, σε μια εξέλιξη που εκτιμάται από την αγορά ως απάντηση στη σύγχυση που επικρατεί μεταξύ των εκπροσώπων της ΝΕΖ για το αν θα επιδιωχθεί ανάπτυξη ναυπηγείου από τον OΛΠ. 

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο OΛΠ: 

Η Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε., κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, επενδύει με συνέπεια στις υποδομές ναυπηγοεπισκευής, με πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος ως προτεραιότητα του επενδυτικού της σχεδίου. Από το 2016, έχει υλοποιηθεί μια σειρά επενδύσεων και επιτευγμάτων.

Η OΛΠ Α.Ε. έχει επενδύσει τέσσερα εκατομμύρια ευρώ για να αποκαταστήσει τις λειτουργικές δυνατότητες δύο πλωτών δεξαμενών που είχαν αναστείλει μερικώς τις δραστηριότητές τους, με αρνητικές συνέπειες όπως τη συνεχή μείωση της ανταγωνιστικότητάς τους.

Παράλληλα, μέσω διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού έγινε επένδυση μιας ακόμη πλωτής δεξαμενής με το όνομα «Πειραιάς ΙΙΙ», χωρητικότητας 80.000 τόνων, η οποία τέθηκε σε λειτουργία και έχει εξυπηρετήσει 80 πλοία έως τώρα. Η νέα πλωτή δεξαμενή εξασφάλισε τη δυνατότητα να επισκευάζονται μεγάλα εγχώρια πλοία της ακτοπλοΐας και πλοία τύπου Panamax, που στο παρελθόν έπρεπε να εξυπηρετηθούν στην Τουρκία ή σε άλλες χώρες. Επιπλέον, η OΛΠ Α.Ε. κατάφερε να ανακτήσει ένα ασφαλές περιβάλλον στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος μέσω της αναβάθμισης των εγκαταστάσεων ασφαλείας και της απόρριψης επικίνδυνων υλικών που είχαν συσσωρευτεί εκεί για πολλά χρόνια.

Η πραγματοποιηθείσα επένδυση, άνω των 32 εκατομμυρίων ευρώ στο πρώτο στάδιο, έχει επιφέρει πολύτιμα και μετρήσιμα αποτελέσματα στην τοπική βιομηχανία επισκευής πλοίων. Τα επισκευαζόμενα πλοία στις δεξαμενές αυξήθηκαν από 69 το 2016 σε 108 το 2019, αύξηση κατά 56% και τα πλοία που παραβάλλουν στις επισκευαστικές θέσεις αυξήθηκαν σε 292 από 233, αύξηση κατά 25%. Το 2020, παρά την πρόκληση της Covid-19, οι εργασίες επισκευής πλοίων εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται, τα επισκευαζόμενα πλοία θα αυξηθούν σε 130, σχεδόν διπλάσια από το 2016. Με βάση τα παραπάνω, επιβεβαιώνεται η ανάκαμψη της βιομηχανίας επισκευής πλοίων. Σημειώνεται ότι οι εργασίες ναυπηγοεπισκευής παρέχονται από τις τοπικές ιδιωτικές εταιρείες επισκευής πλοίων με συνεργεία που παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.

Πρόσφατα, η OΛΠ Α.Ε. δημοσίευσε έναν νέο διαγωνισμό έργου με προϋπολογισμό άνω των είκοσι εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση της υποδομής και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων για τη βελτίωση της παραγωγικότητάς τους και την πλήρη κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας και παροχής νερού και ρεύματος στη ζώνη επισκευής πλοίων. Η συνεχής αυτή ανάπτυξη που έχει επιτευχθεί από τον OΛΠ, έχει άμεση συμβολή στους τοπικούς φορείς, στην αύξηση των εργασιών τους και στην περαιτέρω δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στις τοπικές κοινωνίες.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. επιδιώκει με συνέπεια τη συνεργασία με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (επαγγελματικές ενώσεις, συνδικάτα εργαζομένων και όλους τους σχετικούς φορείς) για την αναβίωση της βιομηχανίας επισκευής πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά με απώτερο στόχο ο Πειραιάς να γίνει σταδιακά ένα από τα κύρια κέντρα της Μεσογείου στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.

Η OΛΠ Α.Ε. έχει τη βούληση να διατηρήσει ανοιχτή επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους φορείς για την ανεύρεση των καλύτερων δυνατών επιχειρηματικών λύσεων, με στενή συνεργασία και με σαφή στόχο η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία του Πειραιά να εξασφαλίσει σταδιακά περαιτέρω ευημερία με αμοιβαία οφέλη για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Η OΛΠ Α.Ε., ως εισηγμένη εταιρεία στο Χρηματιστήριο Αθηνών, θα λειτουργεί και θα προστατεύει διαρκώς τα συμφέροντα των Μετόχων στα πλαίσια της Σύμβασης Παραχώρησης με το Κράτος, της Νομοθεσίας για τις εισηγμένες Εταιρείες και σύμφωνα με τους ισχύοντες Ελληνικούς και Ευρωπαϊκούς νόμους.

Νωρίτερα, το Euro2day.gr έγραφε: 

Οι Κινέζοι του OΛΠ επιμένουν για το ναυπηγείο

Σε περίοδο αναταράξεων εισέρχεται το λιμάνι του Πειραιά, καθώς οι Κινέζοι του OΛΠ φαίνεται να υπαναχώρησαν από τη δέσμευση που είχαν αναλάβει έναντι των εκπρόσωπων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Περάματος (ΝΕΖ) ότι δεν θα επιδιώξουν την ανάπτυξη ναυπηγείου στον OΛΠ.

Σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της ΝΕΖ την προηγούμενη Παρασκευή, η διοίκηση του οργανισμού δήλωσε ότι δεν θα υπογράψει το συμφωνητικό που θα επικύρωνε τη μη ανάπτυξη ναυπηγείου. Σημειώνεται ότι στις αρχές Ιουνίου. οι δυο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία που προέβλεπε την υπογραφή σχετικού συμφωνητικού ανάμεσα στη διοίκηση του OΛΠ και τους εκπροσώπους των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων, που στη συνέχεια θα επικυρωθεί από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και στο οποίο θα αναγράφεται η δέσμευση του OΛΠ-Cosco ότι δεν πρόκειται να ιδρύσει ναυπηγείο στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά.

Η μη υπογραφή του συμφωνητικού σημαίνει ότι η Cosco δεν θέλει να δεσμευθεί δια παντός στη θέση ότι δεν θα αναπτύξει δικό της ναυπηγείο στον OΛΠ, κάτι που προκαλεί έντονες αντιδράσεις στο Πέραμα και στη ΝΕΖ. Μετά την εξέλιξη αυτή αναμένονται αντιδράσεις από τα σωματεία της ΝΕΖ.

Επισημαίνεται ότι όπως έγραψε πρόσφατα  το Euro2day,gr, και η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων είπε όχι στην ανάπτυξη ναυπηγείου από τον OΛΠ ενώ αντίθετη είναι και η κυβέρνηση, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v