Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πάνω από 20 εκατ. απαιτούνται για την επανεκκίνηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Εκτός από το τίμημα, ο νέος ιδιοκτήτης θα έχει να αντιμετωπίσει πλέον οικονομικές υποχρεώσεις για προσλήψεις απολύτως απαραίτητες, επισκευές και συντηρήσεις μηχανημάτων και εξοπλισμού, καθώς και πρόστιμα τακτοποίησης αυθαίρετων κτισμάτων.

Πάνω από 20 εκατ. απαιτούνται για την επανεκκίνηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Την προσεχή Παρασκευή ολοκληρώνεται, καλώς εχόντων των πραγμάτων, ο διαγωνισμός πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και αναμένεται να γίνει γνωστός ο νέος ιδιοκτήτης των assets της επιχείρησης.

Αμέσως μετά, εκτός από το τίμημα, ο νέος ιδιόκτητης έχει σύμφωνα με παράγοντες που είναι πολύ κοντά στη διαδικασία να αντιμετωπίσει πλέον οικονομικές υποχρεώσεις συνολικού ύψους άνω των 20 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα οι υποχρεώσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο νέος ιδιοκτήτης είναι:

- Η δέσμευση της εγγυητικής (ισόποσης με το τίμημα) για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και την υπογραφή της σχετικής σύμβασης (εφόσον κατακυρωθεί η σύμβαση στον υποψήφιο). Με δεδομένη τη γνωστή ταχύτητα της ελληνικής γραφειοκρατίας, αυτό σημαίνει 5-6 μήνες.

- Να καταβάλει πρόστιμα 10.000.000 € εντός μηνός για την τακτοποίηση των -μέχρι σήμερα αυθαίρετων- κτισμάτων που βρίσκονται μέσα στην έκταση καθώς τα ναυπηγεία λειτουργούσαν χωρίς να διαθέτουν τις απαραίτητες οικοδομικές άδειες.

- Να καταβάλει 1.000.000 € για την έκδοση άδειας πυρασφάλειας, γιατί χωρίς αυτήν δεν μπορεί να λειτουργήσει το ναυπηγείο.

- Να προσλάβει έναν ικανό αριθμό εργαζομένων (π.χ. 300-400 εργαζόμενους) -σημαντικό μέρος των οποίων θα προέρχεται από τους σημερινούς- για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων. Αυτό σημαίνει δαπάνη μισθοδοσίας 800.000€ κάθε μήνα, για όσους μήνες χρειαστούν μέχρι να κλειστούν νέες δουλειές.

- Να κλειστούν νέες συμφωνίες με πελάτες, καθώς δεν υπάρχουν ενεργές συμβάσεις.

- Να πληρώσει 10.000.000€ για να γίνουν οι απολύτως απαραίτητες επισκευές και συντηρήσεις μηχανημάτων και εξοπλισμού, που έχουν μείνει ασυντήρητα επί χρόνια, εξαιτίας της έλλειψης χρημάτων.

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι πέρα από το τίμημα, θα υπάρξουν άμεσες κεφαλαιακές ανάγκες ύψους 20-25 εκατομμυρίων ευρώ, μέχρι τα νέα ναυπηγεία να πάρουν μπροστά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v