Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανάκαμψη το 2021 περιμένει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Σταδιακή επαναφορά από το β’ τρίμηνο της νέας χρονιάς, εφόσον η αγορά αποκατασταθεί, βλέπει η διοίκηση της εταιρείας. Το bonus των εξαγωγών και η ενίσχυση από τη συνεργασία με την Bacardi.

Ανάκαμψη το 2021 περιμένει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Προσδοκίες εξόδου από την κρίση και ανάκαμψης των πωλήσεων το 2021 διατηρεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, μετά από μια χρονιά που δοκίμασε τόσο τις πωλήσεις της όσο και τη λειτουργία της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου Heineken.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας Αλ. Δανιηλίδη, το 2020 η αγορά μπίρας υπέστη πτώση κατά 25% περίπου εξαιτίας της πανδημίας, των περιοριστικών μέτρων στην εστίαση και την πτώση του τουρισμού. Κατά τον ίδιο, η Αθηναϊκή το 2020 θα κλείσει σε επίπεδο τζίρου «κατά τι καλύτερο» από τον παραπάνω μέσο όρο, καθώς υποστηρίχθηκε τόσο από τις εξαγωγές της, όσο και από την ενίσχυση πωλήσεων στο κανάλι της λιανικής.

Στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε πως οι εξαγωγές της Αθηναϊκής ενισχύθηκαν κατά 5% το τρέχον έτος σε σχέση με το 2019, ανεβάζοντας το μερίδιό τους στον συνολικό τζίρο στο 10% περίπου.

Η αύξηση της ζήτησης στο κανάλι του λιανεμπορίου και της κατ’ οίκον κατανάλωσης ενισχύθηκε μεν, χωρίς ωστόσο «να μπορεί να υποκαταστήσει τις πωλήσεις στην αγορά HORECA». Παρά τη διαταραχή, ωστόσο, η εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις της -με μικρές προσαρμογές- για την τριετία έως το 2021, διατηρώντας μισθούς και έξοδα σταθερά, παρά την ανακοίνωση της μητρικής Heineken για περικοπές θέσεων εργασίας και κόστους κατά 20%.

Σε ό,τι αφορά τη νέα χρονιά, ο κ. Δανιηλίδης εμφανίσθηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος, παρά το γεγονός ότι, όπως είπε, η επιστροφή του κλάδου στα επίπεδα του 2019 δεν πρέπει να αναμένεται πριν το τέλος του 2022. Όμως εκτιμά ότι το 2021, κυρίως από τον Απρίλιο και μετά, θα ανακάμψει, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει ένα νέο lockdown και ο τουρισμός θα κινηθεί ανοδικά.

Πέραν των παραδοσιακών πωλήσεων της Αθηναϊκής στην αγορά μπίρας και την πρόσθετη κατηγορία του μηλίτη, από τη νέα χρονιά αναμένεται να ενισχυθεί από την προσθήκη της του χαρτοφυλακίου της Bacardi.

Ειδικότερα, ο όμιλος αναλαμβάνει από την 1η Απριλίου 2021 τη διανομή των προϊόντων, η οποία έχει κύκλο εργασιών ύψους 20 εκατ. ευρώ και ελέγχει μερίδιο 11-12% στον κλάδo των αλκοολούχων ποτών. Η νέα αυτή συνεργασία -για την οποία θα ενημερωθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού- αποτελεί ένα «πρωτόγνωρο βήμα για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία αλλά και για τα δεδομένα του μητρικού ομίλου», είπε ο κ. Δανιηλίδης, ο οποίος διευκρίνισε ότι στην παρούσα φάση δεν υπάρχει πλάνο να επεκταθεί στη διανομή και άλλων προϊόντων, π.χ. αναψυκτικών.

Πέννυ Κούτρα [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v