Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

AVAX: Διεκδικεί έργα €5,8 δισ., πότε ξεκινά η γραμμή 4 του μετρό

Τη διεκδίκηση του πύργου του Ελληνικού στη Μαρίνα Αγ. Κοσμά ανακοίνωσε η AVAX. Μερίδιο στην πίτα των 2,5 δισ. ευρώ στο Ελληνικό και 3,3 δισ. των σιδηροδρομικών έργων της ΕΡΓΟΣΕ θα διεκδικήσει ο όμιλος. Τι είπε για συνεργασίες με τεχνικές εταιρείες και Ελλάκτωρ.

AVAX: Διεκδικεί έργα €5,8 δισ., πότε ξεκινά η γραμμή 4 του μετρό

Το δυναμικό παρών δίνει η AVAX στα έργα κατασκευών, υποδομών και παραχωρήσεων που θα ξεκινήσουν με ορίζοντα την επόμενη πενταετία και με έμφαση σε αυτά του Ελληνικού και της ΕΡΓΟΣΕ, ύψους 5,8 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, ο όμιλος διεκδικεί σε συνεργασία με αμερικανική εταιρεία την κατασκευή και τη διαχείριση του πύργου του Ελληνικού στη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά, ενώ με πρότυπο τη συμμαχία που σύναψε με τη Mytilineos και τη Vinci για τη διεκδίκηση της Εγνατίας Οδού, δηλώνει ανοικτός σε αντίστοιχες συνεργασίες. Χαρακτηρίζει, δε, ανυπόστατες τις φήμες περί μετοχικών αλλαγών στον όμιλο.

Τα παραπάνω αποτέλεσαν την αιχμή των ανακοινώσεων που έκαναν ο πρόεδρος Χρήστος Ιωάννου και ο διευθύνων σύμβουλος της AVAX Κωνσταντίνος Μιτζάλης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Οι δύο μεγαλομέτοχοι της εισηγμένης παρουσίασαν το χρονοδιάγραμμα και την πορεία των έργων που έχουν σε εξέλιξη αλλά και τους στόχους που θέτουν για τη διεκδίκηση των επόμενων που ετοιμάζεται να δημοπρατήσει το ελληνικό δημόσιο.

Ο κ. Ιωάννου ανακοίνωσε ότι η AVAX έχει καταθέσει μαζί με αμερικανικό όμιλο που ειδικεύεται στους ουρανοξύστες, πρόταση συνεργασίας προς τη Lamda Development για την κατασκευή και τη διαχείριση του πύργου που πρόκειται να κατασκευαστεί στη Μαρίνα Αγίου Κοσμά. Ο κ. Μιτζάλης, μάλιστα, στο πλαίσιο των αναφορών του για τον σχεδιασμό που κάνει ο όμιλος στα έργα της επόμενης πενταετίας επισήμανε ότι δηλώνει ενδιαφέρον και θα διεκδικήσει κατασκευαστικά έργα του επενδυτικού προγράμματος ύψους 2,5 δισ. ευρώ της Lamda Develοpment στο Ελληνικό.

Επίσης ο διευθύνων σύμβουλος υπογράμμισε ως εμβληματικό πακέτο έργων για τον ίδιο χρονικό ορίζοντα και εκείνα της ΕΡΓΟΣΕ, ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Ανάμεσα σε αυτά είναι η σιδηροδρομική γραμμή της Πάτρας ύψους 514 εκατ. ευρώ, η επέκταση του προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο ύψους από 300 εκατ. η κάθε μία, η σύνδεση του λιμανιού Θεσσαλονίκης με σιδηροδρομική γραμμή, η πεδινή χάραξη της σιδηρογραμμής που θα συνδέει με τους Τοξότες στη Θράκη (1,2 δισ. ευρώ) και το έργο στα ελληνοτουρκικά σύνορα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο ύψους 850 εκατ. ευρώ.

Η γραμμή 4 του μετρό

Ο κ. Μιτζάλης έκανε εκτενή αναφορά και στο μεγάλο έργο της κατασκευής της Γραμμής 4 του μετρό. Όπως είπεμ «πλησιάζουμε τα τέσσερα χρόνια από την προκήρυξή του και μετά από έναν σκληρό ανταγωνισμό είμαστε οι προσωρινοί ανάδοχοι. Ήταν σκληρός ο ανταγωνισμός, ξεκίνησε το 2017 και ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο 2020. Ήμασταν πάντα σταθεροί και πιστεύουμε ότι οι διαγωνισμοί κερδίζονται στο γήπεδο των προσφορών», σημείωσε για να αναφερθεί στο χρονοδιάγραμμα. Εντός του Μαρτίου, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα στείλει στο ελεγκτικό συνέδριο τον φάκελο του έργου. Η υπογραφή της σύμβασης θα ακολουθήσει προς το τέλος της Άνοιξης αφού ολοκληρωθεί έλεγχος του ελεγκτικού συνεδρίου και το κοινοβουλευτικό έργο. Η έναρξη των μελετών εκτιμάται γύρω στον Ιούνιο με Ιούλιο του 2021. Η παραλαβή των πρώτων σταθμών από Αττικό Μετρό αναμένεται στο τέλος του 2021 και η έναρξη των εργασιών προβλέπεται στις αρχές του 2022.

Με την υπογραφή της σύμβασης, σύμφωνα με τον κ. Μιτζάλη, τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν στην αρχή και στο τέλος του έργου, δηλαδή στη Λ. Βεΐκου και στην Κατεχάκη. Κι αυτό όπως εξήγησε καθώς από εκεί θα ξεκινήσουν οι δύο μετροπόντικες.

Η γραμμή 3 του μετρό και το καζίνο στη Λεμεσό

Η διοίκηση της AVAX παρουσίασε και την πορεία των υπολοίπων υπό κατασκευή έργων που έχει αναλάβει, ανά τομέα δραστηριότητας:

Τομέας Υποδομών: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε», είπε ο κ. Μιτζάλης ότι «βρισκόμαστε στην τελική ευθεία της επέκτασης της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στον Πειραιά. Παραδώσαμε στο τελευταίο τετράμηνο του περασμένου έτους τους σταθμούς Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια. Το καλοκαίρι του 2022 θα ολοκληρωθεί όλο το έργο της γραμμής μέχρι τον Πειραιά, με τους σταθμούς Πειραιάς, Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο.

«Εκτελούμε το έργο του καζίνου στη Λεμεσό, μία σύμβαση 269 εκατ. ευρώ, ίσως να φτάσει και τα 280 εκατ. ευρώ», σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, θυμίζοντας ότι το έργο είναι σε συνεργασία με την ΤΕΡΝΑ, η οποία έχει μερίδιο 40%. Έχει κατασκευαστεί το 40% με 45% του έργου και το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα είναι έτοιμο να παραδοθεί.

Τομέας Ενεργειακών Έργων: Η διοίκηση έκανε γνωστό ότι της ανατέθηκε και το έργο της κατασκευής του δεύτερου σταθμού ηλεκτροπαραγωγής στο Ιράκ «Μπισμάγια 3» συνολικής ισχύος 1.650 MW, ύψους 533 εκατ. ευρώ, το οποίο θα τελειώσει το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Τομέας Έργων Δικτύων: Ο κ. Μιτζάλης αναφέρθηκε επίσης και στον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου IGB, σημειώνοντας ότι μέχρι το τέλος του 2021 θα έχει ολοκληρωθεί.

Τομέας Παραχώρησης και ΣΔΙΤ: Λειτουργούν 13 έργα παραχώρησης.

Volterra: Ο κ. Ιωάννου αναφορικά με την πορεία της εταιρείας προμήθειας ενέργειας Volterra (θυγατρική της AVAX) μίλησε για τα έργα ΑΠΕ ισχύος 300 MW, με 72 MW να έχουν λειτουργήσει το 2021.

Εξάλλου, ο κ. Μιτζάλης μίλησε και για τις εν εξελίξει δημοπρατήσεις έργων στον τομέα των Παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ, επισημαίνοντας ότι σε όλα η AVAX έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον: «Δεν υπάρχει κτιριακό, ενεργειακό έργο ή έργο οδικών αξόνων στο οποίο με τα references που έχουμε να μην μπορούμε να συμμετέχουμε», είπε χαρακτηριστικά, φέρνοντας ως παράδειγμα τον ΒΟΑΚ, την Εγνατία Οδό, τον οδικό άξονα Καλαμάτας - Ριζόμυλου - Πύλου - Μεθώνης, και το έργο του Flyover της Θεσσαλονίκης.

Οι εξελίξεις σε Ελλάκτωρ

Η διοίκηση του ομίλου ρωτήθηκε και για τις τελευταίες εξελίξεις στην Ελλάκτωρ. Ο κ. Μιτζάλης απαντώντας σε ερώτηση είπε ότι «είναι πολύ μικρός ο χρόνος για να πούμε αν έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση». Ωστόσο εκτίμησε ότι «τα πράγματα μόνο καλύτερα μπορούν να γίνουν και όχι χειρότερα».

Η Αττική Οδός

Ο κ. Μιτζάλης ρωτήθηκε και για την επιστροφή του καταβεβλημένου κεφαλαίου στους μετόχους της Αττικής Οδού. Όπως είπε, «υπήρχε από τη σύμβαση η δυνατότητα αυτή. Η Αττική Οδός έχει αποπληρώσει όλα τα δάνειά της κι έχει το δικαίωμα να επιστρέψει ένα μέρος του κεφαλαίου. Αυτό είναι 82 εκατ. ευρώ. Επίσης προβλέπονται άλλα 53 εκατ. ευρώ, που είναι τα ετήσια μερίσματα».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v