Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Frigoglass: Πτώση 31% στις πωλήσεις το 2020 λόγω Covid-19

Ζημιές 15,798 εκατ. ευρώ το 2020. Χαμηλότερες οι επενδύσεις πελατών σε επαγγελματικά ψυγεία, όμως συνεχίστηκε η ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων γυάλινων φιαλών. Επαρκές για την κάλυψη βραχυπρόθεσμων αναγκών το υπόλοιπο ταμειακών διαθεσίμων. Οι προοπτικές για το 2021.

Frigoglass: Πτώση 31% στις πωλήσεις το 2020 λόγω Covid-19

«Βουτιά» στις πωλήσεις και διεύρυνση ζημιών έφερε το 2020 για τη Frigoglass, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας Covid-19, αν και η εταιρεία κάνει λόγο για «ενθαρρυντική» βελτίωση τάσεων το δ’ τρίμηνο του έτους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Frigοglass, το 2020 οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση 30,9% σε σχέση με το 2019 και διαμορφώθηκαν στα 333,238 εκατ. ευρώ, ενώ κατέγραψε ζημιές 15,798 εκατ. ευρώ και πτώση EBITDA 43,1% στα 74,054 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο δ’ τριμήνου, οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 34,9% στα 63,511 εκατ. ευρώ, οι ζημιές διευρύνθηκαν στα 8,643 εκατ. ευρώ και τα EBITDA κατέγραψαν πτώση 31,2% στα 6,513 εκατ. ευρώ.

Στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία, αναφέρει πως η μείωση των πωλήσεων το δ' τρίμηνο αντικατοπτρίζει κυρίως τις χαμηλότερες επενδύσεις των πελατών  σε επαγγελματικά ψυγεία λόγω των περιορισμών που σχετίζονται με την Covid-19, των αρνητικών  επιπτώσεων από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και την ισχυρή συγκριτική βάση. Σημειώνει ωστόσο τη συνεχή ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων γυάλινων φιαλών. 

Τα λειτουργικά έξοδα (εξαιρουμένων των αποσβέσεων) μειώθηκαν κατά 40,1% λόγω των ενεργειών που υλοποιήθηκαν στις αρχές της κρίσης για τη μείωση των σταθερών δαπανών, όπως αναφέρει, ενώ υπήρξε αύξηση του περιθωρίου EBITDA κατά 50 μονάδες βάσης, στο 10,3%, μετά από πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης του κόστους παραγωγής, χαμηλότερες εκπτώσεις και μέτρα μείωσης των λειτουργικών εξόδων. 

Οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές ήταν ύψους €18 εκατ. το 2020, €3,3 εκατ. χαμηλότερες σε  σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Frigοglass κάνει λόγο για δημιουργία ισχυρών ταμειακών ροών στο τέταρτο τρίμηνο, ως αποτέλεσμα της βελτίωσης του κεφαλαίου κίνησης και των περιορισμένων κεφαλαιακών δαπανών. 

Παράλληλα, επισημαίνει την υψηλότερη από τη συνήθη ρευστότητα τον Δεκέμβριο του 2020, με €70 εκατ. σε ταμειακά διαθέσιμα  και €19 εκατ. σε διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές, ενόψει της παρατεταμένης αβεβαιότητας, ενώ λέει πως διαθέτει επαρκές υπόλοιπο ταμειακών διαθεσίμων για την κάλυψη βραχυπρόθεσμων αναγκών. 

Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigοglass, σχολίασε: 

«Το 2020 ήταν μία χρονιά που παρουσίασε πρωτόγνωρες προκλήσεις για την εταιρεία, τους συναδέλφους και τις κοινότητες. Είμαι ευγνώμων για την ευελιξία με την οποία ανταποκρίθηκε η οργάνωσή μας στο ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον και την αφοσίωση που επέδειξε στην εξυπηρέτηση των πελατών μας. Είμαι επίσης ευγνώμων στους πελάτες και στους προμηθευτές μας για τη συνεχή υποστήριξή τους σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. 

Η βελτίωση των τάσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο είναι ενθαρρυντική. Παρά την τρέχουσα περιορισμένη  ορατότητα και την ανανέωση των περιοριστικών μέτρων, είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για τις επενδύσεις των πελατών μας σε επαγγελματικά ψυγεία και τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων γυάλινων φιαλών το 2021».

Επιχειρηματική προοπτική 

Αναφερόμενη στις επιχειρηματικές προοπτικές για το τρέχον έτος, η Frigοglass στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει τα εξής:

«Μετά από ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο, τα ετήσια αποτελέσματά μας επηρεάστηκαν σημαντικά από τις  συνέπειες της πανδημίας. Αν και η διαδοχική βελτίωση των τάσεων κατά το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο, σε  σχέση με το ιδιαιτέρως επιβαρυμένο δεύτερο τρίμηνο, είναι ενθαρρυντική, η αβεβαιότητα της αγοράς  ενισχύθηκε εκ νέου μετά την ανανέωση των μέτρων περιορισμού στα τέλη του τέταρτου τριμήνου και στις  αρχές του 2021, λόγω αναζωπύρωσης της πανδημίας σε διάφορα μέρη του κόσμου. Σε αυτό το εξαιρετικά  ευμετάβλητο περιβάλλον, παραμένουμε συγκρατημένα αισιόδοξοι αναφορικά με τις κεφαλαιακές δαπάνες  των πελατών μας για επαγγελματικά ψυγεία κατά το τρέχον έτος. Πιστεύουμε ότι ο κλάδος Υαλουργίας  απέδωσε σχετικά καλά το τέταρτο τρίμηνο του 2020, καθώς δεν εφαρμόστηκε σχεδόν κανένας περιορισμός  σε σχέση με την Covid-19 στη Νιγηρία, ενώ αναμένουμε ότι η δυναμική της αύξησης του όγκου πωλήσεων θα ενισχυθεί κατά τη διάρκεια του 2021. Το ρεαλιστικό σενάριο για τις πωλήσεις του Ομίλου προβλέπει ισχυρή συγκριτική βάση για το πρώτο τρίμηνο του 2021 και επάνοδο στην ανάπτυξη το δεύτερο τρίμηνο. 

Υπό αυτές τις συνθήκες, επικεντρωνόμαστε στην επιτυχή υλοποίηση της εμπορικής στρατηγικής μας στον  κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης. Το 2020 αυξήσαμε μερίδιο αγοράς σε ορισμένους βασικούς πελάτες στην Ινδία, τη Νοτιοανατολική Ασία, στις χώρες της ΚΑΚ (Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών) και στην Ευρώπη, και ενισχύσαμε την πελατειακή μας βάση σε Ευρώπη και Αφρική, στα τμήματα της αγοράς που αφορούν σε  χαμηλές και μεσαίες τιμές. Για το 2021, στοχεύουμε σε πρόσθετες ροές εσόδων από τη διατήρηση αλλά και τη βελτίωση των μεριδίων αγοράς, μέσω της στρατηγικής μας για καινοτομία με επίκεντρο τον πελάτη. Τα σχέδια καινοτομίας για το 2021 περιλαμβάνουν την κυκλοφορία του ICOOL II και την επέκταση των σειρών  PLUS και MAX, στοχεύοντας όλο το φάσμα της αγοράς ώστε να διευκολύνουμε την ανάκαμψη στην Ευρώπη  μετά από την πανδημία. Στην Ασία, εισάγουμε νέα προϊόντα για να ενισχύσουμε τη θέση μας και να  επεκτείνουμε την πελατειακή μας βάση. Με τη βοήθεια των νέων προϊόντων, εστιάζουμε στην ενίσχυση του  δικτύου διανομέων σε όλες τις περιοχές, με σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Αυτό θα επιτευχθεί  πρωτίστως μέσω της επέκτασης της γεωγραφικής κάλυψης και νέων επιχειρηματικών συνεργασιών με αντιπροσώπους. Η επέκταση της Frigoserve στην Κεντρική Ευρώπη και η ενίσχυση της πελατειακής μας βάσης μέσω της αξιοποίησης των υφιστάμενων υποδομών θα υποστηρίξουν την ανάπτυξή μας κατά το  τρέχον έτος.  

Τα ετησιοποιημένα οφέλη από τις πρωτοβουλίες μείωσης του κόστους που εφαρμόστηκαν το προηγούμενο  έτος, σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες που έχουν αποφασιστεί για το τρέχον έτος, θα ενισχύσουν τα  περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας. Η κυκλοφορία νέων προϊόντων ενεργεί ως βασικός μοχλός προς την  κατεύθυνση της βελτιστοποίησης της παραγωγής, μέσω της εφαρμογής νέων παραγωγικών διαδικασιών  και πρωτοβουλιών τυποποίησης. Έχει προγραμματιστεί, επίσης, η ανάληψη πρωτοβουλιών που αφορούν στις προμήθειες υλικών σε όλες τις μονάδες παραγωγής μας, με στόχο τον μετριασμό των επιπτώσεων από  την αύξηση του κόστους πρώτων υλών και μεταφορικών. 

Στον κλάδο Υαλουργίας, μετά από καθυστέρηση λόγω της πανδημίας Covid-19, αναμένουμε να  ολοκληρώσουμε την ανακατασκευή ενός μεγαλύτερου και πιο αποδοτικού κλιβάνου γυάλινων φιαλών στη  Νιγηρία έως τον Ιούλιο του 2021. Με αυτή τη στρατηγική επένδυση, θα αυξήσουμε τη δυναμικότητά μας,  ώστε να συμβαδίζει με τις μακροπρόθεσμες προσδοκίες ανάπτυξης για την αγορά των γυάλινων φιαλών  στη Δυτική Αφρική, οι οποίες δεν έχουν μεταβληθεί. Συνολικά, αναμένουμε ότι η αύξηση του όγκου πωλήσεων, οι πρωτοβουλίες αύξησης τιμών και η βελτιωμένη απόδοση του κλιβάνου θα ενισχύσουν τα  περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας το 2021

Καθώς η ορατότητα παραμένει περιορισμένη, αναμένουμε ότι οι κεφαλαιακές δαπάνες για το 2021 θα είναι  περίπου €15 εκατ., στα ίδια με πέρυσι επίπεδα, συμπεριλαμβανομένων περίπου €2 εκατ. για την  ανακατασκευή του κλιβάνου. 

Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε στενά όλους τους παράγοντες που βρίσκονται υπό τον έλεγχό μας, ώστε να διατηρούμε επαρκή επίπεδα ρευστότητας λόγω της παρατεταμένης αβεβαιότητας, ενώ υποστηρίζουμε  πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας. Στο τέλος του  έτους, η συνολική ρευστότητάς μας ήταν περίπου €89 εκατ., αποτελούμενη από ταμειακά διαθέσιμα €70  εκατ. και €19 εκατ. διαθέσιμων πιστωτικών γραμμών, και μας παρέχει τη βεβαιότητα ότι εφόσον δεν υπάρξει σημαντική επιδείνωση των συνθηκών αγοράς, θα μπορέσουμε να καλύψουμε το κόστος χρηματοδότησης και τις απαιτήσεις κεφαλαίου κίνησης. 

Η μακροπρόθεσμη δυναμική ανάπτυξης της αγοράς δεν έχει αλλάξει, γεγονός που συνδέεται με τις  ευκαιρίες ανάπτυξης των πελατών μας και τις προοπτικές της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών. Πιστεύουμε  ότι είμαστε σε θέση να υποστηρίξουμε τα σχέδια μάρκετινγκ των πελατών μας σε ολόκληρο το γεωγραφικό εύρος και τα δίκτυα διανομής τους».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v