Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κλουκίνας - Λάππας: Βλέπει malls και αποσύρεται από το κέντρο

Συζητά με River West και Smart Park. Ανασύνταξη δυνάμεων στα Βαλκάνια λόγω πανδημίας και ενίσχυση της παρουσίας στο ψηφιακό κανάλι.

Κλουκίνας - Λάππας: Βλέπει malls και αποσύρεται από το κέντρο

Ανάπτυξη μεγάλων καταστημάτων σε malls και επανατοποθέτηση σε εμπορικούς δρόμους με μικρότερα σημεία πώλησης μελετά η Ι. Κλουκίνας - Ι. Λάππας, που φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις για είσοδο σε River West και Smart Park ενώ ενισχύει την παρουσία της στο ψηφιακό κανάλι και αναπροσαρμόζει τα σχέδιά της στις βαλκανικές αγορές, σε συνέχεια των επιπτώσεων της πανδημίας.

Ο όμιλος δραστηριοποιείται με τα σήματα Μothercare και ELC στα βρεφικά/παιδικά είδη και παιχνίδια στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, με 30 και 9 καταστήματα αντίστοιχα. Ειδικά στην Ελλάδα, έδωσε μια πρώτη γεύση της νέας στρατηγικής απομάκρυνσης από το κέντρο, με την απόφαση να μισθώσει το κατάστημα Mothercare της Ερμού -που είναι το δεύτερο επενδυτικό ακίνητο της εταιρείας στον δημοφιλή εμπορικό δρόμο, το οποίο μισθώνεται στην Adidas ενώ ένα ακόμη είναι μισθωμένο στη ZARA.

Έχει στα σχέδιά της και το Ελληνικό, όταν ωριμάσουν οι συνθήκες, ενώ παράλληλα υλοποιεί επενδυτικό πλάνο ανακαινίσεων στα υφιστάμενα καταστήματα. Τον Ιανουάριο 2021 πάντως έκλεισε το κατάστημα ELC στο The Mall Athens και τον Ιούνιο του 2020 έκλεισε ένα ακόμη κατάστημα στο Αγρίνιο, λόγω της μειωμένης απόδοσής του, εξυπηρετώντας πλέον γεωγραφικά τις πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος και των καταστημάτων της Πάτρας και των Ιωαννίνων.

Η στρατηγική που υπαγορεύει είσοδο με μεγάλα καταστήματα σε malls επιχειρείται να εφαρμοστεί και στο εξωτερικό. Μέσω της θυγατρικής της στη Ρουμανία, η Ι. Κλουκίνας - Ι. Λάππας βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για νέο χώρο σε εμπορικό κέντρο στο Βουκουρέστι ενώ έκλεισε το ELC στην πόλη Constanta (City Park Mall). Επίσης τον Ιούνιο λειτούργησε το δεύτερο κατάστημα στο Βελιγράδι, στοχεύοντας σε επέκταση στην αγορά της Σερβίας, αν και την ίδια στιγμή αποσύρει τις θυγατρικές της από τη Βουλγαρία και τη Βόρεια Μακεδονία.

Αποφάσισε τη λύση και εκκαθάριση της KLM Bulgaria Eood στη Σόφια, όπου είχε ήδη κλείσει το κατάστημα που διατηρούσε αλλά εξαιτίας της πανδημίας και των αρνητικών επιπτώσεών της στις Βαλκανικές χώρες αποφάσισε να διακόψει τη δραστηριοποίησή της στη χώρα. Το ίδιο συνέβη με τη θυγατρική KLMS Kom Dooel στα Σκόπια της Βόρειας Μακεδονίας, το ΔΣ της οποίας τον περασμένο Δεκέμβριο αποφάσισε τη λύση της μίσθωσης και τη διακοπή της λειτουργίας του μοναδικού καταστήματος που λειτουργούσε ενώ εξετάζει προοπτική νέας συνεργασίας.

Η επίδραση της πανδημίας στις πωλήσεις των βαλκανικών αγορών ήταν σημαντική. Ενώ η πτώση στην Ελλάδα ήταν 10%, το 2020 έφτασε το 38% συγκεντρωτικά για τις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων. Αντίστοιχα το αποτέλεσμα εκμετάλλευσης διαμορφώθηκε σε κέρδος 992.875 ευρώ στην Ελλάδα, με μείωση 12% όταν στις χώρες των Βαλκανίων διαμορφώθηκε σε ζημιές 487.985 ευρώ, επηρεάζοντας αρνητικά το αποτέλεσμα του ομίλου.

Οι επιδόσεις

Αναφορικά με τις επιδόσεις του 2021 συνολικά, στο α’ τρίμηνο του 2021 η πτώση περιορίστηκε σε 3,83% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Για το 2021, η διοίκηση εκτιμά ότι οι πωλήσεις της εταιρείας θα διαμορφωθούν σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα του 3,8% που είναι η πρόβλεψη του ΔΝΤ για τον ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Στρατηγικός στόχος της εταιρείας είναι η περαιτέρω επένδυση στην τεχνική βελτίωση του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο είναι σε θέση να διατηρήσει στην Ελλάδα ποσοστό πωλήσεων 65-75% σε περίοδο lockdown.

Σημειώνεται ότι από τον Νοέμβριο του 2020 ξεκίνησε η λειτουργία του e-shop Ρουμανίας, ενισχύοντας την παρουσία του brand στη χώρα, όπου λειτουργούν ήδη 5 καταστήματα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v