Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βασιλάκης (Aegean): Στα 600 εκατ. ευρώ η ρευστότητα

Οι πωλήσεις εισιτηρίων Ιουνίου-Ιουλίου κινούνται περίπου στο 70%-75%. «Ταμειακά η εταιρεία βρίσκεται σε αρκετά καλό δρόμο», είπε ο πρόεδρος της εταιρείας. Διατηρείται η παραγγελία των 46 νέων αεροσκαφών με αύξηση του ρυθμού παραλαβών από το 2022.

Βασιλάκης (Aegean): Στα 600 εκατ. ευρώ η ρευστότητα

Με το 75%-80% του πτητικού έργου του 2019 θα δραστηριοποιηθεί το καλοκαίρι η Aegean Airlines, όπως επισημάνθηκε νωρίτερα στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας, ενώ η έντονη μεταβλητότητα θα εξακολουθήσει να επικρατεί και το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

«Η Ελλάδα έχει σαν ζήτηση από τους καταναλωτές και από τις αεροπορικές εταιρείες ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ανάκαμψης σε όλη την Ευρώπη. Αυτό είναι θετικό για τη χώρα και για την Aegean. Οι πωλήσεις εισιτηρίων Ιουνίου-Ιουλίου κινούνται περίπου στο 70%-75% σε καθημερινή ή μηνιαία βάση, αλλά αυτό αφορά πωλήσεις και προπωλήσεις της εταιρείας και δείχνουν να ανταποκρίνονται στο 75%-80% που έχουμε προγραμματίσει ως δραστηριότητα, αλλά δεν είχαμε αποθεματικό από τους πρώτους μήνες του χρόνου», επισήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης.

«Αρα όπως και οι ανταγωνιστές μας εκτιμούμε ότι για τον Ιούλιο οι πληρότητές μας θα είναι αρκετά χαμηλότερες για την τωρινή περίοδο. Ελπίζουμε ότι δεν θα συμβεί κάτι που θα διαταράξει αυτή την τάση. Ελπίζουμε ότι θα μείνουμε σε μία ανοδική τάση τόσο για εμάς όσο και για την αεροπορική αγορά εν γένει».

Στην παρούσα φάση, όπως τόνισε, η ρευστότητα της εταιρείας ανέρχεται σε 600 εκατ. ευρώ, μετά την ΑΜΚ και την κρατική στήριξη του Ιουνίου, ενώ έχουν επιστραφεί 90 εκατ. ευρώ στις ελληνικές τράπεζες. «Ταμειακά η εταιρεία βρίσκεται σε αρκετά καλό δρόμο, παρά τη δυσκολία σε σχέση με τα αποτελέσματα, τα οποία δεν θα είναι θετικά μέχρι και τον Ιούνιο», είπε ο πρόεδρος της Aegean.

Μάλιστα, ο επικεφαλής της εταιρείας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην πορεία των εμβολιασμών και στη λειτουργία του ψηφιακού πιστοποιητικού. «Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι το 50% των πολιτών συνολικά έχει λάβει α’ δόση, αλλά αν δεν φτάσουμε αρκετά ψηλότερα, δεν θα έχουμε επαρκή προστασία.

Είναι επίσης σημαντικό ότι από 1η Iουλίου ισχύει σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης το Digital Covid Certificate. Είναι κρίσιμο να υπάρξει επαρκής έλεγχος της πανδημίας κυρίως μέσω εμβολιασμών παντού στην Ευρώπη, έτσι ώστε αυτό το καθεστώς που ήταν σημαντικό στο να δημιουργηθεί για τη λειτουργία των μεταφορών και του τουρισμού να διατηρηθεί ανέπαφο», επεσήμανε ο Ευτύχιος Βασιλάκης, πρόεδρος τους Διοικητικού Συμβουλίου της Aegean Αirlines.

«Παρά το γεγονός ότι υπάρχει σημαντική δυναμική για την Ελλάδα, η ζήτηση παραμένει αβέβαιη λόγω της μεταβαλλόμενης ψυχολογίας των επιβατών και της συνεχούς παρουσίας της πανδημίας, ιδιαίτερα όσο δεν έχει καλυφθεί επαρκώς ο ελληνικός και γενικότερα ο ευρωπαϊκός πληθυσμός με μεγαλύτερο ποσοστό εμβολιασμού», επεσήμανε από την πλευρά του, μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης.

«Τα έσοδα του 2020 μειώθηκαν κατά 80%, μετά το α’ τρίμηνο του 2020, οδηγώντας την Aegean στις μεγαλύτερες ζημιές στην ιστορία της, γεγονός που συνέβη και στις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο». Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με ίδιες τάσεις που επικρατούσαν από το φθινόπωρο του 2020, δηλαδή με ιδιαίτερα χαμηλή δραστηριοποίηση λόγω του δεύτερου lockdown και του περιορισμού στις μετακινήσεις, οι οποίες είχαν επιβληθεί σε Ελλάδα και Ευρώπη», προσέθεσε.

Οπως είπε, δε, το α’ τρίμηνο η εταιρεία κατέγραψε πτώση 60% σε επίπεδο αριθμού πτήσεων σε σχέση με το 2019, μείωση 82% συγκριτικά με το 2019 σε επίπεδο επιβατικής κίνησης και πτώση 70% του τζίρου σε σχέση με το 2019. «Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά ζημιογόνο, όμως σε μικρότερο βαθμό από το 2020, ήτοι περίπου κατά 50% χαμηλότερες ζημιές. Το β’ τρίμηνο υπήρξε από τον Μάιο και μετά κάπως υψηλότερο επίπεδο δραστηριοποίησης του στόλου, αλλά και πάλι με πολύ χαμηλά νούμερα και μείωση των πτήσεων κατά 50% σε σχέση με το 2019 και της επιβατικής κίνησης κατά 70%», προσέθεσε.

«Στηριχθήκαμε στα δικά μας αποθέματα και στις δικές μας δυνάμεις μέχρι τον Ιούνιο του 2021, χωρίς ποτέ η ρευστότητα της εταιρείας να πέσει κάτω από 400 εκατ. ευρώ, μέχρι την ολοκλήρωση της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ και μετά στην κρατική ενίσχυση, έναν χρόνο μετά τα διαστήματα που ενισχύθηκαν αντίστοιχες εταιρείες στην Ευρώπη», είπε ο Δ. Γερογιάννης, επισημαίνοντας ότι η Aegean εξακολουθεί να εφαρμόζει προγράμματα βελτίωσης των υπηρεσιών και της ανταγωνιστικότητάς της.

«Διατηρήσαμε την παραγγελία για την απόκτηση των 46 νέων αεροσκαφών με τον ρυθμό των παραλαβών να αυξάνεται από το 2022, γνωρίζοντας την αξία τους για την επόμενη μέρα», είπε. «Παρά το γεγονός ότι και το β’ τρίμηνο λόγω της μειωμένης δραστηριότητας παραμένει ζημιογόνο, εύχομαι από τον Απρίλιο και μετά να σημειώσουμε θετικές ταμειακές ροές», προσέθεσε.

Αναφορικά με την απασχόληση, όπως εξήγησε ο Ευτ. Βασιλάκης, «το 93% του προσωπικού με συμβάσεις αορίστου χρόνου έχει παραμείνει μαζί μας και το 75% του εποχικού προσωπικού έχει επανέλθει», με την εταιρεία να απασχολεί συνολικά 2.700 άτομα.

Εύα Δ. Οικονομάκη

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v