Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στο 80% του 2019 η πτητική δραστηριότητα της Aegean τον Αύγουστο

Τι είπε ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης για τη στρατηγική της εταιρείας. Ποιο είναι το νέο χρονοδιάγραμμα για την παραλαβή των 46 νέων αεροσκαφών της εταιρείας.

Στο 80% του 2019 η πτητική δραστηριότητα της Aegean τον Αύγουστο

Μέχρι το καλοκαίρι του 2023 εκτιμά ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, ότι θα είναι ορατές οι επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού στις αερομεταφορές, με το γ’ τρίμηνο του 2021, ωστόσο, να αναμένεται να είναι το πρώτο κερδοφόρο για την εταιρεία μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού.

O πρόεδρος της Αegean, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές με θέμα συζήτησης τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2021 της εταιρείας, τόνισε ότι η Αegean τον Αύγουστο κατάφερε να κινηθεί όσον αφορά τον αριθμό πτήσεων σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Συγκεκριμένα, όπως τόνισε, ο αριθμός των πτήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο ανέκαμψε σε ποσοστό 70% σε σχέση με το 2019, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό για την Aegean ανήλθε στο 80%.

Ωστόσο, ο αριθμός πτήσεων στην Ελλάδα αποκαταστάθηκε σε ποσοστό 95% συγκριτικά με το 2019, καθώς καταγράφηκε μεγάλη ζήτηση για τη χώρα μας ως τουριστικό προορισμό και οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες επανέφεραν έναν σημαντικό αριθμό πτήσεων.

Σχετικά με την παραγγελία των 46 αεροσκαφών της οικογένειας Airbus 320/321 neo, ο Ευτ. Βασιλάκης τόνισε ότι βλέποντας τη σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα, αποφασίστηκε να επιταχυνθεί το πρόγραμμα παραλαβής των νέων αεροσκαφών της, με τις τελευταίες παραδόσεις, ωστόσο, να πραγματοποιούνται το 2026, δύο χρόνια αργότερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής της Αegean επεσήμανε ότι το 2022 η εταιρεία θα παραλάβει 12 αεροσκάφη, ενώ το 2023 θα παραλάβει 10 ακόμη, επιτυγχάνοντας τον στόχο για παραλαβή 30 αεροσκαφών μέχρι το 2023.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα ο όμιλος έχει παραλάβει συνολικά 9 αεροσκάφη από την Airbus, ενώ το 2021 η Aegean παρέλαβε 1 μόλις αεροσκάφος. Αναφερόμενος στις προκαταβολές για την παραλαβή των νέων αεροσκαφών (pre delivery payments) από το δ’ τρίμηνο του 2021 μέχρι και το α’ τρίμηνο του 2022, είπε ότι θα ανέλθουν σε περίπου 100 εκατ. ευρώ (115 εκατ. δολάρια).

Ερωτηθείς για τη στρατηγική που θα ακολουθήσει από εδώ και πέρα η εταιρεία, ο Ευτ. Βασιλάκης επεσήμανε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, καθώς εκτός από αυτόνομος προορισμός, η ελληνική πρωτεύουσα αποτελεί hub τόσο για εκείνους που θέλουν να ταξιδέψουν στα νησιά, μεγαλύτερα ή μικρότερα που δεν έχουν απευθείας πτήσεις, όσο και για εκείνους που θέλουν να επισκεφθούν κάποιον άλλο προορισμό της ηπειρωτικής χώρας.

Ο ίδιος τόνισε ότι η εταιρεία θα δώσει περαιτέρω έμφαση στη Θεσσαλονίκη και στο Ηράκλειο της Κρήτης, ενώ χαρακτήρισε ως «αδύναμους κρίκους» της πανδημίας τα μεγάλα αστικά κέντρα. «Το 2020 και έπειτα το 2021 τα αστικά κέντρα έφτασαν στο ναδίρ. Πιστεύω ότι από δω και στο εξής οι αστικοί προορισμοί θα ανακάμψουν. Ανεξαρτήτως του πόσο δημοφιλής είναι, η Αθήνα είναι το hub μας. Η στρατηγική της Aegean περιλαμβάνει περαιτέρω ενδυνάμωση της Αθήνας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, όπως επεσήμανε, το διάστημα από τον Οκτώβριο έως και τον Μάρτιο του 2022, η εταιρεία εκτιμάται ότι θα βρίσκεται στο -12 με -25% της δραστηριότητάς της, καθώς η Ελλάδα δεν έχει τουρισμό κατά τη διάρκεια του χειμώνα όπως άλλοι ευρωπαϊκοί προορισμοί, ενώ αναφερόμενος στη σεζόν του 2022, ο πρόεδρος της Αegean είπε ότι ευελπιστεί πως θα είναι μία κανονική σεζόν, ξεκινώντας από τα τέλη Μαρτίου και μετά.

Υπογράμμισε, δε, πως εκτός από την πορεία των εμβολιασμών, οι παράγοντες που θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη των μεγεθών της εταιρείας και στην περαιτέρω αποκατάστασή τους θα είναι αφενός η επιθυμία των Ελλήνων να ταξιδέψουν για διακοπές, τάση η οποία ευελπιστεί ότι θα ενδυναμωθεί μέσα στους επόμενους 6-9 μήνες, και αφετέρου η αποκατάσταση των επαγγελματικών/εταιρικών ταξιδιών παγκοσμίως.

Όπως εξήγησε, τις τελευταίες 30 ημέρες, μετά από 18 μήνες, οι Ελληνες για πρώτη φορά φαίνεται ότι επιθυμούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, ειδικά για διακοπές, τάση που αποτυπώνεται και στις πωλήσεις της εταιρείας εντός της Ελλάδας.

Η εικόνα του β’ τριμήνου

Αναφορικά με τα μεγέθη της εταιρείας το β’ τρίμηνο του 2021 ο Ευτ. Βασιλάκης είπε ότι ήταν ένα τρίμηνο που ξεκίνησε με το 15% μόλις των δραστηριοτήτων της Αegean σε μία κανονική προ-COVID-19 χρονιά και ολοκληρώθηκε με το 45%-50% μιας κανονικής χρονιάς.

Για το σύνολο του 2021, ο πρόεδρος της Αegean εκτίμησε ότι η εταιρεία θα εμφανίσει μικρότερες ζημιές σε σχέση με το 2020.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v