Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πλαίσιο: Ασπίδα στην κρίση το B2B, επόμενο βήμα οι κάθετες αγορές

Ντεμπούτο στη ho.re.ca. Ανοίγει δύο νέα καταστήματα το 2022 και επενδύει 10 εκατ. ευρώ σε δίκτυο, logistics και διανομή.

Πλαίσιο: Ασπίδα στην κρίση το B2B, επόμενο βήμα οι κάθετες αγορές

Στις οικιακές συσκευές και στη ho.re.ca. δίνει έμφαση η Πλαίσιο Computers, που τοποθετήθηκε στρατηγικά στους δύο τομείς το 2019 και το 2021 αντίστοιχα και κερδίζει σταθερά μερίδια αγοράς.

Ο όμιλος συνεχίζει επίσης, παρά τις προκλήσεις, το επενδυτικό του πλάνο και όπως ανέφερε χθες στο πλαίσιο παρουσίασης των αποτελεσμάτων 2021 στους αναλυτές ο Γεώργιος Γεράρδος, πρόεδρος του ομίλου, στο υπόλοιπο του έτους δρομολογούνται επενδύσεις τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ. Θα κατευθυνθούν σε νέα καταστήματα -με δύο να δρομολογούνται ήδη εκτός Αττικής- καθώς και στον τομέα των logistics και της διανομής.

Ο κ. Γεράρδος τόνισε ότι η Πλαίσιο πρωτοπορεί με τη νέα υπηρεσία last mile και υπερισχύει έναντι του ανταγωνισμού σε υπηρεσίες integrated logistics. «Μπορούμε και λέμε στον πελάτη από την προηγούμενη ημέρα ένα τρίωρο, εντός του οποίου κατ' εκτίμηση θα παραλάβει την παραγγελία του ενώ την επόμενη ημέρα έχουμε εκτιμώμενη ώρα παράδοσης με μικρή απόκλιση. Ο πελάτης μπορεί να παρακολουθεί την παραγγελία του ενώ 30 λεπτά πριν φτάσει, λαμβάνει ενημερωτικό sms», ανέφερε ο κ. Γεράρδος.

Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Γεράρδο, CEO της Πλαίσιο Computers, η εταιρεία, χάρη στην ισχυρή της θέση στην αγορά, μπορεί να διαχειριστεί τις προκλήσεις της εποχής, από την ενέργεια, τις επιπτώσεις του πολέμου και τα αυξημένα μεταφορικά κόστη, μέχρι την πιο «παγωμένη ζήτηση» στο α' τετράμηνο συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Όπως τόνισε ο κ. Γεράρδος, η εταιρεία διαθέτει κεφαλαιακή επάρκεια για να αγοράζει μεγάλες ποσότητες προϊόντων ενώ επιπλέον διαθέτει και τις υποδομές logistics για να στεγάσει αυτό το απόθεμα. Προς το παρόν, τα πολύ αυστηρά lockdown στη Σαγκάη δεν την επηρεάζουν ενώ οι άμυνές της απέναντι σε μελλοντικούς κινδύνους είναι η τοποθέτησή της στην αγορά: απευθύνεται σε καταναλωτές μέσου και υψηλού εισοδήματος που επηρεάζονται λιγότερο από τις πληθωριστικές πιέσεις και επιπλέον απευθύνεται σε επιχειρήσεις.

Το κανάλι B2B και η είσοδος στη ho.re.ca.

Σημειώνεται ότι το κανάλι Β2Β διαθέτει πελατολόγιο με πάνω από 360.000 επιχειρήσεις, με ένα μερίδιο 23% στις διαδικτυακές πωλήσεις αλλά με βάση τις πωλήσεις που γίνονται με ΑΦΜ και μέσω του δικτύου καταστημάτων αυτό ξεπερνά οριακά το 50%. Οπότε πρόκειται για ένα θεμελιώδες κοινό. Εν τω μεταξύ, στόχος της διοίκησης είναι η είσοδος στις κάθετες αγορές. «Είναι ένα business που ανθίζει και τα αποτελέσματα αποτυπώθηκαν μετά τη HORECA με ώθηση στην κατηγορία», όπως είπε ο κ. Γεράρδος.

Η γνωριμία της Πλαίσιο με την αγορά φιλοξενίας και την εστίαση έγινε με τη συμμετοχή της στην έκθεση HORECA τον Φεβρουάριο, όπου υποδέχθηκε πάνω από 26.000 επισκέπτες στο περίπτερό της.

Οι λευκές συσκευές

Στον τομέα των λευκών συσκευών, όπου επενδύει από το 2019, ο όμιλος απολαμβάνει ήδη αποδόσεις. Πρόκειται για μια omnichannel προσπάθεια, σύμφωνα με τη διοίκηση της Πλαίσιο, που έχει τοποθετήσει τη συγκεκριμένη γκάμα προϊόντων σε 10 σημεία του δικτύου της, το οποίο αριθμεί συνολικά 24 καταστήματα πανελλαδικά και ένα στη Βουλγαρία. Ενδεικτικό είναι επίσης ότι το 2021 η κατηγορία έδωσε ισχυρή ώθηση στις πωλήσεις του ομίλου καθώς οι λευκές συσκευές εμφάνισαν τζίρο 42,319 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 91,3%.

Οι επιδόσεις

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών και ψηφιακών εφαρμογών, που αποτελούν ιστορικά τον τομέα με την υψηλότερη συμμετοχή στο τζίρο του ομίλου Πλαίσιο, το 2021 εμφάνισαν ανάπτυξη 24,1%, αποτελώντας το 45,7% του κύκλου εργασιών. Πρόκειται για περίπου 200 εκατ. ευρώ όπου περιλαμβάνονται και πωλήσεις 17,8 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα ψηφιακής μέριμνας. Στα προϊόντα τηλεφωνίας, η ανάπτυξη διαμορφώθηκε σε 32,9% και ο τομέας συμμετέχει με μερίδιο 20,3% στις πωλήσεις ενώ η πλέον παραδοσιακή κατηγορία της Πλαίσιο, αυτή των ειδών γραφείου, εμφάνισε σταθεροποίηση με μερίδιο 23,6%. Επίσης οι πωλήσεις υπηρεσιών αυξήθηκαν σε 3,257 εκατ. ευρώ από 2,353 εκατ. ευρώ το 2020.

Ο Κωνσταντίνος Γεράρδος αναφέρθηκε ειδικότερα στο ρεκόρ τζίρου του ομίλου το 2021, ήτοι 437 εκατ. ευρώ με αύξηση 23,2% και ανάπτυξη 38% σε σχέση με 2019. Πρόκειται για την υψηλότερη επίδοση στη 15ετία ενώ ο όμιλος εμφάνισε βελτίωση σε όλες τις γραμμές κερδοφορίας. Ενδεικτικά, εμφάνισε EBITDA 20 εκατ. ευρώ και σχεδόν τριπλασίασε την καθαρή κερδοφορία του.

Μετά τις καλές επιδόσεις του 2021 η διοίκηση του ομίλου προβλέπει κάποια πίεση στα μικτά περιθώρια κέρδους λόγω της ανάγκης εξισορρόπησης του αυξημένου κόστους κτήσης προϊόντων (λόγω ισοτιμίας ευρώ/δολάριο, μεταφορών και πληθωρισμού), ώστε να αποφύγει να μετακυλίσει την επιβάρυνση στις τελικές τιμές.

Σταθερά προσηλωμένος στο omnichannel, ο όμιλος Πλαίσιο αντλεί σήμερα περίπου 15% του τζίρου του από το online κανάλι. Κάπου εκεί αναμένεται να σταθεροποιηθεί το μερίδιο πωλήσεων του plaisio.gr, που ήταν 20% το 2021, έχοντας ενισχυθεί από τα επίπεδα προ πανδημίας (8-9% το 2019).

Εν τω μεταξύ, μεγαλώνει και η πελατειακή βάση της αλυσίδας, καθώς σύμφωνα με τα στελέχη της, το 2020 προσέλκυσε μεγάλο αριθμό καταναλωτών οι οποίοι μετακινήθηκαν από τον ανταγωνισμό προκειμένου να επωφεληθούν από την on time παράδοση και πολλοί έχουν παραμείνει πελάτες. Η τάση των μεριδίων είναι αυξητική, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, σε όλες τις κύριες προϊοντικές κατηγορίες, από τα είδη τεχνολογίας, που εμφανίζουν δυναμική τάση, πάνω από τα επίπεδα του 2019, μέχρι τις ηλεκτρικές συσκευές.

Η διοίκηση αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στην ισχυρή ταμειακή ρευστότητα, που διαμορφώθηκε σε 62,1 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2021, με καθαρή ρευστότητα 46,8 εκατ. ευρώ αφαιρουμένου του τραπεζικού δανεισμού - και παρά την επιστροφή κεφαλαίου 4 εκατ. ευρώ και το bonus 1 εκατ. ευρώ στους εργαζόμενους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v