Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανεβασμένα τα έσοδα της Coca Cola το πρώτο τρίμηνο

Αυξημένα τα έσοδα της εταιρείας, η οποία από τις 8 Μαρτίου σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες για συμπυκνώματα στη Ρωσία και πάγωσε τις επενδύσεις στην αγορά.

Ανεβασμένα τα έσοδα της Coca Cola το πρώτο τρίμηνο

Η Coca-Cola HBC AG, Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, ανακοινώνει σήμερα την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του πρώτου τριμήνου 2022.

Βασικά μεγέθη πρώτου τριμήνου

  • Η εστιασμένη εκτέλεση της στρατηγικής μας και η συνεχιζόμενη επαναλειτουργία των αγορών οδήγησε σε ανάπτυξη ευρείας βάσης, με τα έσοδα του πρώτου τριμήνου να καταγράφουν οργανική αύξηση 24,2%.
  • Το πρώτο τρίμηνο, η οργανική αύξηση των εσόδων, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, διαμορφώθηκε στο 25,9%.
  • Ο τομέας των αναδυόμενων αγορών παραμένει ισχυρός παρά την υψηλή συγκριτική βάση.
  • Ο ρυθμός ανάπτυξης του μεριδίου αγοράς μας σε αξία επιταχύνθηκε, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους κατά 240 μονάδες βάσης και τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους κατά 190 μονάδες βάσης. Το μερίδιο αγοράς μας σε όγκο πωλήσεων συνέχισε να διευρύνεται.

Η οργανική αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 11,3% συνεχίζει να βασίζεται στις κατηγορίες προτεραιότητας του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24ωρης/7ήμερης κατανάλωσης: ανθρακούχα +10,0%, ανθρακούχα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη +45,3%, ανθρακούχα για ενήλικες +22,9% και ποτά ενέργειας +31,7%.

Η τιμολογιακή πολιτική και άλλες ενέργειες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων οδήγησαν τα έσοδα ανά κιβώτιο σε αύξηση 11,6% σε οργανική βάση, με βελτιωμένο μείγμα κατηγορίας προϊόντων, συσκευασίας και καναλιών διανομής. Και οι τρεις αγορές μας εφήρμοσαν σχέδια τιμολογιακής πολιτικής προκειμένου να διαχειριστούν τις αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις, χωρίς αρνητικό αντίκτυπο στους όγκους πωλήσεων.

Το πρώτο τρίμηνο, η Αίγυπτος προσέθεσε σχεδόν 12 ποσοστιαίες μονάδες και 7 ποσοστιαίες μονάδες στον ρυθμό αύξησης του όγκου πωλήσεων και καθαρών εσόδων από πωλήσεις αντίστοιχα. Η ενοποίησή της εξελίσσεται ταχύτερα από το αναμενόμενο.

Όπως ανακοινώσαμε στο παρελθόν, συνεργαζόμαστε στενά με τη The Coca-Cola Company για την εφαρμογή της απόφασης να αναστείλει την επιχειρηματική της δραστηριότητα στη Ρωσία. Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι από την 8η Μαρτίου σταματήσαμε τις παραγγελίες συμπυκνωμένης πρώτης ύλης στη Ρωσία και διακόψαμε τις επενδύσεις στην αγορά. Σύμφωνα με την ανακοίνωσή μας της 3ης Μαρτίου, οι εκτιμήσεις μας για τις επιχειρηματικές προοπτικές του τρέχοντος έτους έχουν αποσυρθεί.

Ο Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Είμαστε συγκλονισμένοι από την ανείπωτη τραγωδία και τον συνεχιζόμενο ανθρώπινο πόνο στην Ουκρανία. Συμπαραστεκόμαστε στους/στις συναδέλφους μας, αλλά και σε όλους όσοι αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της σύγκρουσης. Εξακολουθούμε να θέτουμε σε προτεραιότητα την ασφάλεια των ανθρώπων μας και των οικογενειών τους και να παρέχουμε υλική και οικονομική στήριξη, καθώς και δωρεές σε πρωτοβουλίες ανθρωπιστικής βοήθειας στην περιοχή. Παράλληλα, οι άνθρωποι της Coca-Cola HBC συνέχισαν να εφαρμόζουν τη στρατηγική ανάπτυξης, πετυχαίνοντας ισχυρή αύξηση εσόδων που είναι καλά ισορροπημένη μεταξύ όγκου πωλήσεων και εσόδων ανά κιβώτιο.

Το πληθωριστικό περιβάλλον έγινε ακόμα εντονότερο από την τελευταία δημοσίευση των αποτελεσμάτων μας. Αυτός είναι ο λόγος που είμαι τόσο ικανοποιημένος από την αποτελεσματική αξιοποίηση των δυνατοτήτων μας στη διαχείριση της αύξησης των καθαρών εσόδων, συμπεριλαμβανομένης της τιμολογιακής πολιτικής, όπως αποτυπώνεται στα αποτελέσματά μας. Υπάρχουν πολλά ακόμα σημαντικά γεγονότα αυτό το τρίμηνο, όπως η ενσωμάτωση της Αιγύπτου στον Όμιλο, οι συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις των κατηγοριών ανθρακούχων αναψυκτικών και ποτών ενέργειας, και βεβαίως οι εξαιρετικές επιδόσεις σε σχέση με το μερίδιο αγοράς μας, οι οποίες συνέχισαν να επιταχύνονται στο πρώτο τρίμηνο.

Έχουμε υψηλή εμπιστοσύνη στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας, στην εξελισσόμενη στρατηγική μας διείσδυσης στην αγορά, στην πελατοκεντρική εμπορική μας στρατηγική, τις προοπτικές των διαφορετικών αγορών μας και, πάνω από όλα, στις ικανότητες των ανθρώπων μας. Παραμένουμε ευέλικτοι, καθώς πειθαρχημένα δίνουμε προτεραιότητα στις επενδύσεις μας στις υπόλοιπες αγορές μας, ώστε να συνεχίσουν να δημιουργούν μια βιώσιμη ανάπτυξη παρά το ασταθές περιβάλλον».

* Δείτε αναλυτικά στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v