Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μπαίνει στο retail η L'Oréal με δίκτυο franchise

Σύμβουλος η KPMG. Χωρίς entry fees η εμπορική πρόταση, με 75.000 ευρώ αρχική επένδυση. Η πρόκληση για τον ανταγωνισμό και οι στόχοι. Πώς δημιουργείται επενδυτική ευκαιρία για επαγγελματίες με ανώνυμα καταστήματα, υπό την ομπρέλα ενός ισχυρού brand.

Μπαίνει στο retail η LOréal με δίκτυο franchise

Εναλλακτικά κανάλια για να προσεγγίσει τους καταναλωτές αναζητά και στην Ελλάδα η L'Oréal, ηγέτιδα στην παγκόσμια βιομηχανία καλλυντικών, που ετοιμάζεται να λανσάρει δίκτυο καταστημάτων λιανικής για brand του χαρτοφυλακίου της με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchising).

Η θυγατρική της πολυεθνικής στην Ελλάδα L'Oréal Hellas έχει σχεδιάσει στρατηγική με στόχο την ανάπτυξη δικτύου franchise που θα διαχειρίζεται η ίδια στην τοπική αγορά. Στόχος της είναι η τοποθέτηση σημείων πώλησης σε στοχευμένες γεωγραφικές περιοχές ανά την ελληνική επικράτεια και προς αυτή την κατεύθυνση το τρέχον διάστημα διενεργούνται επαφές με δυνητικούς επενδυτές.

Η εταιρεία συνεργάζεται με την KPMG, στο συμβουλευτικό τμήμα της οποίας έχει αναθέσει την αξιολόγηση πιθανών συνεργατών στο υπό ανάπτυξη δίκτυο franchise. Αναφορικά με την πρόταση σε δυνητικούς συνεργάτες franchisee, η αρχική επένδυση κυμαίνεται στις 75.000 ευρώ για επιφάνεια πωλήσεων από 50 τ.μ. (αφορά κατασκευαστικά κόστη).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο χρόνος απόσβεσης της επένδυσης προσδιορίζεται σε ένα εύρος από 2 μέχρι 4 έτη ενώ συζήτηση γίνεται για δεκαετείς συμβάσεις χωρίς entry fees. Στα προνόμια της εμπορικής συνεργασίας προβάλλεται μεταξύ άλλων το ισχυρό εμπορικό σήμα, η υψηλή κερδοφορία, οι καλές επιδόσεις του κλάδου καλλυντικών, η υποστήριξη με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και η τροφοδοσία με καινοτόμα προϊόντα.

Ας σημειωθεί ότι η L'Oréal έχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά καλλυντικών, με πωλήσεις περίπου 170 εκατ. ευρώ το 2021 (99,9% χονδρικές πωλήσεις), κερδοφορία 17,12 εκατ. ευρώ και με παρουσία σε όλα τα κανάλια διανομής -από αλυσίδες καλλυντικών, πολυκαταστήματα και φαρμακεία, μέχρι κομμωτήρια, super market, ινστιτούτα, μεμονωμένα καταστήματα και e-shop.

Τα προϊόντα L'Oréal πρωτοεμφανίστηκαν πριν από 80 χρόνια στην Ελλάδα, δηλαδή περίπου 20-30 χρόνια μετά την ίδρυση του γαλλικού οίκου (1909), ενώ μέσω θυγατρικής αναπτύσσεται πάνω από 50 χρόνια. Προσφέρει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων ευρείας διανομής (L'Oréal Paris, Maybelline, Garnier, NYX Professional Make Up), επιλεκτικής διανομής (όπως Lancome, Yves Saint Laurent και Giorgio Armani), δερμοκαλλυντικά και επαγγελματικά προϊόντα για την περιποίηση της επιδερμίδας, το μακιγιάζ, την περιποίηση και το χρώμα των μαλλιών κ.ο.κ.

Αν και αναπτύσσεται προβληματισμός για το πώς θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός με υφιστάμενα multibrand καταστήματα στην τοπική αγορά, παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι δημιουργείται επενδυτική ευκαιρία για επαγγελματίες με ανώνυμα καταστήματα να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους κάτω από την ομπρέλα ενός ισχυρού brand. Από την άλλη μεριά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το μοντέλο έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε άλλες χώρες. Από το flagship store στην Champs-Elysees στο Παρίσι μέχρι τη Σαγκάη, η L'Oréal απολαμβάνει θετικές επιπτώσεις στις συνεργασίες της με λιανέμπορους, πέρα από τα οφέλη για την ίδια ως προς την αξιοποίηση δεδομένων για τις καταναλωτικές τάσεις, το merchandising, το omnichannel marketing κ.α.

Σημαντικά οφέλη προκύπτουν ειδικότερα για τις μάρκες επιλεκτικής όπως π.χ. Lancome, Yves Saint Laurent και Giorgio Armani, αλλά και για μια σειρά ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες που αναπτύσσει η πολυεθνική, η οποία ως Νο 1 παίκτης της παγκόσμιας βιομηχανίας ομορφιάς επενδύει συστηματικά στο beauty tech. Πρόκειται για καινοτομίες που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και άλλες τεχνολογίες, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή, στόχος που φαίνεται να εξυπηρετείται καλύτερα με το δίκτυο αποκλειστικών καταστημάτων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v