Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ στα σκαριά από την Attica Group

Η ακτοπλοϊκή, μετά την απόκτηση των 3 νέων AERO Highspeed, έχει δρομολογήσει επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του στόλου της. Παράλληλα, στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας της στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ στα σκαριά από την Attica Group

Εχοντας μόλις εντάξει στον στόλο της 3 υπερσύγχρονα πλοία AERO Highspeed, τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, η Attica Group προχωρά με αμείωτους ρυθμούς το επενδυτικό της πλάνο, στον πυρήνα του οποίου βρίσκεται ο εκσυγχρονισμός του στόλου της με όρους «πράσινης» μετάβασης.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, η Attica έχει καταθέσει πρόταση, ύψους 120 εκατ. ευρώ, για επενδύσεις αναβάθμισης του στόλου της με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Πρόκειται για το α’ μέρος των επενδύσεων που δρομολογεί η ακτοπλοϊκή, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της, τη σταδιακή μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα και την ενεργειακή αναβάθμιση των πλοίων της.

Στην ίδια κατεύθυνση, άλλωστε, κινήθηκε και η επένδυση των 21 εκατ. ευρώ που αφορά την απόκτηση των 3 νέων πλοίων της. «Η επένδυση στα πλοία AERO Highspeed συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Αttica Group και στη σταδιακή μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, πιο πράσινη και περισσότερο ανταγωνιστική, ενισχύοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω -μεταξύ άλλων- της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και των μειωμένων εκπομπών αέριων ρύπων λόγω ελαφρύτερου υλικού κατασκευής των πλοίων, καθώς και της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών μονάδων (solar panels), οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών των πλοίων», επεσήμανε στο πλαίσιο των εγκαινίων των πλοίων ο Σπύρος Πασχάλης, CEO της Αttica Group.

«Η επένδυση αυτή, που ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ, είναι προσανατολισμένη στις ανάγκες της εποχής, σε μια περίοδο που η ενεργειακή κρίση εντείνεται και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής κάνουν εμφανή τα σημάδια τους, και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση στην πορεία προς την πιο “πράσινη” και βιώσιμη ακτοπλοΐα», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων των τριών νέων πλοίων της Attica.

Ως προς τις επιδόσεις της εταιρείας το 2022, η επιβατική κίνηση τον Αύγουστο, τον πιο «δυνατό» μήνα της σεζόν, διαμορφώθηκε στο -6% σε σχέση με το 2019, ενώ σε επίπεδο οκταμήνου Ιανουαρίου-Αυγούστου κατέγραψε πτώση σε ποσοστό 15% συγκριτικά με την τελευταία χρονιά κανονικότητας πριν από την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού.

Τα νησιά των Κυκλάδων, τα Χανιά και η γραμμή της Αδριατικής σημείωσαν καλύτερες επιδόσεις, με το Ηράκλειο και τα Δωδεκάνησα να μένουν λίγο πιο πίσω στη σχετική κούρσα.

Ψηλά στις προτεραιότητες του ομίλου βρίσκεται και η διεύρυνσή του στον ξενοδοχειακό κλάδο, μετά την πρόσφατη απόκτηση του Tinos Beach, το οποίο βρίσκεται στη θέση Κιόνια Τήνου, έναντι συνολικού τιμήματος 6,5 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος, ο οποίος διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό του, μέσω της Attica Blue Hospitality, και το Naxos Resort Beach Hotel που βρίσκεται στον Αγιο Γεώργιο Νάξου, στοχεύει στον εμπλουτισμό του portfolio του στον τομέα της φιλοξενίας με την προσθήκη 1-2 ξενοδοχείων στο άμεσο μέλλον. Στο στόχαστρο της εταιρείας βρίσκονται προορισμοί που εξυπηρετεί η Αttica Group με τα πλοία της, με αιχμή τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.

Τα τρία νέα πλοία

Κάθε πλοίο από τα τρία 3 νέα AERO Highspeed έχει μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μέτρα, πλάτος 9,7 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών, ενώ η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο πρωτοποριακός σχεδιασμός τους έχει στόχο την προσφορά υψηλού επιπέδου ανέσεων και υπηρεσιών στον επιβάτη.

Ιδιαίτερης σημασίας είναι το γεγονός ότι τα τρία AERO Highspeed αποτελούν τα πρώτα νεότευκτα πλοία που ήρθαν στην Ελλάδα για την εξυπηρέτηση κύριων ακτοπλοϊκών γραμμών, 10 χρόνια μετά το τελευταίο νεότευκτο πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας, το Blue Star Patmos, που παρέλαβε η Αttica Group τον Ιούνιο του 2012.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v