Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΤΑ.ΣΥ: Επένδυση στο «πράσινο φρενάρισμα» των συρμών

Η επιβράδυνση των συρμών του μετρό θα μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και θα ανατροφοδοτεί το δημόσιο δίκτυο. Πράξη πρώτη με προκήρυξη διαγωνισμού για Φάληρο και Ηράκλειο και επεκτασιμότητα στις υπόλοιπες γραμμές.

ΣΤΑ.ΣΥ: Επένδυση στο «πράσινο φρενάρισμα» των συρμών

Το επόμενο βήμα στην ενεργειακή εξοικονόμηση και ταυτόχρονη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος κάνει η ΣΤΑ.ΣΥ. Με απόφασή του, το διοικητικό συμβούλιο των Σταθερών Συγκοινωνιών ενέκρινε την προκήρυξη Διαγωνισμού (ΤΔ-056/22) για την εκτέλεση ενός έργου, που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε δίκτυα ηλεκτρικών σιδηροδρόμων στην Ελλάδα.

Πρόκειται για το έργο ανακαίνισης δύο υποσταθμών έλξης της Γραμμής 1, σε Νέο Φάληρο και Ηράκλειο, με την προσθήκη συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση των συρμών και διάθεσής της στο δημόσιο δίκτυο. Στην πράξη, με την εγκατάσταση και λειτουργία του νέου συστήματος θα είναι δυνατή η εκμετάλλευση της ενέργειας που παράγεται από την επιβράδυνση των συρμών και η επιστροφή της στο δημόσιο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

Εκτιμάται πως το συνολικό πόσο ηλεκτρικής ενέργειας που μπορεί να ανακτηθεί από την ηλεκτροπέδηση είναι της τάξης των 4.500 MWh ετησίως, ποσοστό 12,5% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης στη Γραμμή 1 του Μετρό. Είναι μια κατεξοχήν «πράσινη» επένδυση, που μετατρέπει την κινητική ενέργεια που προέρχεται από την επιβράδυνση των συρμών σε ηλεκτρική ενέργεια.

Η δράση, μετά την αρχική πιλοτική εφαρμογή της στη Γραμμή 1 και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της, θα προκριθεί και για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό.

Πέρα από το φιλοπεριβαλλοντικό της αποτύπωμα, αναμένεται να βελτιώσει την αξιοπιστία του δικτύου ηλεκτροδότησης και να μειώσει τις βλάβες που οφείλονται στον ξεπερασμένο λόγω παλαιότητας εξοπλισμό. Αντίστοιχο σύστημα ανάκτησης της ηλεκτρικής ενέργειας από την επιβράδυνση των συρμών προβλέπεται να εγκατασταθεί στους υποσταθμούς της υπό κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 4.174.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, με εγκεκριμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v