Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αlumil, Isomat, Kleemann, καλούν startup και ερευνητές

Ζητούν από τα δυνατά μυαλά «εκεί έξω» ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων στη βιομηχανία. Λύσεις που πρέπει να δημιουργηθούν από την αρχή, ή αν ήδη υπάρχουν στα συρτάρια, να βρουν τον δρόμο τους προς το εργοστάσιο. Δράση «Confluence Challenge».

Αlumil, Isomat, Kleemann, καλούν startup και ερευνητές

Ανοιχτή πρόσκληση προς νεοφυείς επιχειρήσεις και ερευνητικές ομάδες από την Ελλάδα και το εξωτερικό απευθύνουν τρεις βορειοελλαδικές πολυεθνικές, οι εταιρείες Αlumil, Isomat και Kleemann, ζητώντας από τα δυνατά μυαλά «εκεί έξω» να προτείνουν καινοτόμες λύσεις για 10 συν μία πραγματικές προκλήσεις της βιομηχανίας.

Προκλήσεις για την αντιμετώπιση των οποίων δεν υπάρχουν επαρκείς έτοιμες λύσεις στην αγορά, άρα πρέπει να δημιουργηθούν από την αρχή -ή, αν ήδη υπάρχουν στα «συρτάρια» κάποιας startup ή ερευνητή, να βρουν τον δρόμο τους προς το εργοστάσιο.

Η διαδικασία αυτή θα «τρέξει» στο πλαίσιο της δράσης «Confluence Challenge», στην οποία οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή ώς τις 24 Σεπτεμβρίου, στον ιστοτόπο της, confluence-challenge.net. Στο τέλος της δράσης, η ομάδα που θα διακριθεί θα λάβει το βραβείο Confluence Excellence Award, ύψους 15.000 ευρώ, ενώ θα υπάρξουν ακόμη τρία θεματικά βραβεία των 5.000 ευρώ έκαστο. Πληροφορίες για τις προκλήσεις: https:// confluence-challenge.net/challenges

Γιατί οι βιομηχανίες δεν αναπτύσσουν τις λύσεις αυτές μόνες τους, δεδομένου ιδίως ότι και οι τρεις διαθέτουν τμήματα Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D); Μια απάντηση στο ερώτημα έδωσε ο πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας (ΑΖΚ ΑΕ), Παναγιώτης Κετικίδης, κατά την εκδήλωση για την παρουσίαση της δράσης:

«Η ανοιχτή καινοτομία, δηλαδή η συνεργασία με νεοφυείς επιχειρήσεις, είναι πλέον μονόδρομος, τόσο για τις μεγάλες εταιρείες όσο και για τις μικρομεσαίες. Όσοι δεν το καταλάβουν θα κλείσουν. Αν οι εταιρείες θελήσουν, για παράδειγμα, να δημιουργήσουν από μόνες τους μια λύση για μια πρόκληση ή κενό, θα χρειαστούν τρία χρόνια. Αν όμως συνδεθούν με μια startup ή άλλη ΜΜΕ, ίσως μπορέσουν να βγουν στην αγορά ακόμα και σε ένα τρίμηνο!».

Μέχρι σήμερα, σημείωσε ο διευθυντής πωλήσεων του ομίλου Alumil, Αλέξανδρος Μυλωνάς, η βιομηχανία αναπτύσσει έρευνα και ανάπτυξη μέσα στο δικό της τμήμα R & D. Ωστόσο, πλέον αναπτύσσονται τεχνολογίες «που είναι πολύ έξω από τις δικές μας δυνατότητες. Δεν έχουμε ούτε τους ανθρώπους, ούτε την τεχνογνωσία να μελετούμε τις εξελίξεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη ή το Blockchain.  Οι βιομηχανίες, για να προχωρήσουμε παρακάτω, είμαστε "καταδικασμένες" να μπορέσουμε να βγούμε έξω από τη δική μας φωλιά και να αρχίσουμε να επικοινωνούμε με όλο τον ερευνητικό κοσμο και τις startups. Να αρχίσουμε έτσι να εξερευνούμε καινοτομία, τεχνολογίες που μπορούν να αλλάξουν πολλά πράγματα, που εμείς δεν φανταζόμαστε. Όχι μόνο το προϊόν μας. Τα πάντα! Τον τρόπο παραγωγής, τη βιωσιμότητα, τον αντίκτυπό μας» είπε.

Κατά τον Νίκο Κουκούντζο, διευθύνων σύμβουλο του οµίλου Kleemann, οι προκλήσεις είναι πολλές και «εμείς ως κλάδος αντιμετωπίζουμε μεγάλη ανταγωνιστικότητα. Άρα, πρέπει να βελτιώνουμε την παραγωγή μας και τα κόστη μας καθημερινά (...) Η πράξη έχει δείξει ότι στο εξωτερικό τέτοιες συνεργασίες (με startups και ερευνητές) έχουν δώσει πολλές λύσεις, αλλά ακόμα και αν δεν βγουν όλες οι λύσεις από αυτή τη δράση, σίγουρα η σύνδεση των εταιρειών και το χτίσιμο αυτών των ομάδων με πολύ ωραία και δυνατά μυαλά μεταξύ εταιρειών, φορέων, πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων, δίνει μια βάση, ώστε και επόμενες προκλήσεις να μπορέσουμε να τις φέρουμε σε πέρας».

Τη σημασία της ταχείας ανάπτυξης νέων καινοτομιών για την εξέλιξη των επιχειρήσεων σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, επισήμανε η διευθύντρια διεθνούς μάρκετινγκ της Isomat, Έλενα Κιλιπίρη και πρόσθεσε: «στο πάρα πολύ απαιτητικό περιβάλλον που εργαζόμαστε πλέον όλοι, με την καθημερινότητα να τρέχει γρήγορα, δεν έχουμε τον χρόνο ενδοεταιρικά να κάνουμε κάποια πράγματα, οπότε καλούμε ανθρώπους, με τους οποίους, μέσα από συμπράξεις, θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε πολύ ιδιαίτερες και σημαντικές καινοτομίες που θα μας βοηθήσουν να εξελιχθούμε».

Η δράση σχεδιάστηκε και υλοποιείται στο πλαίσιο της συνεργασίας των κέντρων Ικανοτήτων «Architectural Aluminium Academy» και «I4byDesign» με τις εξειδικευμένες στην υποστήριξη της καινοτομίας εταιρείες, «Ατλαντίς Συμβουλευτική», «Anthology Ventures» και «Ideas Forward». Η δράση υποστηρίζεται από τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας. Το Γραφείο Μεταφοράς Τεχνολογίας του ΕΚΕΤΑ, «Σπείρα», συνεισφέρει με εκπαίδευση σχετική με την προστασία των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας.

Μειώνεται η απόσταση μεταξύ ερευνητών και βιομηχανίας

«Είναι δεδομένο ότι η καινοτομία δεν μπορεί να προχωρήσει, χωρίς αυτού του είδους τις συνεργασίες της βιομηχανίας με το πανεπιστήμιο και νομίζω ότι αυτό καλλιεργείται ολοένα και περισσότερο στους ερευνητές, αλλά και αντίστροφα βλέπουμε τη βιομηχανία να έρχεται πιο κοντά στο πανεπιστήμιο» επισήμανε ο καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, Νίκος Μιχαηλίδης, υπενθυμίζοντας ότι το ΑΠΘ είναι μέρος αυτής της δράσης μέσω του «Architectural Aluminium Academy». Πρόσθεσε δε πως νομίζει ότι «το φαινόμενο, ότι είμαστε μακριά (βιομηχανία και πανεπιστήμιο), αρχίζει και φθίνει (...) Νομίζω ότι έχουμε πολλά βήματα να διανύσουμε ακόμη, η απόσταση είναι μεγάλη, αλλά δράσεις όπως το Confluence Challenge βοηθούν να εκμηδενιστεί» υπογράμμισε.

Την εκτίμηση ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία μπορεί να αποδώσει καρπούς πολύ γρήγορα, διατύπωσε ο αντιπρύτανης Εξωστρέφειας και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Αλέξανδρος Χατζηγεωργίου, επισημαίνοντας ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν πολύ καλό δυναμικό, μπορούν να παράγουν έρευνα υψηλής ποιότητας και είναι ανταγωνιστικά σε σχέση με τα κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού, αλλά λείπει η «κάθοδος» στην αγορά. «Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία ακριβώς αυτό φιλοδοξεί να κάνει» σημείωσε.

Κατά τον δρα Ευάγγελο Μπεκιάρη, αντιπρόεδρο του ΕΚΕΤΑ, παρότι το 90% των εσόδων του Κέντρου είναι μη κρατικά και προέρχονται από ερευνητικά έργα και υπηρεσίες, «αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι δεν έχουμε όσα συμβόλαια θα θέλαμε με ελληνικές βιομηχανίες. Παίρνουμε πάρα πολλά χρήματα από παγκόσμιες βιομηχανίες, όμως είναι σημαντικό να μεταφέρουμε ένα κομμάτι της τεχνογνωσίας μας στις ελληνικές εταιρείες, είτε είναι μικρές είτε μεγαλύτερες (...) Για αυτό υποστηρίζουμε απόλυτα το Confluence Challenge» υπογράμμισε.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του τεχνολογικού πάρκου τέταρτης γενιάς Thess INTEC, Νίκος Ευθυμιάδης, επισήμανε ότι «αυτό που συμβαίνει -και είναι το αξιοθαύμαστο- είναι ότι έχουμε πλέον, ενωμένο σαν "γροθιά", τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη, όλον τον λεγόμενο "τριπλό έλικα", δηλαδή πανεπιστήμια, ερευνητική κοινότητα και επιχειρήσεις. Αυτό θα ανοίξει τεράστιους διαδρόμους (...) Αυτή η συνεργασία θα είναι ένα μεγάλο επίτευγμα για τη Θεσσαλονίκη και είμαι βέβαιος ότι θα γίνουν αφάνταστα γρήγορα βήματα».

* Τις θέσεις και τις απόψεις τους για την πρωτοβουλία παρουσίασαν οι Φωκίων Τζούρδας, γενικός διευθυντής του Κέντρου Ικανοτήτων «I4byDesign» (επισημαίνοντας την ανάγκη η ελληνική βιομηχανία να καταλάβει ότι η ανοιχτή καινοτομία είναι πραγματικό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης), Άγγελος Μαγκλής, επικεφαλής των εταιρειών συμβούλων που υλοποιούν τη δράση (περιγράφοντας τις 10 συγκεκριμένες και τη μία ανοιχτή πρόκληση, στις οποίες καλούνται να ανταποκριθούν οι ενδιαφερόμενοι), Γιώργος Μυλωνάς, CEO του Ομίλου Alumil ΑΕ (υπογραμμίζοντας ότι οι βιομηχανίες πρέπει να βρουν τους έξυπνους ανθρώπους που είναι εκεί έξω, ώστε να τους λύσουν προβλήματα τα οποία δεν έχουν τον χρόνο ή τις ειδικές γνώσεις για να τα αντιμετωπίσουν οι ίδιες), ο αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Πολιτικής Κεντρικής Μακεδονίας, Αγγελος Χαριστέας (γνωστοποιώντας ότι η Περιφέρεια συμμετέχει στη δράση με ένα συμβολικό έπαθλο - βραβείο στη μια από τις νικήτριες ομάδες) και Βασιλική Τζίκα, γενική διευθύντρια της Architectural Aluminium Academy (λέγοντας ότι αφού ληφθούν οι αιτήσεις, θα υπάρξει μια πρώτη διαλογή και οι ομάδες θα παρακολουθήσουν στοχευμένες εκπαιδεύσεις και στην πορεία θα καταθέσουν τις προτάσεις τους, ώστε να περάσουν στο επόμενο επίπεδο).

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v