Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΤΑ: Οι κινήσεις για επιστροφή σε κερδοφορία το 2025

Σχεδιάζεται συγχώνευση με την θυγατρική ΕΛΤΑ Cοurier και προσφορά νέων προϊόντων και ψηφιακών υπηρεσιών. Διαγωνισμός για την αποτίμηση και την αξιοποίηση ακινήτων αγοραίας αξίας 200 εκατ. ευρώ.

ΕΛΤΑ: Οι κινήσεις για επιστροφή σε κερδοφορία το 2025
Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας

Σε τροχιά ανάπτυξης νέων προϊόντων και ψηφιακών υπηρεσιών και ενίσχυση του ήδη εκτεταμένου δικτύου μέσα από την συνεργασία με καταστήματα και τοποθέτηση boxes σχεδιάζει η διοίκηση του Οργανισμού, η οποία από τις αρχές του 2024 θα ξεκινήσει την συνλειτουργία με την θυγατρική ΕΛΤΑ Courier με στόχο μέσα στο έτος να ολοκληρωθεί η συγχώνευση.

Όπως είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Γρ. Σκλήκας στόχος της διοίκησης είναι σύντομα να προκηρυχθεί σε συνεργασία με το Υπερταμείο διεθνείς διαγωνισμός ώστε να αναδειχθεί σύμβουλος που θα αναλάβει την αποτίμηση των ακινήτων -η οποία είχε γίνει με τιμές του 2000- αλλά και τους τρόπους αξιοποίησης της.

Σύμφωνα με τον κ. Σκλήκα υπάρχουν ακίνητα με τεράστιο ενδιαφέρον όπως το επταόροφο ακίνητο στην Αγίου Γεωργίου στην Πάτρα που χρησιμοποιείται μόνο το ισόγειο ως κατάστημα των ΕΛΤΑ και θα μπορούσε να γίνει Airbnb ή τα γραφεία των ΕΛΤΑ στην Καισαριανή που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν ως φοιτητικές εστίες αποφέροντας το χρόνο τεράστια έσοδα για τον Οργανισμό.

Όλα τα παραπάνω θα γίνουν μέσα από συνεργασίες καθώς πλέον τα ΕΛΤΑ επικεντρώνονται μόνο στο κομμάτι των ταχυδρομικών μεταφορών. Μάλιστα αποκάλυψε ότι βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με κινεζικούς «παίκτες» του ηλεκτρονικού εμπορίου με σκοπό την σύναψη συμφωνιών αντίστοιχες με αυτή που έχει ήδη με την Amazon.

Όσον αφορά την συγχώνευση με την θυγατρική των ΕΛΤΑ ο κ. Σκλήκας είπε ότι αυτή θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2024 με την συνλειτουργία και θα ολοκληρωθεί μέσα στο έτος με την συγχώνευση με στόχο να επιφέρει οικονομίες σε κόστη και ενιαία πολιτική στην υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου

Ο κ. Σκλήκας τόνισε ότι η έλλειψη προσωπικού είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των ΕΛΤΑ και στο πλαίσιο αυτό αναζητούν τρόπους ώστε να καλύπτονται τα κενά όσο πιο γρήγορα γίνεται.

«Στόχος είναι να γίνουν τα ΕΛΤΑ ο κρίσιμος παίκτης στην αγορά των υπηρεσιών από σημείο σε σημείο που θα έχει την δυνατότητα να εξυπηρετήσει συνδέοντας σημεία και παρέχοντας αποκλειστικές δραστηριότητες» είπε ο επικεφαλής του ομίλου και συνέχισε: «Οργανική κερδοφορία αναμένουμε το 2025 καθώς το όφελος από όλες τις αλλαγές που υλοποιούμε αναμένεται να φανεί μόνο πέντε μήνες μέσα στο 2024».

Ξεκαθάρισε ότι θα δοθεί τέλος στην χρήση από τους διανομείς των δικών τους αυτοκινήτων και πως εξετάζει την λύση του leasing από διεθνείς οίκους που μπορούν να παρέχουν συνολικά υπηρεσίες στα ΕΛΤΑ.

Αναφερόμενος στο κόστος της κυβερνοεπίθεσης το χαρακτήρισε τεράστιο, καθώς δεν είχε να κάνει μόνο με την αποκατάσταση αλλά και τα διαφυγόντα κέρδη από την τεράστια διακοπή σημαντικών λειτουργιών.

«Δεν μπορείς να αποτιμήσεις τη διαφυγούσες πωλήσεις ένα τρίμηνο που πολλά κομμάτια των ΕΛΤΑ δε λειτουργούσαν» είπε με νόημα και συμπλήρωσε: «Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους διαπιστώθηκε το 2023».

Παράλληλα ανέφερε: «Το νέο επιχειρησιακό πλάνο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από τον Ιούλιο και ξεδιπλώνεται σταδιακά σε βάθος 18 μηνών σε όλο το εύρος των λειτουργιών του οργανισμού, με τα πρώτα αποτελέσματα να δείχνουν ήδη τη μεγάλη δυναμική των ΕΛΤΑ. Εκσυγχρονίζοντας παραγωγικές λειτουργίες και δομές που έχουν σχεδιαστεί 30 χρόνια πριν και δεν έχουν επικαιροποιηθεί έκτοτε, μετατρέπουμε σταδιακά τα ΕΛΤΑ από ένα δυσκίνητο και κοστοβόρο οργανισμό σε μια σύγχρονη, εξωστρεφή και πλήρως ανταγωνιστική δύναμη ταχυδρομικών υπηρεσιών που ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα και το "παράδειγμα" της αγοράς».

«Σύμφωνα με τα πρότυπα διεθνών ταχυδρομικών φορέων, ήδη η αναδιοργάνωση του δικτύου σε 143 σημεία σε όλη τη χώρα, με την ενοποίηση υποστελεχωμένων και μη κερδοφόρων καταστημάτων, τη μείωση του λειτουργικού κόστους, την καλύτερη στελέχωση καταστημάτων και την καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΕΛΤΑ».

«Στον σχεδιασμό του πλάνου αναδιοργάνωσης του δικτύου μας λάβαμε υπόψιν μας τις ανάγκες της περιφέρειας και φροντίσαμε να ενισχύσουμε την υπηρεσία αγροτικής διανομής, με σκοπό την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πελατών μας σε κάθε γωνιά της χώρας. Παράλληλα, ενισχύσαμε τους ταχυδρόμους της γειτονιάς με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν να εισπράττουν αντικαταβολές με κάρτα, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό. Να φέρνουν, με λίγα λόγια, μία σειρά από σύγχρονες υπηρεσίες στην πόρτα των πελατών, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους» τόνισε.

Ταυτόχρονα, αναβαθμίστηκε η λειτουργία έξι κεντρικών καταστημάτων σε Γλυφάδα, Κηφισιά, Περιστέρι, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα με την εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου και την κάλυψη κενών στη στελέχωση, ενώ μέσα στον Νοέμβριο σχεδιάζεται να ενισχύσουν άλλα οκτώ καταστήματα στην περιφέρεια (Λάρισα, Τρίκαλα, Καλαμάτα, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, Ηράκλειο και Χανιά Κρήτης, Ιωάννινα και Καβάλα).

Σημεία εξυπηρέτησης

Σε επόμενη φάση, εντός του 2024, στόχος των ΕΛΤΑ είναι να επεκτείνουν την παρουσία τους πέραν του φυσικού δικτύου, δημιουργώντας νέα σημεία εξυπηρέτησης βάσει των αναγκών κάθε περιοχής, με καταστήματα franchise και εναλλακτικά δίκτυα last mile, PUDOs και shop in shop σε συνεργασία με χώρους καταστημάτων, καθώς και περισσότερα σημεία παραλαβής αντικειμένων «ΕΛΤΑ PostBox».

«Μεταξύ των καινοτομιών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας, συγκαταλέγεται η ανασύσταση του δικτύου διαβιβάσεων, διαλογής και διανομής των ΕΛΤΑ, με στόχο τη δημιουργία δυο ισχυρών κεντρικών κόμβων διαλογής στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη καθώς και τοπικών σημείων διαμετακόμισης που καλύπτουν όλη τη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη μεταφερθεί η διαλογή Κρήτης και άλλων νησιών από το Διαμετακομιστικό Κέντρο Πειραιά στο Κέντρο Διαλογής της Αττικής, όπου ενισχύσαμε σημαντικά την επένδυσή μας σε ρομποτικά συστήματα διαλογής» υποστήριξε ο κ. Σκλήκας.

Καταλήγοντας ανέφερε: «Η αναβάθμιση των ΕΛΤΑ, τεχνολογικά και οργανωτικά, μάς επιτρέπει να παίρνουμε αποφάσεις που μάς καθιστούν ανταγωνιστικούς και ευέλικτους με έντονο εξωστρεφή προσανατολισμό εκτός των συνόρων της χώρας. Στρατηγικός στόχος μας είναι να αναδειχθούμε σε έναν έμπιστο και ανταγωνιστικό διεθνή φορέα για τις διασυνοριακές συναλλαγές εμπορίου, στον οποίο βασίζονται οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, όπως η Amazon.De και άλλοι που είμαστε οι βασικοί συνεργάτες επιδόσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση, έχουμε ήδη εξασφαλίσει μειωμένες και ανταγωνιστικές τιμές στην αποστολή δεμάτων ιδιωτών και επιχειρήσεων στην Ευρώπη αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v