Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η Ελλάδα συνεχίζει να γεμίζει το... ποτήρι της Carlsberg

Αύξηση των οργανικών πωλήσεων της ελληνικής θυγατρικής του δανέζικου ομίλου Carlsberg την περασμένη χρονιά. Το deal με τη Νήσος και η διείσδυση στις μπίρες χωρίς αλκοόλ. 

Η Ελλάδα συνεχίζει να γεμίζει το... ποτήρι της Carlsberg

«Οι όγκοι αυξήθηκαν οργανικά στην Ελλάδα και τη Σερβία, αλλά αυτό αντισταθμίστηκε από τη διψήφια ποσοστιαία μείωση του όγκου στην Ιταλία, λόγω των σημαντικών αυξήσεων των τιμών», αναφέρει στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις για το 2023 το group Carlsberg, που έχει παρουσία στη χώρα μέσω της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.

Την ίδια χρονική περίοδο, ο διεθνής όμιλος «είδε» τις πωλήσεις των προϊόντων του χωρίς αλκοόλ να αυξάνονται κατά 3%. Και πάλι μέρος αυτής της ανάπτυξης οφείλεται και στην Ελλάδα. Όχι όμως μόνο σε αυτή. Ανοδος των πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία καταγράφηκε στις περισσότερες αγορές της Δυτικής και Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, με ιδιαίτερα ισχυρή ανάπτυξη σε αγορές όπως η Ουκρανία, η Σερβία, η Δανία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Για τον δανέζικο όμιλο Carlsberg, τον νούμερο δύο παίκτη στην εσωτερική αγορά μπίρας, η επέκτασή του στη χώρα έχει επιτευχθεί κατά βάση μέσω εξαγορών. Το έχει κάνει, με επιτυχία μεν, υψηλό τίμημα δε, ήδη τρεις φορές. Η πρώτη φορά ήταν όταν εξαγόρασε την Άνοιξη του 2008 από τη Scottish & Newcastle τη Μύθος, η δεύτερη την περασμένη δεκαετία, όταν απέκτησε -σε δόσεις- τη Fix του Γ. Χήτου και των αδελφών Γκρέκη και η τρίτη τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν ανακοίνωσε τη μετοχική και εμπορική συνεργασία της με τη Μικροζυθοποιία Κυκλάδων, γνωστή με το brand Νήσος. Μέσω αυτής της συνεργασίας, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, που διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες με ετήσια δυνατότητα άνω των 2,1 εκατ. εκατόλιτρων στις οποίες παράγει 11 από τα 17 σήματα που πουλά στην αγορά, ελέγχει το 35% της Νήσος. 

Στη χρήση του 2022 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η θυγατρική του δανέζικου ομίλου Carlsberg, κατάφερε να αυξήσει όλους τους οικονομικούς της δείκτες χωρίς να θυσιάσει τα περιθώρια κέρδους της. Ο συνολικός όγκος πωλήσεών της αυξήθηκε 9% συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων προς το εξωτερικό, στο 1,5 εκατομμύριο εκατόλιτρα, με τον όγκο πωλήσεων στην εσωτερική αγορά να καταγράφει ανάπτυξη 11%, οριακά υψηλότερα από τον μέσο όρο της αγοράς. 

Με διψήφιο ρυθμό «έτρεξαν» και οι πωλήσεις της σε αξία, καταγράφοντας ανάπτυξη 20,7% έναντι του 2021, με αποτέλεσμα να ξεπεράσουν τα 170 εκατ. ευρώ, με τις καθαρές πωλήσεις (χωρίς τον ΕΦΚ) να σημειώνουν ανάπτυξη 24,84% στα 119,934 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση της εταιρείας αποδίδει αυτή την αύξηση στο κανάλι της εστίασης, στις καλές επιδόσεις του τουρισμού, στις εξαγωγές προς τη Βουλγαρία και στη μείωση του ΕΦΚ. Σημαντική άνοδος σημειώθηκε και στα αποτελέσματα προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων που ανήλθαν στα 13,249 εκατ. ευρώ από 10,961 εκατ. ευρώ, στα κέρδη προ φόρων τα οποία ξεπέρασαν τα 10 εκατ. ευρώ έναντι 5,95 εκατ. ευρώ και στα καθαρά κέρδη που ανήλθαν στα 7,056 εκατ. ευρώ από 5,52 εκατ. ευρώ το 2021. 

Η μέση πιστωτική περίοδος μειώθηκε στις 68 ημέρες από 84 ημέρες που ήταν το 2021 και η μέση περίοδος πληρωμών των υποχρεώσεων αυξήθηκε στις 92 ημέρες από 90 ημέρες το 2021. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v