Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ποιες κατασκευαστικές διεκδικούν τα νέα οδικά έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ

Δύο διαγωνισμοί οδικών έργων μέσω ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα και ένας που αφορά δημόσιο οδικό έργο στη Φθιώτιδα προχωρούν στη β’ φάση.

Ποιες κατασκευαστικές διεκδικούν τα νέα οδικά έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ

Στη δεύτερη φάση της υποβολής τεχνικών και οικονομικών προσφορών εισέρχεται ο διαγωνισμός για το οδικό έργο Μακρακώμη- Τυμφρηστός (το οποίο αποτελεί μέρος του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι)  μετά τη σχετική απόφαση του υπουργείου Υποδομών.

Στη β’ φάση πέρασαν μάλιστα και οι έξι  υποψήφιοι που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στο α’ στάδιο του σχετικού διαγωνισμού. Πρόκειται για τους Άβαξ, ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία των ΜΕΤΚΑ – Άκτωρ (πλέον όμιλος Ιντρακάτ), αλλά και τρεις κοινοπραξίες μικρότερων εταιρειών δηλαδή η Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ- ΕΡΕΤΒΟ- ΤΕ.ΝΑ., το σχήμα από τις εταιρείες ΟΔΟΣ ΑΤΕ- ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ- ΙΝΤΕΡΚΑΤ- Εργοδομική Βοιωτίας και ΕΡΓΟΚΑΤ και τέλος το σχήμα TRACE –ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ ΑΤΕ. 

Υπενθυμίζεται πως η προηγούμενη προκήρυξη του εν λόγω έργου, ακυρώθηκε από την ΕΑΔΗΣΥ  λόγω προσφυγής. Στη συνέχεια το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στις απαραίτητες αλλαγές σύμφωνα με τις υποδείξεις της και άνοιξε ο δρόμος για την νέα δημοπράτηση τον περασμένο Δεκέμβριο, όπου εκδηλώθηκε το παραπάνω ενδιαφέρον.

Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 161,29 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφής της σύμβασης κατασκευής. Η  χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους.

Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ και εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, Η αφετηρία του έργου, είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού. Το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της παράκαμψης Μακρακώμης. 

Τα ΣΔΙΤ

Μικρή παράταση δόθηκε από το ΥΠΟΜΕ για την κατάθεση προσφορών και την ουσιαστική εκκίνηση της δεύτερης φάσης των διαγωνισμών δύο οδικών έργων ΣΔΙΤ στη Μακεδονία, μετά από αίτημα δύο εκ των αρχικών διεκδικητών, μεταθέτοντας τα νεώτερα για τα τέλη Μαρτίου.

Πρόκειται για δύο διαγωνισμούς έργων ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό ύψους 693,5 εκατ. ευρώ για τα οδικά έργα  Θεσσαλονίκη - Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη για τους οποίους εάν δεν υπάρξει νέα παράταση θα εισέλθουν στη Β’ Φάση Ανταγωνιστικού Διαλόγου οι μεγάλες κατασκευαστικές της χώρας.

Ειδικότερα, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει για το  οδικό έργο Δράμα-Αμφίπολη- η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ιντρακάτ και Άβαξ,. Το έργο έχει προϋπολογισμό με ΦΠΑ στα 248,5 εκατ. ευρώ, ενώ το σκέλος της κρατικής χρηματοδότησης θα προέλθει από τα κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Ο ακριβής προϋπολογισμός, οι πληρωμές διαθεσιμότητας αλλά και η οριστική διάρκεια της θα καθοριστούν βάσει των αποτελεσμάτων του ανταγωνιστικού διαλόγου. Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού, είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Επίσης νέα μικρή παράταση έδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την έναρξη της Β’ φάσης και του ανταγωνιστικού διαλόγου στον διαγωνισμό για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα. Και σ’αυτό το διαγωνισμό το "παρών" είχαν δώσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-Mytilineos, Intrakat, AVAX.

Ομοίως στη  φάση μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου θα καθοριστεί το ακριβές αντικείμενο του έργου, όπου οι 4 υποψήφιοι θα κληθούν να δώσουν δεσμευτικές προσφορές από τις οποίες θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου. Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα πρώτα 4 έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Το κόστος με ΦΠΑ για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα ορίστηκε σε 444,91 εκατ. ευρώ (358,8 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v