Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δεν ποντάρει στα σούπερ μάρκετ

Ο ελληνικός βραχίονας της Carlsberg δίνει έμφαση στο on trade κανάλι, που έχει περισσότερη ανάπτυξη, λόγω και του τουρισμού και υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Γιατί η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δεν ποντάρει στα σούπερ μάρκετ

«Αν δεν κάνεις προσφορές, είσαι εκτός αγοράς», είπε χθες ο νέος επικεφαλής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας Χένρικ Φρέντβιγκ, απαντώντας εμμέσως πλην σαφώς γιατί η εταιρεία του αποφάσισε να αποσύρει τις ανατιμήσεις που είχε προαναγγείλει.

Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, όσες εταιρείες προβούν σε ανατιμήσεις δεν έχουν δικαίωμα να προχωρούν σε προωθητικές ενέργειες για ένα τρίμηνο και το τρέχον τρίμηνο είναι ένα από τα ισχυρότερα της κατανάλωσης, αφού συμπίπτει χρονικά με τις Απόκριες, τη Σαρακοστή και το Πάσχα. Για την αγορά της μπύρας, δε, είναι το τρίμηνο που «ανοίγει», ενόψει της θερινής περιόδου, όπου πραγματοποιούνται οι μεγαλύτεροι όγκοι. 

Όμως για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, τον ελληνικό βραχίονα της Carlsberg, το κανάλι που δίνει έμφαση είναι περισσότερο αυτό του on trade κανάλι, δηλαδή καφέ, µπαρ, εστιατόρια, κ.λπ., που έχει περισσότερη ανάπτυξη, λόγω και του τουρισμού και υψηλότερα περιθώρια κέρδους. 

Παράλληλα η εταιρεία έχει αποφασίσει να εστιάσει στο χαρτοφυλάκιο των premium προϊόντων της, στην ενίσχυση της συνεργασία της µε την Diageo -σ.σ. η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει την αποκλειστική διανομή της μπύρας Guiness- και στα σήματα Carlsberg, Kaiser και «Νήσος».

Η Ολυµπιακή Ζυθοποιία που ελέγχει το 35% της ελληνικής Νήσος παράγει στο εργοστάσιο της Ριτσώνας τις φιάλες Pilsner της Νήσος. «Δίνουμε έμφαση στη στρατηγική συνεργασία. Σκοπεύουμε να βοηθήσουμε την παραγωγή όπου χρειαστεί. Ήδη το κάνουμε με τις φιάλες Pilsner», ανέφερε ο κ. Φρέντβιγκ. Ερωτηθείς εάν σκοπεύει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία να προχωρήσει σε πλήρη εξαγορά της μικροζυθοποιίας, όπως έχει κάνει ως τώρα ο Όμιλος Carlsberg στη χώρα μας με τη Μύθος και τη ΦΙΞ, ο κ. Φρεντβίγκ το απέκλεισε

Εφέτος η εταιρεία προγραµµατίζει επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ από 9,5 εκατ. ευρώ το 2023, οι οποίες θα κατευθυνθούν σε µηχανολογικό εξοπλισμό, στα υλικά συσκευασίας, σε ψυγεία και µηχανήµατα για µπύρα draught. Πέρυσι η εταιρεία αύξησε το µερίδιό της σε όγκο στο 25% ενώ ο τζίρος της αυξήθηκε κατά 20% σε σχέση µε το 2022.

Όπως είπε ο κ. Φρέντβιγκ, η αύξηση του όγκου των πωλήσεων ήταν 3%, έναντι πτώσης 1% που παρουσίασε συνολικά η αγορά πέρυσι, και αυτό το πέτυχε κυρίως μέσα απ’ τον χώρο της εστίασης. Η κατηγορία της μπύρας αναπτύχθηκε κατά 3,3%, με την Kaiser να «γράφει» +16%, τη Μύθος +3% και την Carlsberg, που πλέον παράγεται στο εργοστάσιο της Σίνδου, +36%, συγκρινόμενη όμως με ιδιαίτερα χαμηλή βάση.

Στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ, η «Fix Άνευ» επιβεβαίωσε την ηγετική της θέση στην αγορά με +44%. Τα mixers ήταν σχεδόν στάσιμα (+0,6%) ενώ ο μηλίτης υποχώρησε 5%. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v