Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κρυμμένος θησαυρός για την Coca Cola HBC στο e-commerce

Τι έδειξε το κοντέρ του 2023. Ποια η συνεισφορά από το ψηφιακό κανάλι, πόσο έχει αυξηθεί τα τελευταία τρία χρόνια και πόσο συνεισφέρει στα οργανικά έσοδα του ομίλου.

Κρυμμένος θησαυρός για την Coca Cola HBC στο e-commerce

Η ψηφιοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη απ’ ό,τι φαίνεται ταιριάζει και σε παραδοσιακά προϊόντα που έχουμε συνηθίσει, ως καταναλωτές, να τα αγοράζουμε από το σούπερ μάρκετ και το περίπτερο ή να τα καταναλώνουμε σε ταβέρνες, εστιατόρια, καφετέριες και μπαρ. 

Παραδείγματος χάριν, για την Coca Cola HBC η συνεισφορά από το ψηφιακό εμπόριο έχει υπερτετραπλασιαστεί τα τελευταία τρία χρόνια σε πάνω από 9% των οργανικών εσόδων του ομίλου. Με την εταιρεία στην ετήσια έκθεσή της να σημειώνει πως η πλατφόρμα Business-to-business  (B2B) ενισχύει τη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες της. Παράλληλα έχει αναπτύξει λύσεις eMarketplace με το SIRVIS, για να αντιμετωπίσει μια αυξανόμενη ανάγκη για μικρότερους πελάτες, αναπτύσσει λύσεις αυτόματης πώλησης και επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη.

Παράλληλα με το ψηφιακό κανάλι η Coca Cola HBC επενδύει και στην επιτόπια κατανάλωση. Πρόσφατα προχώρησε στην εξαγορά, μέσω της ιρλανδικής θυγατρικής της, της BDS Vending Solutions, που δραστηριοποιείται στην αγορά των αυτόματων πωλητών με 2.000 μηχανήματα.

Η εξαγορά αυτή, πρώτη της φετινής χρονιάς, είναι, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Coca Cola HBC, συνεπής με τη στρατηγική της να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά, συμπεριλαμβανομένης και της παράδοσης στο τελευταίο μίλι.

Παράλληλα της δίνει τη δυνατότητα, αξιοποιώντας και αυτό το κανάλι, να διαθέσει στους καταναλωτές όλο το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της από κρύα έως ζεστά ροφήματα και σνακ, αναφέρει στην ανακοίνωσή της. 

Σήμερα τα ανθρακούχα αναψυκτικά αντιπροσωπεύουν το 70% των πωλήσεών της (το 2022 το ποσοστό αυτό ήταν στο 77%), οι χυμοί το 8% (το 2022 ήταν στο 7%), τα αλκοολούχα ποτά το 3% όσο και το 2022, τα σνακ το 2% όπως και το 2022, το τσάι 2% στα ίδια επίπεδα με το 2022, τα ενεργειακά ποτά το 7% (το 2022 ήταν 6%) και κοντά στο 1% ο καφές, όσο και το 2022. 

Πέρυσι η Coca Cola HBC ανακοίνωσε αύξηση 16,9% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση και αύξηση των λειτουργικών κερδών κατά 17,7% σε οργανική βάση. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη ξεπέρασαν το 1,08 δισ. ευρώ και το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε κατά 50 μονάδες βάσης στο 10,6% σε δημοσιευμένη βάση, σημειώνοντας αύξηση 10 μονάδων βάσης σε οργανική βάση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v