Τα σχέδια της Softweb στην καυτή αγορά της «Οικοσυμμετρίας»

Στο στόχαστρο της εταιρείας μια αγορά που υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ σε βάθος εξαετίας. Επαφές της διοίκησης με στόχο εξαγορές. Διερευνάται η είσοδος στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Τα σχέδια της Softweb στην καυτή αγορά της «Οικοσυμμετρίας»

Την αύξηση των οικονομικών της επιδόσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και εξαγορών στην πολλά υποσχόμενη αγορά της «οικοσυμμετρίας» θα επιδιώξει η εταιρεία πληροφορικής Softweb, όπως υποστήριξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της Χάρης Δημητρακόπουλος, στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Σύμφωνα με τον Χάρη Δημητρακόπουλο, η αγορά της οικοσυμμετρίας στην οποία δραστηριοποιείται η Softweb αφορά τη στήριξη της εξωστρέφειας μιας επιχείρησης και ειδικότερα εστιάζεται στις επιδράσεις στο εξωτερικό της περιβάλλον από ενέργειες που γίνονται μέσα σε μια εταιρεία και αντιστρόφως.

Ενδεικτική περίπτωση οικοσυμμετρίας είναι η χαμηλού κόστους, ταχεία και αποτελεσματική επικοινωνία μιας επιχείρησης με πελάτες και υποψήφιους πελάτες της, παράγοντας που προφανώς διευρύνει την κερδοφορία της και την αποδοτικότητα των κεφαλαίων της.

«H Softweb δημιουργεί έξυπνες πλατφόρμες και προϊόντα λογισμικού που βοηθούν τις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν ψηφιακά με το οικοσύστημά τους σε απόλυτη συμμετρία. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις λειτουργούν ως ενιαίο σώμα με το περιβάλλον τους και ό,τι συμβαίνει εντός τους έχει άμεσο αποτέλεσμα στο οικοσύστημά τους και το αντίστροφο». Και όπως επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, «το πλεονέκτημά μας δεν είναι απλά τεχνολογικό αλλά στρατηγικό».

«Πρόκειται για μια αγορά που υπολογίζεται ότι το 2024 κυμάνθηκε γύρω στα 200 εκατ. ευρώ και η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας συμβούλων Koubaras, θα φτάσει κοντά στα 300 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη εξαετία.

Πρόκειται για μια αναδυόμενη αγορά, στην οποία σήμερα δραστηριοποιείται πολύ μεγάλος αριθμός εταιρειών. Εμείς, ως εισηγμένη εταιρεία και ενδεχομένως με τη συνδρομή νέων εξαγορών, έχουμε την προοπτική να παίξουμε τον ρόλο του φυσικού ηγέτη», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εισηγμένης Θεοχάρη Τσιρόπουλο, το 2024 η Softweb σημείωσε κύκλο εργασιών 1,83 εκατ. ευρώ (+21%), EBITDA 450 χιλ. (+12%) και καθαρά κέρδη 260 χιλ. ευρώ, με τον τραπεζικό της δανεισμό να είναι μηδενικός.

Από φέτος βέβαια, στα μεγέθη της Softweb θα ενσωματώνονται και αυτά της Vitamin Media που δραστηριοποιείται στην αγορά του digital marketing (κοντά στο ένα εκατ. ευρώ έσοδα το 2024, περίπου εκατό χιλ. ευρώ κέρδη και μηδενικός τραπεζικός δανεισμός), και η οποία εξαγοράστηκε φέτος μέσα από ένα συνδυασμό μετρητών και διάθεσης μετοχών μέσω ΑΜΚ.

Όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Vitamin Media (και νυν μέτοχος της Softweb) Νίκος Παρχαρίδης, στόχος του deal είναι η διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας του ενοποιημένου σχήματος και η ανάπτυξή του μέσα από τις διαδικασίες του cross selling και του up selling. Από την πλευρά της, η Vitamin Media είναι μια εταιρεία που έχει βαθιά γνώση του αντικειμένου της και αυτό το αποδεικνύει στην πράξη. Η ένταξη των δύο εταιρειών στον ίδιο όμιλο δίνει τη δυνατότητα για μια προσέγγιση 360 μοιρών στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Τέλος, ο Χάρης Δημητρακόπουλος απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις αναλυτών, μεταξύ άλλων, σημείωσε:

  • Η Softweb βρίσκεται σε επαφές με άλλες επιχειρήσεις με στόχο την εξαγορά τους (με προτιμητέο μοντέλο τον συνδυασμό μετρητών και μετοχών). Οι επιδιωκόμενες εξαγορές θα μπορούσαν να αφορούν είτε την επέκταση σε συμπληρωματικές λύσεις-υπηρεσίες, είτε ακόμη να εστιαστούν στο ίδιο το αντικείμενο της Softweb (ανάπτυξη λογισμικού).
  • Στο εξωτερικό, στη φάση της επέκτασης είναι η παρουσία της εισηγμένης στην Κύπρο, ενώ έγινε πρόσφατα και κάποια κίνηση με τοπικό συνεργάτη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με στόχο να διερευνηθεί η δυνατότητα πωλήσεων στη συγκεκριμένη χώρα.
  • Το free float της μετοχής που τελεί υπό διαπραγμάτευση στην Εναλλακτική Αγορά του ΧΑ υπερβαίνει το 20% και οι βασικοί μέτοχοι αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο διεύρυνσής του, προκειμένου να αυξηθεί περαιτέρω η εμπορευσιμότητα του τίτλου.
  • Το ποσοστό των επαναλαμβανόμενων εσόδων (recurring revenues) υπολογίζεται γύρω στο 30%, εμφανίζοντας ωστόσο έντονα ανοδική τάση.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v