Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αλλάζει ο χάρτης της ελληνικής αεροπορικής αγοράς

Μείωση στόλου, περικοπή δρομολογίων και μαρασμός για την Ολυμπιακή και στον αντίποδα άνθηση της επιβατικής κίνησης και των σχεδίων της Aegean, που το α΄ 3μηνο εμφάνισε αύξηση επιβατών κατά 10%.   

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αλλάζει ο χάρτης της ελληνικής αεροπορικής αγοράς
"Φουλ τις μηχανές" για την κατάκτηση της πρώτης θέσης στην ελληνική αεροπορική αγορά έχει βάλει η Aegean Airlines που το πρώτο τρίμηνο του χρόνου κατέγραψε σημαντική αύξηση κατά 10% στην επιβατική της κίνηση.

Το διάστημα Ιανουαρίου– Μαρτίου η εταιρεία μετέφερε 1.062.202 επιβάτες με τις 11.601 πτήσεις που πραγματοποίησε. Παράλληλα, ιδιαίτερη αξία έχει το γεγονός ότι σε μια σχετικά δύσκολη αεροπορικά περίοδο όπως είναι οι πρώτοι μήνες της χρονιάς, η Aegean πέτυχε 4% αύξηση στον αριθμό επιβατών ανά πτήση ανεβάζοντας τον μέσο όρο στους 92 επιβάτες ανά πτήση έναντι 88 που είχε το αντίστοιχο διάστημα του 2007.

Το εξωτερικό δίκτυο ήταν αυτό που έκανε την διαφορά για την Aegean το πρώτο τρίμηνο του 2008 οπότε και μετέφερε 356.719 επιβάτες έναντι 265.047 του 2007, σημειώνοντας αύξηση 35%. Αντίθετα οριακή αύξηση 1% κατέγραψε η κίνηση εσωτερικού με 705.483 επιβάτες έναντι 700.587 το αντίστοιχο διάστημα του 2007. Από την εταιρεία αυτό αποδίδεται στην μείωση των πτήσεων.

Συνολικά όμως, η Aegean εξαπλώνει το δίκτυό της προσθέτοντας νέους προορισμούς προς Λονδίνο, όπου και διεκδικεί μερίδιο από την πίτα του 1 εκατομμυρίου επιβατών, τα Τίρανα αλλά και την Κεφαλονιά και την Λήμνο στο εσωτερικό δίκτυο ενώ, όπως ανακοινώθηκε προσφάτως από την ρωσική πλευρά, προετοιμάζεται και η έναρξη πτήσεων προς τη μεγάλη ρωσική αγορά.

Παράλληλα, συνεχίζεται η ανανέωση του στόλου της μέσα στον Απρίλιο, καθώς η εταιρεία παραλαμβάνει δύο ακόμη Airbus A320 αυξάνοντας σε 6 τον αριθμό των αεροπλάνων που έχει παραλάβει από τις αρχές του έτους, ενώ η ανανέωση του στόλου με καινούρια αεροσκάφη θα συνεχιστεί.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, με αυτούς τους ρυθμούς ανάπτυξης η κατάκτηση της πρώτης θέσης στην ελληνική αεροπορική αγορά από την Aegean είναι θέμα χρόνου και παρότι οι Ολυμπιακές Αερογραμμές διατηρούν τις δυνάμεις καταγράφοντας μάλιστα ανάπτυξη της επιβατικής τους κίνησης κατά 3,42% τον πρώτο μήνα του 2008.

Το 2007 η συνολική επιβατική κίνηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών ανήλθε σε 5.931.038 επιβάτες, ποσοστό 33% της κίνησης του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος. την ίδια χρονιά η Aegean μετέφερε 5,2 εκατομμύρια επιβάτες αποσπώντας το 25% της επιβατικής κίνησης του ΔΑΑ. Και βέβαια τη δική του σημασία έχει το γεγονός ότι η Aegean πέτυχε αυτές τις επιδόσεις έχοντας 12 έως 13 αεροσκάφη λιγότερα.

Η διαφορά μεταξύ των δύο εταιρειών έγκειται στο ότι η Aegean συνεχώς αναπτύσσει το δίκτυό της και ανανεώνει τη στόλο της, ενώ την ίδια ώρα οι Ολυμπιακές αερογραμμές εγκλωβισμένες στα μεγάλα προβλήματα που παραμένουν σε σχέση με την Ε.Ε προχωρούν, όπως καταγγέλλουν και οι εργαζόμενοί τους, σε περικοπή των δρομολογίων τους, ενώ έχουν μειώσει σημαντικά και το στόλο τους.

Η διαφορά αυτή αποτυπώνεται και στην προτίμηση του επιβατικού κοινού, καθώς σύμφωνα με έρευνα του ΔΑΑ, η Aegean και η Lufthansa αποτελούν τις πλέον δημοφιλείς αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον αεροδρόμιο της Αθήνας. Την ίδια στιγμή το ποσοστό προτίμησης που συγκέντρωσαν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ήταν πολύ χαμηλότερο παρότι είναι ο βασικός χρήστης του αεροδρομίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο