Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Καρέλιας: «Είσοδος» σε Τουρκία - Ρουμανία

Έμφαση στην περαιτέρω εδραίωση της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές θα δώσει φέτος η Καρέλιας. Αποφάσισε τη δημιουργία θυγατρικής στην Τουρκία και διείσδυση στις αγορές της Εγγύς Ανατολής και Κίνας.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Καρέλιας: «Είσοδος» σε Τουρκία - Ρουμανία
Έμφαση στην περαιτέρω εδραίωση της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές θα δώσει φέτος η Καπνοβιομηχανία Καρέλια, η οποία θεωρεί ότι και αυτή η χρονιά θα είναι δύσκολη για τα καπνικά προϊόντα, καθώς οι συνθήκες που επηρέασαν τα αποτελέσματα του 2007 φαίνονται μέχρι στιγμής ισχυρές και το 2008.

Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής η διοίκηση της εταιρίας αποφάσισε τη δημιουργία εντός του έτους θυγατρικής στην Τουρκία, με σκοπό την περαιτέρω διείσδυση της Καρέλια στη μεγάλη αγορά της χώρας αυτής, καθώς και σε εκείνες της Εγγύς και Μέσης Ανατολής, στις οποίες ο όμιλος διακρίνει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.

Επιπλέον, στους στόχους της εταιρίας περιλαμβάνονται η είσοδός της σε χώρες όπως η Ρουμανία, η περαιτέρω επέκτασή της στην Άπω Ανατολή και στην αγορά αφορολογήτων ειδών της Κίνας (εν όψει μάλιστα και των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου) καθώς και η ενίσχυση της παρουσίας της σε όσες περιοχές ήδη δραστηριοποιείται.

Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της, πέρυσι η Καπνοβιομηχανία Καρέλια είδε να υποχωρούν τα κέρδη της λόγω συναλλαγματικών διαφορών, παρά την αύξηση του όγκου των πωλήσεων. Παρ’ όλα αυτά, η διοίκηση της εταιρίας θα προτείνει στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση τη διανομή μερίσματος 2,52 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2007.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις των προϊόντων της αυξήθηκαν σε όγκους σε σχέση με το 2006, ενώ σημαντική άνοδος καταγράφηκε και στην πλειονότητα των χωρών όπου δραστηριοποιείται, με αποτέλεσμα οι κατ’ όγκον συνολικές πωλήσεις στις αγορές του εξωτερικού να παρουσιάσουν αύξηση 10%.

Στην ελληνική αγορά, πάντως, παρά την καλή πορεία των ακριβών σημάτων δεν ανακόπηκε η πτώση των πωλήσεων, η οποία είναι αποτέλεσμα της αύξησης στον ελάχιστο ειδικό φόρο κατανάλωσης, που είχε ως συνέπεια τη μονομερή άνοδο της λιανικής τιμής των σημάτων της.

Τα σήματα αυτά ανήκουν στην οικονομική κατηγορία λιανικής τιμής και αποτελούν σημαντικό ποσοστό των συνολικών πωλήσεων της Καπνοβιομηχανίας Καρέλια στην ελληνική αγορά. Για τον λόγο αυτόν η εταιρία θα επανεξετάσει συνολικά τη στρατηγική της στην εσωτερική αγορά, με σκοπό την αναστροφή αυτής της αρνητικής πορείας.

Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου Καρέλια διαμορφώθηκε πέρυσι στα 452,098 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 9,44% σε σχέση με το 2006. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων, συναλλαγματικών διαφορών και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 36,6 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 6,87% συγκριτικά με εκείνα της χρήσης 2006.
 
Τα καθαρά κέρδη του ομίλου μετά τα δικαιώματα μειοψηφίας και τους φόρους άγγιξαν τα 22,659 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 11% εξαιτίας κυρίως των συναλλαγματικών διαφορών (το αμερικανικό δολάριο υποτιμήθηκε το 2007 σε σχέση με το 2006 έναντι του ευρώ κατά 12% περίπου), ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 8,21 ευρώ, με πτώση 11,05% σε σχέση με το 2006.

Σε επίπεδο μητρικής εταιρίας οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2,44%, διαμορφούμενες στα 400,426 εκατ. ευρώ, ενώ πτώση 6,2% σημείωσαν τα λειτουργικά κέρδη (ΕBITDA) τα οποία έφτασαν στα 36,318 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων της μητρικής περιορίστηκαν κατά 10,15% φτάνοντας στα 30,044 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά την αφαίρεση φόρων διαμορφώθηκαν στο ποσό των 22,145 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 6,83% σε σχέση με το 2006.

Η μείωση των καθαρών κερδών γενικά οφείλεται κυρίως στην υποτίμηση του δολαρίου, η οποία δημιούργησε επιπλέον συναλλαγματικές διαφορές χρεωστικές ύψους 4 εκατ. ευρώ στη χρήση 2007 σε σχέση με εκείνη του 2006. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v